Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Håper noen kan hjelpe meg med dette for det er sinnsykt irriterende:( Gikk først på yasmin i et år, men fikk så humørsvningniger av de så jeg bytta til yasminelle.-Hadde ingen mellomblødninger på yasmin Har gått på yasminelle et år nå og har hatt mye mellomblødninger, over annenhver måned blødde jeg litt hver dag både 5-15 dager før mensen kom. SÅ, bytta jeg til microgynon nå for litt over en mnd siden. Fikk ikke mellomblødninger første måneden men så begynte jeg på det andre pillebrettet og begynte å blø bare etter 5 dager og nå blør jeg ganske mye mer enn jeg har gjort tidligere. Hvorfor skjer dette?? Kan det være farlig? har forøvrig aldri hoppa over mensen. Også er jeg 20 år. Trodde det skulle roe seg etter noen mnd med yasminelle men etter et år ga jeg opp... Setter kjempepris på svar om noen vet, da fastlegen min ikke sa noe spesielt til det...
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 har dessverre ikke noe godt svar jeg heller, men opplevde akkurat det samme. til slutt ga jeg opp og sluttet på p-pillen,etter det har jeg ikke hatt noen mellomblødninger.
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 har dessverre ikke noe godt svar jeg heller, men opplevde akkurat det samme. til slutt ga jeg opp og sluttet på p-pillen,etter det har jeg ikke hatt noen mellomblødninger. Hva slags prevansjon bruker du nå da?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Heisann! Det legen min sa om dette da jeg fikk nye piller, var at du bare rett og slett må prøve deg frem med de forskjellige merkene, og at du må vurdere selv om du syns det er verdt det. Vet ikke helt om dette hjalp deg, men ifølge ham var det ikke noe farlig så lenge blødningene var eneste bivirkning, og du ikke opplevde noen av de mer alvorlige bivirkningene. ...men et år vel kanskje litt lenge å ha disse blødningene
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Heisann! Det legen min sa om dette da jeg fikk nye piller, var at du bare rett og slett må prøve deg frem med de forskjellige merkene, og at du må vurdere selv om du syns det er verdt det. Vet ikke helt om dette hjalp deg, men ifølge ham var det ikke noe farlig så lenge blødningene var eneste bivirkning, og du ikke opplevde noen av de mer alvorlige bivirkningene. ...men et år vel kanskje litt lenge å ha disse blødningene Det har jeg hørt også. Kanskje jeg trenger noen piller med mer hormoner? Står at det skal stabilisere seg etter tre måneder da, men hvis ikke det er bedre da må jeg nok ta en tur til legen igjen. Det er UAKTUELT for meg å bruke kondom. Sånn er det med den saken:)
Reveal Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Det er pga hormoninnholdet i p-pillene. Det er rett og slett for lavt i forhold til kroppen din- som gjør at du får disse mellomblødningene. Jeg "slet" med mellomblødninger på de vanligste merkene. Gikk tilslutt over til Symfase- og dermed ble det slutt på mellomblødningene.
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Det er pga hormoninnholdet i p-pillene. Det er rett og slett for lavt i forhold til kroppen din- som gjør at du får disse mellomblødningene. Jeg "slet" med mellomblødninger på de vanligste merkene. Gikk tilslutt over til Symfase- og dermed ble det slutt på mellomblødningene. Høres logisk ut ja:) Takk! Symfase hva er det? Og hva heter de pillene?? Fikk du noen andre bivirkninger av de da?
Reveal Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Symfase er p-pillemerket jeg gikk over til. Fikk ingen bivirkninger- men gikk ikke på de så lenge fordi vi bestemte oss for å få barn. Etter det har jeg brukt annen type prev.
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Symfase er p-pillemerket jeg gikk over til. Fikk ingen bivirkninger- men gikk ikke på de så lenge fordi vi bestemte oss for å få barn. Etter det har jeg brukt annen type prev. Da tror jeg jeg skal prøve det merket!
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 jeg prøvde synfase også, men det virket ikke det heller. Men folk er jo forskjellige, verdt et forsøk sikkert.
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 jeg prøvde synfase også, men det virket ikke det heller. Men folk er jo forskjellige, verdt et forsøk sikkert. Hva prøvde du da?
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 det var jeg som sluttet etter å ha prøvd mange forskjellige:)
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 Men det kan ikke være en annen grunn enn at jeg trenger høyere dose av hormoner i pillene mine? Det kan ikke være noe "galt" med meg, at jeg burde ta en gynekologisk test for sikkerthets skyld? Vil helst slippe det :S
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2010 #15 Skrevet 2. november 2010 hei jeg har nettopp begynt på p-piller, først fikk jeg mensen, så begynte jeg på p-pillene samme dagen, så ga det seg og jeg har hatt blødning helt siden det, det er vel 10 dager siden. Kommer dette til og stabilisere seg ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå