Gå til innhold

Hjelp


Gjest Jente 19

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 19

Okey..Nå har det seg sånn at jeg har begynt å blø igjen. Det samme gjorde jeg for nøyaktig to uker siden å det varte i en uke så jeg regnet med at det var mensen. ( sluttet på ppillene for et par måneder siden så dette var første gang etter det). Jeg har en pearlycomputer som forteller meg at jeg har mensen idag, men er det virkelig mulig å få den SÅ uregelmessig i begynnelsen? Eller har jeg fått en eller annen kjønnssykdom? Har ikke ligget med noen, bare rota litt med en her i Norge. Kan man bli smittet bare av å være borti et kjønnsorgan med hendene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overhodet ikke unormalt at kroppen er i ulage etter pilleslutt. Pearlyen din spør etter mensen og har du bekreftet dette i dag, så legger den det inn som mens. Den spør nok i en 2-3 dager til, så om du skulle slutte å blø, kan du endre på mens registreringen din også. Se bruksanvisning.

Man kan overføre smitte via hendene. Hvor trolig det er, er en annen sak. Du kan jo ta en sjekk hos legen for sikkerhets skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Kroppen reagerer veldig forskjellig etter å ha sluttet/startet på P-Piller. Da jeg sluttet på mine etter å ha gått på de i over ett år fikk jeg ikke mensen på et halvt år, så jeg måtte starte på pillene igjen for å få det. Legen sa dette ikke var unormalt. Kan fort gå 1 år før syklusen er "Normal" igjen.

Og angående kjønnssykdom og blødning. Ikke fordi jeg akkurat er noen ekspert på dette området, men hadde om kjønnssykdommer på eksamen - og jeg kan ikke huske å ha hørt om NOEN der man får "mensen" eller en-ukes blødninger om gangen pga en kjønnssykdom. Men det er jo alltid lurt å teste seg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest på lommelegen at kjønssykdommer kan gi litt blødningsforstyrrelser, men det kan også skje når en slutter på hormonprevensjon.

Hos meg har prevensjonsslutt medført uregelmessige blødninger. Den første syklusen var grei, men etter det har den variert fra 32-52 dager. Jeg sluttet i mai og fikk beskjed av hudlegen min om å kontakte fastlege dersom syklusen ikke hadde rettet seg innen ett år.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...