Eføy Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Min forlovede og jeg sitter og diskuterer meny for gjestene våre. Vi skal ha et lite selskap med 12 gjester, og vi skal ha lukket selskap på en restaurant. Vi lurer på å la gjestene få velge retter selv etter menyen til restauranten (om det er i orden for restauranten), eller om vi skal sette opp menyen selv. Altså at vi bestemmer at det f.eks er skogsoppsuppe til forrett, biff til middag etc etc. Vi tenker å ha 4 retter, og jeg ser for meg at noen da dropper en rett eller noe om de får velge selv fra menyen, også blir det bare pinlig og mye venting, og press på de andre for å spise fort nok mens de andre venter.. Kan være at jeg tenker det verste nå, men jeg ser for meg at blant annet mamma kan gjøre noe sånt. Min samboer derimot vil gjerne at gjestene skal få velge retter selv. Beklager om innlegget mitt ble litt surrete, men håper dere skjønner hva jeg mener. Hva er deres erfaringer rundt dette med valg av retter?
Mo9qa Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg synes absolutt dere kan fastsette menyen på forhånd. For det første er dette enklere for restauranten, og dessuten sikrer det jo at alle får mat til samme tid.Jeg tror ingen forventer å kunne velge fritt fra meny når det er bryllup
Gjest Gjest_Marielle_* Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Vi skal også ha et lite bryllup og blir ca like mange som dere. Vi setter opp en felles meny for alle ( egen for barna). Syns det virker greiest
Nasseline Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg ville også satt opp en fast meny.
Eføy Skrevet 23. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2008 Takk for tilbakemeldingene! Nå har vi diskutert å kanskje sette opp to valg til hver rett. F.eks så kan de velge mellom skogsoppsuppe eller skalldyrsuppe til forrett, biff eller fisk til hovedrett etc. Kanskje det kan være en løsning? Jeg vil jo helst bare sette opp en fast meny, men siden min tilkomne gjerne vil at de skal få velge, så er kanskje dette en grei mellomting? Spørs jo også på hva restauranten sier da selvsagt.. Hva tror dere?
liv Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Det går ann å sette opp to menyforslag og så kan de velge mellom de, gi beskjed på forhånd hva de vil ha.
Gjest Phoenix Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Dere kan vel gi ut hele menyen på forhånd til gjestene - og så forhåndsbestiller de. Det er jo slik man ofte gjør dersom man skal spise ute med jobben eller andre organisasjoner
LilleMy28 Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Ville hørt med restauranten hva de syns, de kan sikkert hjelpe med å sette opp to alternativ. Da er det sikrere med hensyn til at det skal serveres samtidig og at drikken skal passe til.
Mo9qa Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Nå har vi diskutert å kanskje sette opp to valg til hver rett. F.eks så kan de velge mellom skogsoppsuppe eller skalldyrsuppe til forrett, biff eller fisk til hovedrett etc. Kanskje det kan være en løsning? Hvis gjestene gir beskjed om hva de ønsker å spise samtidig som de svarer på innbydelsen, så var jo dette et veldig bra kompromiss
thapara Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 (endret) .. Endret 23. februar 2009 av thapara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå