Gjest vimsa gjest Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 hei! jeg lurer på en ting, har vrt syk i flere år (schizofren). ved siste innlegelse fikk jeg temesta (beroligende) og det fungerte kjempebra! men når jeg ble skrevet ut fikk jeg bare lov til å ta zobril/alopam. det hjelper ikke i det hele tatt. de snakket om at det ikke går ann å få temesta når man ikke er innlagt. noen som vet hvorfor? jeg har aldri fått noe svar fra legen.. er det noen som får temesta utenfor sykehus, når det hjelper så bra burde man jo kunne få det.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Temesta får man kun på sykehus. Det er vel muligens på dopinglista? Temesta er sterke piller, og noe som skal tas i kontrollerte former. Altså på sykehus, fordi det er så sterkt at det er "uforsvarlig" at folk har det hjemme. Om det er pga. virkestoffet i seg selv, eller fordi det er ekstra stor fare for avhengighet aner jeg ikke. Det finnes heller ikke i felleskatalogen på nett. Med andre ord er dette piller man ikke kan få på resept hos legen.
Gjest Emera Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Temesta er ikke registrert i Norge, så jeg vil tro at den er fritatt fra registrering kun til bruk i sykehus. Den er ikke ulik Sobril (og er i gruppen benzodiazepiner), men er enda mer vanedannende. Den har eskistert lenge, og Norge er et av de få landene den ikke er registrert i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå