Snehvit Skrevet 17. juni 2003 #1 Skrevet 17. juni 2003 Jeg synes det er så hyggelig å grille ved vannkanten på en lun sommerkveld, men kunne gjerne tenke meg å prøve noe mer spennende enn pølser. Det er selvsagt ikke all grillmat som egner seg til grilling på engangsgrill, men har dere noen gode tips?
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2003 #2 Skrevet 17. juni 2003 Grillspyd, med bacon, kyllingfilet, paprika, løk, marinert biffkjøtt og pølsebit.... Ellers griller jeg hva som helst på engangsgrill jeg, bare pensle det med litt olje først....
Armonia Skrevet 17. juni 2003 #3 Skrevet 17. juni 2003 Hva med å lage grillspyd? Da kan du jo putte på masse forskjellig! Løk, sopp, kylling, parika etc.
Snehvit Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2003 Grillspyd var et bra tips! Sikkert lurt å bruke på engangsgrill også ettersom kjøttbitene ikke er så store og dermed blir fort gjennomgrillet. Har nemlig dårlig erfaring med at engangsgrillen blir veldig fort kald, slik at store kjøttstykker sikkert ikke blir ferdige.
ringblomst Skrevet 17. juni 2003 #7 Skrevet 17. juni 2003 Fast fisk er også godt på grillspydet . God grilling!
Junebug Skrevet 17. juni 2003 #8 Skrevet 17. juni 2003 Og til dessert: grillet banan med Dronningsjokolade i. NAM NAM!
wondergirl Skrevet 17. juni 2003 #9 Skrevet 17. juni 2003 ÅÅÅ, det hørtes i hvertfall godt ut!! Hvordan lager man det?
Gjest Jamila Skrevet 18. juni 2003 #10 Skrevet 18. juni 2003 Ta en banan, del den nesten i to på langs, fyll opp med kokesjokoladebider til det er nesten helt fullt og pakk det hele (med skall og alt) inn i aluminiumsfolie. Legg det på grillen til bananen blir myk. Mmm! Paprika (rød) på grillspyd sammen med kylling, rødløk, sopp o.l. er en sikker vinner, paprika får en nydelig søt smak når den grilles.
Gjest Junebug i.i. Skrevet 18. juni 2003 #11 Skrevet 18. juni 2003 ÅÅÅ' date=' det hørtes i hvertfall godt ut!! Hvordan lager man det?[/quote'] Grillete bananer mener du? Det er kjempe enkelt: lag langt og snitt i bananen på langs - snitt ca halveis ned i bananen. Del opp sjokoladen i biter og trykk de ned i dette snittet. Så legger du bananen på grillen og lar den ligge der til skallet er sort og sjokoladen har smeltet og banankjøttet har blitt mykt. Godt og enkelt å ha med på stranden når man skal grille. Ta med skje og spis ut av bananskallet.
Snehvit Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2003 Grillet banan med sjokolade hørtes utrolig godt ut! Det må sannelig prøves neste gang vi skal grille.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå