Gå til innhold

Hva ville du servert


Elle Melle

Anbefalte innlegg

Vanligvis får denne gjengen servert kveldsmat (suppe eller brødskiver) når vi er samlet, men siste gang før jul har vi ofte en litt enkel og grei middag med forrett og en kake til kaffen. Sånn for å gjøre det litt mer hyggelig som en avrunding på året.

Det blir Oreokake til kaffen, som dessert, men ut over det er jeg tom for idéer.

Det blir på en måte litt feil med innbakt indrefilet, og litt for kjipt med en alminnelig lasagna, så et eller annet sted i mellom der når det gjelder sjanger.

Hva ville du valgt hvis du skulle servere noe du setter pris på å få selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe som er veldig godt er laks og pasta med pesto. Utrolig godt og lett og lage.. Legger lakesen i ovnen, koker pasta og lager en pestosaus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut begge deler!

Jeg liker å servere finnbiff, men da synes jeg at jeg må ha nylaget potetmos, og det har jeg ikke tid til den dagen rett før gjestene kommer. så gryterett er ikke så dumt!

Er det noen som har en fabelaktig gryterettoppskrift? Gjerne en som har "det lille ekstra".

Og hva passer som forrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Jeg vurderer å lage Bali kyllinggryte fra Toro jeg, den syns jeg er supergod! Bare 'sprite' den litt opp med ekstra revet ingefær og litt kokosmelk! :sikle: Servert enten med hvitløksbaguetter eller foccacciabrød, ris og en eller annen slags salat tror jeg.

Hvis noen har oppskrift på en gryterett tilsvarende Bali kyllinggryte - laget fra bunnen av, så vil jeg gjeeerne ha den!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma hadde folk over på juleavslutning med jobben.

Hun serverte følgende:

- Lakserullader (lefse, snøfriskost, røkelaks, pepper, rødløk) til forrett

- Svinefilet (hun kjøper det billig i sverige), som hun skar lommer i og puttet hvitløk og friske urter i, surret bacon rundt og puttet i ovnen. Fløtegratinerte poteter og kokt brokkoli. Løk og sopp sammen med svinefiletformen i ovnen + skogsoppsaus

- til dessert hadde hun lett sukrede skogsbær (fra frossenpose) og vaniljeis

Hun bare gjorde alt klart noen timer i forveien, timet det hele slik at grønnsaker og saus var ferdig omrent da de kom. Serverte lakrerullader mens saus og brokkoli ble ferdig, svinefileen var allerede ferdig, men sto og holdt seg varm i ovnen.

Ble en kjempesuksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...