Gå til innhold

Nattavvenning....

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

sånn gjorde vi det:

Gutten var blitt 9 mnd da vi bestemte oss for at nok var nok. Da hadde han fått pupp på natta fra 1 til 4 ganger hver natt, og alltid fått lov til å sovne ved puppen...

Første avvenningsnatt våknet han som vanlig og ville opp i senga til mor for en liten sup, men da tok pappa over og gikk med han på armen, sang og bysset, til han sovnet, det gikk greit første gangen, men neste måtte han sove sammen med pappa i senga.

Neste natt ga han seg raskere, men måtte få ligge ved siden av pappa igjen.

Neste natt tok mamma affere og snudde veslegutt over på siden og puslet litt i nakken til han sovnet. Dette skjedde en del ganger, men uten puppemas denne natten.

Videre har han måtte snus i senga eller bare holde i hånda e.l et par ganger hver natt.

Etter ganske kort tid sover han nå i 12 timer uten å trenge hjelp til å sovne igjen om natta, og mamma har plutselig fått nattesøvnen igjen!

Vi trengte altså bare 3 netter på å snu trenden sånn at nattesøvnen var i boks. I ettertid har han vært syk og fått litt pupp igjen på natta, men har ikke vært vanskelig å få i rutine igjen.

Jeg kjenner mange som lar barnet ligge i senga å skrike under avvenningen, men for vår del har det gått vel så bra å ta han opp. Gutten vår har alltid vært skikkelig puppeavhengig og er en ordentlig stabukk, men dette gikk veldig greit fordet.

Lykke til, håper det går bedre i natt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt ei god natt :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Han likte ikke å legge seg i går, men ga seg etter ei stund. Så våkna han 03, pappaen ga ham vann og bysset ham litt, og etter et kvarter sovna han igjen. Så sov han til 0630 :sol: Kjempedeilig. Mulig han ganske enkelt var utslitt etter å ha sovet så lite natt til i går, men jeg håper det fortsetter :)

Nå vil han ikke ha puppen selv om det er morgen, så dette er vel hans straff til meg :ler:

Skrevet

Så godt å høre at det gikk bedre i natt! :tommelopp: Skal du se det ordner seg etterhvert :)

Skrevet

Sånn er avvenning og dere gjør det helt rett. De første nettene er ille med mye hyling, men hvis man er standhaftig og ikke gir seg så skjønner de tegninga ganske fort.

Vi hadde det akkurat sånn som dere. Barnet våknet oftere og oftere for å få pupp, og jeg holdt på å klikke tilslutt. Så bestemte vi oss for å avvenne. Først prøvde vi pappa-trikset (pappan tok barnet om natten), men det hjalp ikke så mye. Det eneste som hjalp var da JEG fikk til å roe barnet om natten, uten puppen. Da innså han at det var over med nattamming og sov natten gjennom.

Tøfft i noen netter, ja, men virkelig verdt det når det er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...