Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen min har vært sammen i 2 og 1/2 år. Jeg er 20, han er 21. Vi bor i en leilighet sammen siden begge studerer, men har ingen barn eller er forlovet eller noe slikt.

Til nå har han feiret jul hos sin familie og jeg hos min. Han vil feire jul hos familien sin i år også, selv om jeg har spurt om han vil komme hjem til oss. Han har ikke spurt om jeg vil feire jul hos han.

Jeg har jo lyst å feire jul med min kjære, men jeg vil ikke feire jul hos han med mindre han spør, eller med mindre han vil være hos meg feks neste år..Og det virker som han bare tenker at han vil være med familien sin.

Hva syns dere om dette? Noen i ca samme sitasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok skreiv visst overskrifte to ganger:P sorry!

Skrevet

Jeg vet om mange par som ikke har feiret jul sammen før de har fått barn sammen.

Skrevet
Jeg vet om mange par som ikke har feiret jul sammen før de har fått barn sammen.

Ok. godt å høre!:)

Gjest Gjest_fryd_*
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Vi er samboere, studenter og 21 og 22 år gamle :P

Han er fra byen vi bor i, mens jeg er fra en helt annen kant av landet. Jeg reiser hjem for å feire jul, og han blir her. Jeg kunne aldri tenkt meg å ikke feire jul med familien min, og har kunne ikke tenkt seg å ikke feire med sin.

Jeg hadde så klart syntes det var veldig koselig å feire jul med han, og gleder meg til vår første jul sammen. Men siden jeg ikke vil feire uten min, syns jeg ikke jeg kan forvente at han skal feire uten sin :)

Vår første jul sammen blir vel når vi får barn, har vi spøkt om. Og det blir nok sånn også ;)

Skrevet

Heia,syntes det er fryktlig barnslig og umodent!!Vi feira jul sammen i alle år og har enda ingen barn.Bytter på hos han og meg for da blir det rettrerdig!

Gjest Gjest_fryd_*
Skrevet

Barnslig og umodent?

Spør du meg er det mer barnslig og umodent å gjøre noe en ikke har lyst til :)

Skrevet
Jeg er i samme situasjon som deg. Vi er samboere, studenter og 21 og 22 år gamle :P

Han er fra byen vi bor i, mens jeg er fra en helt annen kant av landet. Jeg reiser hjem for å feire jul, og han blir her. Jeg kunne aldri tenkt meg å ikke feire jul med familien min, og har kunne ikke tenkt seg å ikke feire med sin.

Jeg hadde så klart syntes det var veldig koselig å feire jul med han, og gleder meg til vår første jul sammen. Men siden jeg ikke vil feire uten min, syns jeg ikke jeg kan forvente at han skal feire uten sin :)

Vår første jul sammen blir vel når vi får barn, har vi spøkt om. Og det blir nok sånn også ;)

Det er slik vi har det også. Han vil feire meg sin og jeg med min:) Jeg tenker jo også slik at vi skal jo sikkert feire maaange julaftener sammen i framtida. Gleder meg såå til å feire jul med han, men jeg har ikke lyst å være hos hans familie. De gjør ikke ting på min måte:P åpner ikke pakkene på en koselig måte en gang.

Men som hufsa sier, går det jo an å være hos hverandre annenhvert år.

Men så har vi jo hele romjula sammen å da=))

Skrevet

Jeg har det enkle spm; er han klar til å feire andre steder enn med familien?

Jeg og sambo er begge 22, vi har bodd sammen i over 2 år. Jeg har feira med hans familie en gang, men han er ikke klar for å feire med min enda.

For noen er jula så hellig at de ikke vil bryte opp det spesielle de har denne dagen.

Skrevet
Jeg har det enkle spm; er han klar til å feire andre steder enn med familien?

Jeg og sambo er begge 22, vi har bodd sammen i over 2 år. Jeg har feira med hans familie en gang, men han er ikke klar for å feire med min enda.

For noen er jula så hellig at de ikke vil bryte opp det spesielle de har denne dagen.

Han er nok ikke klar for det nei. :)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Vi har vært sammen i åtte år og forlovet i fire. Vi er ikke sammen på julaften. Jeg er hos dem andre juledag, og vi feirer nyttårsaften sammen, og de fleste andre dager. (Kan gjøre det slik siden foreldrene våre bor i nærheten av hverandre).

Vi kommer nok til å lage vår egen tradisjon når vi blir gift.

Skrevet
Vi har vært sammen i åtte år og forlovet i fire. Vi er ikke sammen på julaften. Jeg er hos dem andre juledag, og vi feirer nyttårsaften sammen, og de fleste andre dager. (Kan gjøre det slik siden foreldrene våre bor i nærheten av hverandre).

Vi kommer nok til å lage vår egen tradisjon når vi blir gift.

Slik gjør vi også:) Andre juledag og nyttårsaften og som regel de andre dagene imellom er vi også sammen. Det er viktigere for meg at vi er sammen på nyttårsaften enn julaften, så jeg får vel respektere hans ønske frem til vi får barn/blir gift. :)

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Vært sammen i åtte år. , og feirer ikke julaften sammen fast enda. Blir annerledes neste år, for da har vi barn.

Skrevet
Barnslig og umodent?

Spør du meg er det mer barnslig og umodent å gjøre noe en ikke har lyst til :)

Huff det var iallefall ett umoden svar!!Av og til må man gjøre ting man ikke har lyst til første gang så blir det så greit atte.Kan ikke gå med den innstillinga at hos hans familie vil ikke jeg for der har jeg ikke lyst til å være,HALLO??? er ikke det barnslig så må jeg ha misforstått govt på mine eldre dager!!

Skrevet
Heia,syntes det er fryktlig barnslig og umodent!!Vi feira jul sammen i alle år og har enda ingen barn.Bytter på hos han og meg for da blir det rettrerdig!

Barnslig og umodent er det vel heller av trådstarter å forvente at typen skal feire jul med hennes familie, når hun ikke virker særlig begeistret for å feire med hans. Som andre har sagt, så er jula for mange en veldig spesiell familiehøytid, og ofte er det den eneste gangen i året hele familien samles. Man kan dermed ikke kreve eller forvente at en person skal bryte opp disse tradisjonene før personen selv føler seg klar for det.

Trådstarter, du klager over at det virker som at han bare tenker på familien sin, men det virker jo som at du bare tenker på deg, så da kan man jo spørre seg hva som er værst...

Skrevet

Vi har vært sammen i seks år - og aldri feiret jul sammen.

Jeg vil gjerne feire jul med bestemoren min de årene hun har igjen (jeg ser henne så sjeldent resten av året), så det er uaktuelt for meg å feire jul sammen med samboeren min og hans familie på en stund ennå. Han er for øvrig fullt velkommen til å feire med meg og mine, men foreløpig har han ikke ønsket dette. Helt greit!

Jeg ser hans familie x antall ganger oftere enn min egen, så for meg er det helt naturlig å feire sammen med min lille slekt.

Skrevet

Det å ikke være klar for å gi opp egen familiejul helt enda, i en alder av såvidt over 20, synes jeg vel ikke akkurat er å være barnslig!

Dette har med hva man forbinder jula med, og for mange som ikke er gift og har barn, dreier jula seg om familien man har hatt siden man ble født! Å skulle endre på dette, å feire jula sammen med ett annet menneskes familie istedenfor, er noe vi blir åpne for på forskjellige tidspunkter.

Nei, hold barnslig og umoden utenfor, dette har med så mye mer en det å gjøre.

og, det er EN dag i året.

Når man har samboer, ser man samboeren alle da andre dagene mens man kanskje ikke ser familien sin særlig ofte. For mange er jula den gangen i året da man virkelig prioriterer familie fremfor alle de man ser hele tiden resten av året, go å skulle kutte ut egen familie for å være sammen med andres familie, skjønner jeg kan være noe man trenger litt tid på. Og dere er unge.

Skrevet
Barnslig og umodent er det vel heller av trådstarter å forvente at typen skal feire jul med hennes familie, når hun ikke virker særlig begeistret for å feire med hans. Som andre har sagt, så er jula for mange en veldig spesiell familiehøytid, og ofte er det den eneste gangen i året hele familien samles. Man kan dermed ikke kreve eller forvente at en person skal bryte opp disse tradisjonene før personen selv føler seg klar for det.

Trådstarter, du klager over at det virker som at han bare tenker på familien sin, men det virker jo som at du bare tenker på deg, så da kan man jo spørre seg hva som er værst...

For all del ikke misforstå,jeg mener det SKAL være rettferdig og da misforsto jeg TS for jeg mener det skal være begge veier.For som nesten i alle forhold, ser man jo at jentene holder mest på sin fam, å da blir det jo fælt for en fam som gjerne har 4 sønner og kvinnfolka kun drar de med til sin fam, for da sitter jo foreldre igjen uten selskap hver jul!!Og ikke bare det,men om man ikke har barn selv syntes iallefall våre fam at det er kjempekos og ha svigerbarna der på jul, så syntes bare det er grunn nok til å bytte annahver jul.<jeg likte jo au mins fam jul men gud, like kos hos hans fam!

Gjest Gjest_fryd_*
Skrevet
Huff det var iallefall ett umoden svar!!Av og til må man gjøre ting man ikke har lyst til første gang så blir det så greit atte.Kan ikke gå med den innstillinga at hos hans familie vil ikke jeg for der har jeg ikke lyst til å være,HALLO??? er ikke det barnslig så må jeg ha misforstått govt på mine eldre dager!!

Nå mente jeg jo selvfølgelig ikke at man aldri skal gjøre ting man ikke har lyst til. Selv om jeg er ung, er jeg ikke dum, og vet også at man ikke kan gå gjennom livet og bare gjøre ting man ønsker. Men når det står om en ting som betyr mye for en (som julen gjør for meg), så går jeg ikke på akkord med mine ønsker.

Og i utgangspunktet forsto jeg ikke trådstarter på den måten at han ikke ville være hos hennes familie fordi han ikke har lyst å være der, men fordi han har lyst å være hos sin. Det er to ulike ting, syns jeg.

Jeg kunne godt feiret jul med min samboers familie. De har det sikkert like koselig som oss, og det hadde nok blitt en fin jul. For meg er det bare ikke naturlig å prioritere det over min egen familie, og jeg syns at det som er mest modent er å gjøre det som føles rett, så lenge det ikke går nevneverdig utover noen andre. Og det virker jo tross alt ikke som det er VELDIG viktig for noen av dem å feire jul sammen.

Jeg syns ikke det er barnslig og umodent å ikke feire jul sammen, bare fordi en er samboere. Samboeren min ser jeg hver dag, mens familien min ser jeg bare i feriene. Og jeg er ikke voksenere enn at familien min betyr utrolig mye for meg. JEg syns ikke det er barnslig.

Skrevet (endret)
For all del ikke misforstå,jeg mener det SKAL være rettferdig og da misforsto jeg TS for jeg mener det skal være begge veier.For som nesten i alle forhold, ser man jo at jentene holder mest på sin fam, å da blir det jo fælt for en fam som gjerne har 4 sønner og kvinnfolka kun drar de med til sin fam, for da sitter jo foreldre igjen uten selskap hver jul!!Og ikke bare det,men om man ikke har barn selv syntes iallefall våre fam at det er kjempekos og ha svigerbarna der på jul, så syntes bare det er grunn nok til å bytte annahver jul.<jeg likte jo au mins fam jul men gud, like kos hos hans fam!

Hehe! Så lett var det å snakke forbi hverande! Da er vi veldig enige! ^_^

Endret av Beast

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...