Gjest puppa Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Hei! Noen som har kjennskap til vanskelighetsgraden til exphil og exfac på psykologi årsstudiumet ved UiB?
Gjest Hilde K S Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 (endret) Hehe. Jeg skulle spørre om noe lignende som deg, men mer i retning av hvilke spørsmål som er typiske på ex.phil. Når det gjelder ex.fac er typiske spørsmål: - grei ut om behaviorisme, psykoanalyse osv - hva menes med den kognitive revolusjon? - hva er forskjellene på verifikasjon og falsifikasjon? - hva menes med at psykologien har et imageproblem? - grei ut om dyreforskning i et historisk perspektiv - hva er ulempene med kasus-studier? - hva er fordelene med eksprimentelle metoder? Ex.fac har i grunnen logiske og vide spørsmål, synes jeg. Man må bare lese godt nok. Sukk. Endret 22. november 2008 av Hilde K S
venus_ Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Exphil er likt overalt tror jeg. På hjemmesida til skolen du skal gå på kan du lese nøye om hva hvert fag inneholder.
desperate Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Har inntrykk av at det er de samme oppgavene som kommer igjen og igjen på ex.fac.'en, men det er sikkert vanlig og ikke spesielt for UiB tenker du på skoleeksamen eller seminarmodellen når det kommer til ex.phil.'en? Har ingen erfaring med skoleeksamenen, men seminarmodellen er hvert fall veldig grei!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå