Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Jeg har alltid vært plaget med kviser (siden 14 års alderen) dette har roet seg en del de siste 3-4 årene. Nå får jeg kun kviser på kinnene, ned mot haken. De kommer alltid rundt 2 uker før mensen. Når mensen er over, forsvinner kvisene. Det som er så rart, er at jeg ikke har spes fet hud. Jeg er egentlig litt tørr, og blir fort rød/sår. Derfor liker jeg ikke å bruke typiske antikvise produkter som tørker ut huden. Rundt nesen (på sidene av neseborene, eller hva jeg skal si ) har jeg noe som ligner på eksem, eller sprengte blodkar. Vet ikke hva det er, men det er ufattelig stygt Jeg har også me sorte prikker på nesen... Vasker meg i ansiktet morgen og kveld, sover aldri med sminke på. Noen som har noen tips som kan hjelpe? Kremer eller annet som funker? Lurer litt på p-piller, noen som vet hvilket merke som kan være bra? Er forresten jente tidlig i 20 åra
lisa77 Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Gå til legen din og prøv først Basiron, eller få også resept på p-pillene Diane. OM dette ikke funker kan du få resept på en tetracyclinkur som sammen med Diane gjorde underve rker og forandret livet mitt! Denne tas på en ca 3-6 mnds kur- eller om intet virker roaccutane Lykke til!
Fluffie Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Det er vanlig at man får litt kviser om man har tørr hud. Prøv en god fuktighetskrem for tørr hud og se om det virker, gjerne en uten parfyme og slikt. Min hud er mye bedre med krem for tørr hud. Har hørt flere med tørr hud som har fått bra resultat av merket Exuviance, så det kan være verdt et forsøk.
saltamontes Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Det er veldig viktig at du tar dette seriøst. Det gjorde ikke jeg, "alle" hadde jo kviser, det var liksom vanlig. Kviser er et medisinsk problem, iallfall om det varer i mange år, og om det er vondt. Som hun over skriver er Diane veldig bra p-pillemerke for de som sliter med kviser. Dette virker kun for de som reagerer på testosteron (Diane hemmer dette hormonet), og anbefales ikke hvis ikke dette er grunnen til at du har kviser. Jeg anbefaler at du tar dette ordentlig seriøst med en gang! Du får mye bedre selvtillit med en gan du har fikset dette Dra til hudlege, (ikke hudpleier) å få huden din ordentlig analysert og utredet. Tetracyklin kur kombinert med Diane p-piller gjorde underverker på meg:)
Mixelite Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Jeg tåler ikke gluten og melk og får kviser/byller og rødflammete hud rundt nese/under øyne hvis jeg bryter dietten. Jeg får også styggere hud av å spise sukker. Nå sier jeg ikke at du har problemer med gluten eller melk, men kanskje finnes det ting i kostholdet ditt som slår ut på huden din også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå