Gjest Sandbekken Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 (endret) Hei! lurer på om dere har noen tips for å bli kvitt eller hvertfal forebygge vonde nupper og slikt etter barbering. jeg er plaget med det, og får det hele tiden etter barbering, både på leggene og bikinilinjen. Noen ganger gjør det til og med vondt mens jeg barberer meg (!) Håper på gode svar som hjelper Endret 21. november 2008 av Sandbekken
Maneo Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg har ikke vært plaget av dette på leggene, men på bikinilinjen. Trikset mitt er å bruke balsam istedetfor barberskum. Barber først med hårene, så mot hårene under rennende varmt vann. Etterpå smører jeg på med vibratorrens.
Gjest Sandbekken Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 vibratorrens? den var ny for meg ;D men det fuker?
Avalon Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Hei! Både Asan og Rfsu har kommet med nye produkter for bikinilinjen. Rfsu har balndt annet en krem eller gele som skal kjøle ned og "motvirke" nupper. Jeg har dessverre ikke prøvd dette selv enda, men du får kjøpt alle produktene på vanlige matvarebutikker og apotek, sikkert på Vita også. Det skal være lettere å unngå nupper om du barberer i lange strøk i en retning en mange strøk i rykk og napp. Jeg skal teste ut rfsu sine produkter, jeg hater de nuppene. De gjør jo rett og slett vondt, og det ser jo heller ikke så innbydende ut
Gjest Wind Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 (endret) Har også hørt at dildo/vibratorrens skal funke. Er vel sprit osv i det? Skal prøve det neste gang jeg går løs med høvelen, så får vi se. På mine legger hjelper det å være skikkelig innsmurt med barberskum e.l. før jeg barberer, samt har skarpe blad. Og ellers barberer jeg som oftest med hårene, med mindre det er en veldig viktig anledning. Det hjelper for meg.. Vet dessuten at Asan sender ut gratis vareprøver på bl.a. den intimbarberingstingen. Da får man jo prøvd gratis i alle fall. http://www.asan.no Endret 22. november 2008 av Wind
Maneo Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Vibratorrens funker fordi det renser, ja.
Viktoria85 Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Jeg leste et sted at en kunne bruke Klorhexidin eller et annet desinfiserende middel etter barbering. Dette har jeg prøvd ut, og det fungerer bra. Jeg tar klorhexidin (fås kjøpt på apoteket) på en bomullsdott eller litt dopapir, og smører utover der jeg har barbert meg. Det roer huden veldig, og renser slik at jeg ikke får nupper.
Gjest Sandbekken Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 takk for gode svar folkens skal teste ut asan sine proukter snart, så takk for det tipset ellers har jeg også tenkt på å prøve noe desinfiserende, det er jo logisk at det skal hjelpe
Gjest Wind Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Dildorens funket fint her, forresten. Men..tips: Ikke kutt deg for så å påføre det. >.< Au.
Gjest Sandbekken Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 ah! ja det hørtes ikke så behagelig ut nei!! UFF..
litle my Skrevet 27. november 2008 #11 Skrevet 27. november 2008 Asan sin intimbarbering er kjempe god.. Men du kan og få kjøpt et middel på kondomeriet som som kan smøres på etterpå.. Det virker veldig bra på meg.. Har ikke nupper lengre.. Vil anbefale det.. Skal og prøve Rfsu sine produkter og siden de er letter å få tak i enn kondomeriet sitt..
Gjest Gjest_Amy_* Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Jeg også hadde mye problemer med det før, men så begynte jeg bare å ta klorhexidin (eller pyrisept, hva jeg fant) på en bomullsdott og smøre over. Men nå har jeg begynt å bare bruke veet isteden, siden da trenger jeg bare gjøre det en gang i måneden. Da jeg brukte barberhøvel, da måtte jeg bruke det nesten hver dag, og ble bare verre jo mer jeg brukte det. Også det du bør gjøre når du bruker barberhøvel, er å bruke en såpe, for eksempel hvis du får tak i Dentol, sånn antibakteriell såpe som har fuktighet i seg, eller hvis du kjøper spesiell shower gel som blir 'tykk' når man tar på huden, føles ut som om å ta på rømme.. Da blir det mye bedre. Jeg synes ikke barberskum fungerer like bra, pluss det er litt vanskelig å bruke i dusjen og sånt. ^^
Gjest asanintimbarbering Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har testet asam sin intimbarbering gel og ble IKKE imponert. Hva skulle den egentlig hjelpe mot? Fikk flere nupper enn vanlig. Prøvde den på bikinilinjen og mer til:)
Morgause Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Vibratorrensen på kondomeriet funker som bare det. Anbefales!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå