ane87 Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 dette høres nok ut som et dumt spm, men funker det med joggebukse på juseksamen? hørt at kleskoden generelt er ganske stiv, men gjelder dette på eksamen også?
Gjest Gjest_oda_* Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 ...funker på eksamen?? Hvis din største bekymring rundt den eksamenen er hva du skal ha på deg, bør du "se over" pensum en gang til. Og hvem er det du spør for? Hvis det er du som skal ha den eksamenen, så er du vel gammel nok til å kle på deg selv? Det er jeg, og det er et av privilegiene at jeg selv bestemmer hva jeg skal kle på. Så, tilbake til lesesalen nå.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Venninnen min leser jus og når hun har eksamen, så dukker de opp normalt/pent kledd. Aldri hørt om noen som ville ta det i joggebukse, får kanskje merkelige blikk fra sensor, men...
Gjest Ansjoni Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 (endret) . Endret 21. september 2009 av Ansjoni
Kakee Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Det var en som hadde vannet (?) sitt på en halvflaske vodka Merkelig at han fikk lov til det. Hehe.
Wildy Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Skriftlig eller muntlig? Skal man opp skriftlig spiller det da vel absolutt ingen rolle hva man har på seg? Til muntlig ville jeg nok ha satset på å se rimelig oppegående og presantabel ut, uten at det betyr stivpyntet.
Gjest Koala Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Venninnen min leser jus og når hun har eksamen, så dukker de opp normalt/pent kledd. Aldri hørt om noen som ville ta det i joggebukse, får kanskje merkelige blikk fra sensor, men... Du går med nøyaktig det du vil på en eksamen. dersom du føler deg komfortabel med joggebuksa er det dumt å la være. Det er karakteren som teller, alt annet er uviktig. Dersom noen misliker joggebuksa di så sørg for å få bedre karakter enn vedkommende. På muntlig eksamen i jus stiller det ofte opp jenter som har brukt mer tid foran speilet enn på å lese pensum. Det synes og det lønner seg ikke.
Pingting Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 en som satt med hørselvern et cetera et cetera. Hahaha, hvorfor har ikke jeg tenkt på det på biblioteket? Men seriøst TS: hvorfor skulle det ha noe å si? Jeg har riktignok ikke tatt nen juseksamen, men potensielle arbeidsgivere står vel ikke klare ved utgangsdøra? Da er det viktigere å være komfortabel synes jeg, på eksamen er det greit å unnslippe så mange irritasjonsmomenter som mulig!
Carebear1 Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Jeg har tatt én juseksamen, og aldri har jeg sett så mye rart som der. Det var en som hadde vannet (?) sitt på en halvflaske vodka, en som satt med hørselvern et cetera et cetera. Skjønner at jeg har gått glipp av noen høydepunkter under studiet ja TS; Ærlig talt, men hvem i huleste bryr seg om du har joggebuske på eksamen? Ta nå på deg det som er mest behagelig - og drit i om du får rare blikk. Fokus skal være på eksamen, ikke på antrekk for dagen!
Rawien Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 På våre skriftlige eksamener går da folk i ganske slappe klær, gjerne joggebukse, og dette er kommende økonomer, så skulle ikke være så stor forskjell.
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Jeg har studert juss, og kan trygt love deg at absolutt ingen bryr seg om hva du har på deg den dagen. Fra du kommer og til du går, har du gjerne sittet der i over 9 timer..de eneste som hviler øynene på deg er eks.vaktene. Jeg har opp gjennom årene sett det motsatte; mennesker som ser ut som de har stått en time foran speilet, for så å se ut som de angrer seg når de ser andre som dukker opp i grilldress omtrent, og som har det mye emr behagelig hele dagen. Har i allefall aldri gjennomført en skriftlig eksamen i jeans og trange sko.
Gjest Gjest_studine_* Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Ts har du stilt en del spørsmål inne på et annet jussforum ang. eksamen 1.avd? Skal nå ta mine siste eksamener på jussen, og har merket meg med at kleskoden på eksamen er befriende avslappende i forhold til hverdagen ellers. Er svært få som har med inne-sko med høye hæler og fine klær disse dagene. Selv tok jeg tidligere med inne-sko fordi eksamen (den gang) varte i åtte timer, men dette var behagelige sko for komforen sin skyld. Min anbefaling vil være å kle deg i behagelige klær disse eksamensdagene. Ikke mye moro å bli distrahert pga trange/ubekvemme klær når fokus bør være på oppgaven(e). Lykke til!
Glynis Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Hvis din største bekymring rundt den eksamenen er hva du skal ha på deg, bør du "se over" pensum en gang til. Jeg ville nå heller sagt at hvis det er den største bekymringen så har hun full kontroll på pensum. Jeg og min flinkeste studievenninne bruker for eksempel halve dagen før eksamen på å bestemme oss for hva vi skal ha med å spise/drikke, nettopp fordi vi da er fullstendig forberedt til eksamen.
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 Jeg ville nå heller sagt at hvis det er den største bekymringen så har hun full kontroll på pensum. Jeg og min flinkeste studievenninne bruker for eksempel halve dagen før eksamen på å bestemme oss for hva vi skal ha med å spise/drikke, nettopp fordi vi da er fullstendig forberedt til eksamen. Hm, ja det har du jammen meg rett i! Jeg snakker bare ut fra egne erfaringer, jeg er jurist, og hva vi skulle ha på oss var vel omtrent det siste vi tenkte på før eksamen. Kanskje er det bare meg/oss som fant ut at det ikke går an å ha full kontroll til en jusseksamen..? Det er alltid en dom du kan lese, eller et forarbeid du kan gå gjennom. Med det pensumet..så er det vanskelig å ha "full kontroll". Men om hun har det, så er ingenting bedre enn det! Lykke til på eksamen uansett joggebukse/bunad/grilldress eller hva du møtte ønske
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #15 Skrevet 22. november 2008 Jeg går på juss i Bergen, og her er det helt vanlig (ca 40 %) å ha på seg joggebukse på eksamen selv om det er en viss kleskode ellers på studiet. Folk kommer gjerne usminket også, så på eksamen får man virkelig sett hvordan de vanligvis ser ut:)
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #16 Skrevet 22. november 2008 Venninnen min leser jus og når hun har eksamen, så dukker de opp normalt/pent kledd. Aldri hørt om noen som ville ta det i joggebukse, får kanskje merkelige blikk fra sensor, men... Er sensor der? Kanskje på muntlig?
Gjest Konservativ Mann Skrevet 23. november 2008 #17 Skrevet 23. november 2008 Herregud så lei jeg er av folk som bruker tid på å gå i "riktige" klær og vanke i "riktige" kretser osv. Selv gikk jeg konsekvent i olabukse og Motörheadtrøyer under hele jusstudiet! Driter da en lang marsj i hva Preben Blæretryne fra Oslo Vest går i! Går fint kledd på jobb som advokatfullmektig nå, og det hører med, klientene skal føle at de kommer til et "skikkelig" kontor, men som student med null ansvar for andre enn meg selv kommer slikt vrøvl aldri på tale! Gå splitter naken, og sett presedens!!
Muffinsdilla Skrevet 23. november 2008 #18 Skrevet 23. november 2008 Er vel ingen som bryr seg om man har på joggebukse. Jeg skal ha 4 eksamener før jul, og kommer til å ha alle i joggebukse. Det gjør alle mine medstudenter og. Velger selvfølgelig det mest behagelige. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #19 Skrevet 23. november 2008 Gå splitter naken, og sett presedens!! Hehe, det var kanskje det mest geniale forslaget hittil! Tenk så distrahert de andre kommer til å bli! Så blir ts den eneste som klarer å konsentrere seg om eksamensoppgaven, og får dermed beste resultat i kullet.
Gjest Ukonservativ kvinne Skrevet 23. november 2008 #20 Skrevet 23. november 2008 Gå splitter naken, og sett presedens!! Det blir vel kanskje litt for mye hutring og litt for lite skriving om man skal følge dèt rådet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå