Gå til innhold

mer hjelp til jus-eksamen!

Fremhevede innlegg

Gjest gjest_jusstud
Skrevet

ser det er mye spørsmål om juseksamen her... sikkert fordi 1. avd. i Oslo har eksamen på tirsdag:) jeg lurer også på en ting og håper noen her kan hjelpe eller henvise til et annet forum (så noen nevnte et jusforum, men har ikke funnet noe sånt!).

jeg har aldri skrevet en jusoppgave før og lurer rett og slett på hvordan man gjør det. kan mye pensum, altså, men skjønner at det er spesielle måter å besvare en eksamen på avhengig av hvilket studium man går på.

jeg har sett på noen "mønsterbesvarelser" i Stud.jur.-bladet, men skjønner ikke helt oppsettet. selv er jeg vant med vanlige HF-/SV-oppgaver, med innledning, hoveddel med eventuelle underdeler og konklusjon, men i mønsterbesvarelsene ser det så rart ut med tall og litt rot. er det noen som har noen god forklaring på dette?

også fint om noen vet om det er lagt ut mønsteroppgaver (ikke bare sensorveiledninger) på nettet, alltid bra å få lest flere:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_studine_*
Skrevet

Det er kanskje litt sent, hvis eksamen er på tirsdag, men Walløe Tvedt skrev en bok som heter "å skrive jus til eksamen". Anbefales, i alle fall til neste eksamen!

Ellers kan du google "jusstudent", å få opp div. forum, men jeg tror du vil få vel så hjelpsomme svar her..

Lykke til!

Skrevet

Dette er nok noe du burde tatt deg tid til å titte på mye tidligere. Disposisjonen er nemlig svært viktig på en juseksamen. Du får se på det du finner på internett nå, kanskje det gjør deg noe klokere. Poenget er nemlig ikke å spy opp alle fakta du kan huske fra pensumboka, men å svare på problemstillinger ved hjelp av drøftelser og konklusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...