Gå til innhold

Julegave til vennepar


Ce'Nedra

Anbefalte innlegg

Vil gjerne kjøpe en hyggelig oppmerksomhet til et vennepar av oss som har hjulpet oss med en del greier. Det samme gjelder broren deres, en liten gest til ham hadde også vært hyggelig. Venneparet har et barn på ett år. Jeg synes det er litt vanskelig fordi jeg egentlig ikke kjenner dem veldig godt, og de har veldig forskjellige interesser enn oss.

Er det altså noen som har tips til gave til vennepar med lite barn og en bror på ca 30? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De går ikke på kino og ser ikke film, ellers tenkte jeg litt på det. Karaffel var lurt, det er vel ikke sånt alle har vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger i slik anledninger kjøpt noen svibler og plantet de i en pen potte med "gress" over (fås kjøpt i hobby- og planteforetninger. Det ser ut som "tråder" i en dus grønnfarge). Denne har jeg igjen pyntet med pynt fra blomsterbutikker, feks, en stjerne.

En annen gave de fleste setter pris på, er vel vin.

Så kan dere jo i tillegg gi den lille leire, DVD, tegnesaker, fotoalbum eller lignende.

Dette er gaver jeg ville satt pris på, i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper med en Eva Solo kaffebrygger kan du kanskje kjøpe med noen ekstra gode kaffeposer (gjerne den typen man kverner i butikken), og litt god sjokolade? Da blir gaven litt ekstra spesiell synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte også på vin..og kanskje en bok til barnet?

Det hadde jeg blitt glad for ;)

Og broren kan jo også få seg en flaske vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. De er ikke så lette å kjøpe til, for de er veldig, veldig norske liksom. De drikker ikke vin, de drikker ikke kaffe og har ingen spesielle interesser.

Men takk for gode tips, jeg hadde blitt glad for alt dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. De er ikke så lette å kjøpe til, for de er veldig, veldig norske liksom. De drikker ikke vin, de drikker ikke kaffe og har ingen spesielle interesser.

Er det typisk norsk å ikke drikke vin eller kaffe og være uten spesielle interesser???

Lysestaker med noen fine lys og servietter, da??

Dersom du vet hva de definerer som fine lysestaker, fine lys og fine servietter, så.. Selv bruker jeg kun hvite lys og hvite servietter.. Og jeg har en eske med lysestaker jeg ikke liker stående i kjelleren.

Forbruksvarer er ofte en god ide fremfor "stå fremme varer". Konfekt, honning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker de te? Eller hva med litt god sjokolade de kan kose seg med når minsten har lagt seg? Liker de noe spesiell musikk? To fine ølglass kan også gjøre seg, dersom de er glade i en kald bjørnunge i ny og ne. ;)

Støtter forslag om bok til minsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Godt poeng. Hun har nok veldig annerledes smak enn meg, men tror jeg vet sånn ca hva hun liker.

Er bare litt usikker ang hva de liker av forbruksvarer.. Og selv om vi er veldig forskjellige og ikke veldig nære venner, vil jeg gjerne gi henne noe personlig som viser at jeg setter pris på henne.

Har i alle fall fått mange knalltips her, så skal se om jeg finner det perfekte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall veldig LITE typisk norsk å ikke drikke kaffe!

Men de drikker vel te eller øl?

Hvis ikke kan du kanskje kjøpe et par strikkede Selbuvotter til dem (eller strikke selv). Det er jo typisk norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...