venus_ Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Jeg lurer på å teste ut akupunktur for å bli kvitt vond og stiv nakke og rygg. Noen som har prøvd dette? Funket det? Hvor mye koster en time, og ca hvor mange timer trengs for å få effekt av dette?
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Det fungerte for en annen dame her inne. Jeg tror hun tok 5-6 timer. Jeg har også lest at studier viser at akkupunktur hjelper mot problemer i korrsyggen. Søk på akkupunktur her inne så finner du sikkert tråden
Nabodama Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Det fungerte forbigående for meg. Jeg ble smertefri en stund, men så kom det tilbake igjen. Men jeg har en nakkeskade som ikke kommer til å bli bra. Har du bare stive og ømme muskler, kan det godt hende det fungerer bedre for deg. Det kostet 300 kr pr gang hvis en tok en serie på 6 ganger. Jeg gjorde det, og merket effekt etter 3-4 ganger.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg lurer på å teste ut akupunktur for å bli kvitt vond og stiv nakke og rygg. Noen som har prøvd dette? Funket det? Hvor mye koster en time, og ca hvor mange timer trengs for å få effekt av dette? Det er vanskelig å svare på hvor lang tid/hvor mange timer som trengs før du blir bedre, da dette varierer med årsaken til at du er dårlig, hvor lenge det har stått og alvorlighetsgrad. Ellers er akupunktur mye brukt ved muskel-skjelett-lidelser og smertetilstander. Hvis du går til en skikkelig akupunktør, sørger h*n dessuten for å jobbe med årsaken til smertene/stivheten, og ikke bare med symptomene. (Hvis årsaken er feilstillinger i skjelettet, etc, vil du ha godt av en kiropraktor, osteopat, naprapat etc. Men det kan være andre årsaker også - og her vil ofte en akupunktør kunne hjelpe deg mye!) Men hvem som helst kan kalle seg akupunktør i Norge i dag. Det er derfor lurt å sjekke at personen har en skikkelig utdannelse - dette er du f.eks. garantert hvis vedkommende er medlem av NAFO, norsk akupunktørforening (disse har enten minst 5 års utdannelse innen akupunktur og vestlig medisin, eller har helsefaglig bakgrunn fra før pluss 3,5 års akupunkturutdannelse). Søk opp hjemmesidene deres og se etter en NAFO-akupunktør nær deg. Lykke til og god bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå