Gå til innhold

Julebordsesong på arbeidsplassene i Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller ble sjefen full foran deg?

Er det greit å ta en prat med sjefen under julebordet og si at du ikke trives og at du gjerne vil bytte til naboavdelingen? Kan man kysse sin gifte kollega? Eller er det greit å bli med den gifte trebarnsfaren på toalettet for å "sminke seg"?

Det skjer så mye merkelig på julebord: noen blir gravide etterpå, andre vil gifte seg.

Hva skjedde på ditt julebord?

Hva synes du om julebord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne var generaliserende du. Man er ikke nødvendigvis laus og utro fordi om man er full. Og hva er galt med å være full foran sjefen, hun er jo alltid den fulleste :fnise: Julebord er gøy! Gleder meg til årets :)

Skrevet

Jeg er sjef og jeg betaler julebordet, ergo forventer jeg at folk oppfører seg. Dvs. jeg forventer alltid at mine ansatte oppfører seg, julebord eller ikke. Alvorsprat i lite egnede settinger er aldri greit.

Dessverre tør jeg ikke stole på at alle skjønner det og er, av den grunn, selv edru og må rydde opp i eventuelle uheldige episoder. Spesielt siden jeg har endel unge ansatte.

Julebord er ikke billig og når det utarter i lite hyggelige retninger og får konsekvenser for arbeidsmiljøet i ettertid er saken grei. Kutt ut.

Vi har hatt to år uten julebord....

Skrevet

Det hørtes jo gøy ut å komme på julebord med deg!!! Høres litt ut som ei gretten gammel dame egentlig:)

Skrevet
Det hørtes jo gøy ut å komme på julebord med deg!!! Høres litt ut som ei gretten gammel dame egentlig:)

Hehe, jeg tar ikke slike beslutninger alene og når noen ødelegger for alle er det stopp. Da kan vi gjøre andre ting.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Etter å ha lest trådstarters innlegg skjønner jeg hvorfor jeg ikke trives veldig god på julebord.

Innpåslitne kolleger er det verste jeg vet - enten de er gift eller ikke.

Drita fulle kolleger som skal fortelle sjefen og et par andre "et par pauli ord" er direkte party killer.

Hvis kolleger er gravide etter julebordet håper jeg det er fordi julebordet er med partnere på hotell med overnatting. Alt annet er en arbeidsmilljøforstyrrer.

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan ha det gøy uten å bli sveiseblind og utrivelig av alkohol. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Johnsen på båndet må diskutere med Andersen på salg og bli så provosert at de begynner å sloss. Jeg kan heller ikke forstå at Marie i resepsjonen må henge på Kenneth i produksjon og erklære sin tårevåte dype kjærlighet til en som åpenbart ikke er interessert.

Min eneste konklusjon til dette er: Fordi det er julebord og gratis drikke så er alt lov, ingen begrensninger eller heminger nødvendig. Oppførsel som man ALDRI ville vist overfor venner kan man tillate seg overfor kolleger uten tanke for at det kommer en mandag. Jeg forstår det bare ikke.

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Hm, jeg har vært på flere julebord, men aldri gjort noe galt. Jo, en gang ble jeg så full at sjefen måtte sende meg hjem i taxi - ha ha! Føler meg nesten litt kjedelig :sjenert:

Årets julebord var preget av god stemning og mykje vin. Tror ikke det skjedde noe drama. Ikke som jeg fikk med meg iallefall :)

Skrevet

Jeg skjønner at jeg faktisk har VELDIG greie kollegaer, og har stort sett hatt det før også. Julebord synes jeg stort sett er artig, selv om jeg da alltids ser både fulle sjefer og kollegaer, og de få (gjerne veldig unge) som "glemmer" at de har partner og tilfeldigvis blir borte med en kollega av det motsatte kjønn.

Eller ble sjefen full foran deg?

Er det greit å ta en prat med sjefen under julebordet og si at du ikke trives og at du gjerne vil bytte til naboavdelingen? Kan man kysse sin gifte kollega? Eller er det greit å bli med den gifte trebarnsfaren på toalettet for å "sminke seg"?

Det skjer så mye merkelig på julebord: noen blir gravide etterpå, andre vil gifte seg.

Hva skjedde på ditt julebord?

Hva synes du om julebord?

Har ikke hatt årets julebord enda, men:

Nei, jeg blir ikke full foran sjefen min, jeg drikker nemlig ikke.

Ja, sjefen min blir sikkert full forran meg, men det å være full, betyr ikke å være dritings.

Nei, det er ikke greit å prate om mistrivsel og ønsker om å skifte avdeling så lenge man ikke er på jobb, på egnet plass og stemning for nettop den typen prat.

Hvem de andre velger å kysse på, er egentlig deres egen sak, jeg legger meg faktisk ikke opp i hvem som kysser hvem, hvem som blir med hvem hvor og hva slags sivilstatus de deltagende har. Selv kan jeg sikkert finne på å kysse noen på kinnet og flørte som en gal, gift eller ugift, men å bli med noen (av motsatt kjønn) på badet for å sminke meg kommer ikke til å skje, dersom det ikke er fordi jeg etter litt dårlig humor finner ut at jeg faktisk SKAL sminke en av gutta... (*flirer* trenger ikke være full for å få teite påfunn.)

Har ikke hatt julebord enda i år.

Jeg synes julebord er gøy og gleder meg til årets.

Skrevet
Jeg er sjef og jeg betaler julebordet, ergo forventer jeg at folk oppfører seg. Dvs. jeg forventer alltid at mine ansatte oppfører seg, julebord eller ikke. Alvorsprat i lite egnede settinger er aldri greit.

Dessverre tør jeg ikke stole på at alle skjønner det og er, av den grunn, selv edru og må rydde opp i eventuelle uheldige episoder. Spesielt siden jeg har endel unge ansatte.

Julebord er ikke billig og når det utarter i lite hyggelige retninger og får konsekvenser for arbeidsmiljøet i ettertid er saken grei. Kutt ut.

Høres ut som om dere har unge, vulgære ansatte med en gretten gammel kvinnelig sjef i klimakteriet. Hadde det vært mannlig sjef her hadde det ordnet seg.

Skrevet
En gang ble jeg så full at sjefen måtte sende meg hjem i taxi.

Pinlig!!

Skrevet

nei, men han knakk fullstendig sammen å gråt foran en annen kollega. Stakkar han hadde mye på hjerte. Merkelig å se egentlig...

Skrevet

For det første har vi ikke hatt julebord enda. For det annet blir jeg ikke full (for jeg drikker svært lite alkohol). Tviler veldig sterkt på at sjefen drikker seg full heller.

Og, nei, det kunne ikke falle meg inn å ta opp noe sånt som mistrivsel/avdelingsbytte på et julebord. Dels villle det høres helt idiotisk ut og dels får det nå være måte på å være partykiller. Man skal da helst ha det hyggelig på fest?

Skrevet

ja egentlig, men når folk som ikke er ute mer enn 2 ganger i året først slår ut håret, ja da gjelder det å være så godt som edru. Man er fortsatt med folk fra jobb. En viss karater forventes. Det er egentlig bare drikkinga som ødelegger mye...

Skrevet

Selv havna jeg på do med sjefen for hele firmaet, og følte meg enormt dum etterpå. Ingen visste om det men jeg klarte ikke se sjefen i øynene etter denne episoden, han var forelska i meg men føler det blir helt feil oppførsel.

Jeg slutta i jobben og har siden holdt meg greit edru på julebord.

Julebordene på den arbeidsplassen jeg er nå er sjefen den som er mest full av alle og flørter og igler seg innpå alle de kvinnlige ansatte, det er julebord uten følge så kona hans og deres to barn er hjemme og aner fred og ingen fare.

Skrevet

Du er nok helt sjef.

:filer:

Skrevet
Selv kan jeg sikkert finne på å kysse noen på kinnet og flørte som en gal, gift eller ugift, men å bli med noen (av motsatt kjønn) på badet for å sminke meg kommer ikke til å skje, dersom det ikke er fordi jeg etter litt dårlig humor finner ut at jeg faktisk SKAL sminke en av gutta... (*flirer* trenger ikke være full for å få teite påfunn.)

Det er jo det mest pinlige av alt når den som faktisk er edru finner på sånne teite ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...