Gjest fisk Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Heisann! =) Frisk,oppegaående jente midt i 30-årene som har født sine barn for lenge siden, og ikke går på noen form for prevensjon ( vi snippet mannen isteden!! ) - lurer på en liten sak: Inatt når vi hadde sex, begynnte jeg plutselig å blø - ganske masse egentlig. Blodet var ikke misfarget, men klart og rødt. Jen tok på meg etbind, og imorges, var det stoppet. Det var kun litt beigefarget utflod, liksom - og ingenting annet. Jeg tenkte ikke så mye på dette før nå for et par timer siden - for det var ikke noen " god grunn" for at denne blødningen skulle oppstå. - Ikke var det mens eller eggløsning ( var ferdig med mensen forrige søndag ), og ikke var vi "brutale" heller. Er dette grunn til bekymring eller skal jeg bare droppe det?? ( Er ikke typen som løper til legen uten særskilt gode grunner! =) ) Dette har forresten skjedd en gang før - for ca. 2-3 mnd. siden. Jeg tok celleprøve sist gang i vinter, og de var visstnok OK. Den første prøven jeg tok viste mulig antydning til celleforandring, og de tok derfor en til test for sikkerthets skyld, og den avkreftet dette - såvidt jeg husker. Noen som har lyst til å berolige en ikke altfor redd sjel??
Gjest Emera Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Nja, det er jo bare legen som kan berolige på ordentlig, da. Likevel, den vanligste grunnen til blødning ved samleie er ektopi, dvs. livmorslimhinne som har vokst ut på livmormunnen. Under samleie kommer han borti, denne slimhinnen blør veldig lett og rikelig med rødt, friskt blod. Men det kan jo være andre grunner også, så jeg ville ha spurt legen til råds.
Avalon Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Nja, det er jo bare legen som kan berolige på ordentlig, da. Likevel, den vanligste grunnen til blødning ved samleie er ektopi, dvs. livmorslimhinne som har vokst ut på livmormunnen. Under samleie kommer han borti, denne slimhinnen blør veldig lett og rikelig med rødt, friskt blod. Men det kan jo være andre grunner også, så jeg ville ha spurt legen til råds. Det er også mulig å få rifter i sjeden, men da blør man ikke slik. Enig med å spørre legen
Gjest Emera Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Ja, og så må jeg selvfølgelig si at ektopi ikke er noe farlig. Hvis det nå er det dette dreier seg om.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 *dyttdytt* Hei. Jeg har det samme problemet. Men mitt er kansje litt mer. Jeg blør hver gang men i forsjellige mengder. dette beskymrer meg litt. men partneren min og jeg tror det kan ha vert når jeg hadde p-ring, det var etter den blødningen oppstod. Blør du vær gang?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå