Gå til innhold

vask av ullgenser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal vaske en ullgenser nå og er litt i tvil om jeg skal ta sjansen på å kjøre den på ullprogram i amskinen eller om jeg skal vaske den for hånd. Det står jo håndvask på vaskeanvisningen. Lurer likevel på om den tåler en tur i maskinen.

Hva er deres erfaringer med ullvask? Noen av dere som vasker ull i maskinen selv om det står håndvask på og hvordan blir plagget etterpå da? Krymper det eller andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har puttet ull i en stor vaskepose, vasket den på ullprogram og brukt Milo. Det har gått fint. Lurer på om det er slitasje som er "problemet" og at produsenten helgarderer seg litt. Vet ikke. På sikt er jeg usikker. Kanskje det blir fortere slitt og nuppete, og at det er det verste som kan skje. Jeg har ennå ikke krympet noe hvertfall.

Skrevet

Heia,har mange ull og strikkegensere i forsjellige typer.Har alltid kasta de i maskinen med Milo.Blir kjempefine de ;-) Lar de sentrefugere ferdig au,ingen problemer.

Skrevet

Med en familie på 5, og masse ullklær - går alt i maskin her... Ullprogram og milo... Har aldri opplevd at noe verken krymper eller blir nuppete..

Skrevet

Jeg kjører alt av ull i vaskemaskin med Milo (+ ev. Milo tøymykner) på ullprogram. Er du veldig redd for det kan du ha færre omdreininger pr minutt på sentrufugeringer, ev. kutte den helt ut. Det har alltid gått bra med sentrifugering med 1400 omdreininger/minuttet her. La det tørke flatt på tørkestativ. Det har alltid gått bra.

Skrevet

Før vasket jeg alt av ull og silke for hånd, men nå går alt i maskin. Har både håndvaskeprogram og ull/silke 30 graders program - begge gjør susen:). Bruker også milo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...