Gå til innhold

Engangsgrill - alternativ til pølser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så hyggelig å grille ved vannkanten på en lun sommerkveld, men kunne gjerne tenke meg å prøve noe mer spennende enn pølser. Det er selvsagt ikke all grillmat som egner seg til grilling på engangsgrill, men har dere noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grillspyd,

med bacon, kyllingfilet, paprika, løk, marinert biffkjøtt og pølsebit....

Ellers griller jeg hva som helst på engangsgrill jeg,

bare pensle det med litt olje først....

Skrevet

Hva med å lage grillspyd?

Da kan du jo putte på masse forskjellig! Løk, sopp, kylling, parika etc.

Skrevet

Grillspyd var et bra tips! :) Sikkert lurt å bruke på engangsgrill også ettersom kjøttbitene ikke er så store og dermed blir fort gjennomgrillet. Har nemlig dårlig erfaring med at engangsgrillen blir veldig fort kald, slik at store kjøttstykker sikkert ikke blir ferdige.

Skrevet

Fast fisk er også godt på grillspydet :). God grilling!

Skrevet

Og til dessert: grillet banan med Dronningsjokolade i. NAM NAM!

Skrevet

ÅÅÅ, det hørtes i hvertfall godt ut!! Hvordan lager man det?

Gjest Jamila
Skrevet

Ta en banan, del den nesten i to på langs, fyll opp med kokesjokoladebider til det er nesten helt fullt og pakk det hele (med skall og alt) inn i aluminiumsfolie.

Legg det på grillen til bananen blir myk. Mmm!

Paprika (rød) på grillspyd sammen med kylling, rødløk, sopp o.l. er en sikker vinner, paprika får en nydelig søt smak når den grilles.

Gjest Junebug i.i.
Skrevet
ÅÅÅ' date=' det hørtes i hvertfall godt ut!! Hvordan lager man det?[/quote']

Grillete bananer mener du? Det er kjempe enkelt: lag langt og snitt i bananen på langs - snitt ca halveis ned i bananen. Del opp sjokoladen i biter og trykk de ned i dette snittet. Så legger du bananen på grillen og lar den ligge der til skallet er sort og sjokoladen har smeltet og banankjøttet har blitt mykt. Godt og enkelt å ha med på stranden når man skal grille. Ta med skje og spis ut av bananskallet.

Skrevet

Grillet banan med sjokolade hørtes utrolig godt ut! Det må sannelig prøves neste gang vi skal grille. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...