Gjest bente85 Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Natt til idag så satt jeg og så på tv, plutselig begynte jeg å få vondt i høyre side av pannen som kom og gikk hele tiden. Det kjentes ut som at smerten kom i takt med pulsen, sånn at hver gang pulsen slo, fikk jeg ubehag i hodet. Dette varte en liten stund, gikk over og kom tilbake. Etter det ble det mer hissig, mer vondt. Kjente det når jeg skulle legge meg, når jeg skulle ta av meg klærne, dra t-skjorta over hodet, og når kragen på t-skjorten kom bort i pannen, så kjente jeg noe vondt. Prøvde og massere pannen litt på den siden hvor det var ubehagelig, og da kjente jeg det med fingrene også at det var ikke noe godt der, i forhold til motsatt side av pannen. Tok migrenemedisin litt før jeg fant senga, kort tid etterpå begynte jeg å kjenne bivkrninger fra medisinen (maxalt) som jeg bruker. Jeg ble rar i hodet, egentlig fra nakken og oppover mot hodet. Dette ga seg etterhvert og jeg sovnet til slutt. Kunne dette ha vært et migrene anfall eller noe? Har jo vanligvis migrene, men aldri opplevd sånn. Men jeg tenker, jeg ville vel ikke ha hatt et anfall, hvis jeg ikke hadde hatt disse bivirkningene, i ettertid som følge av medisinen?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg har hatt ganske intens migrene i 20 år, med forskjellige typer anfall og smerter. Det du beskriver høres ut som ett anfall, jeg har hvertfall hatt dem en gang i blant og legen mener det er migrene. Hos meg er det ikke alltid jeg har rukket å ta medisinen, om jeg feks er ute eller noe, og da utvikler det seg til ett svara helvete for å si det mildt....
Gjest bente85 Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Uff, jeg har hatt migrene siden barneskolen. Alltid opplevd den samme migrenen om og om igjen, altså vondt på høyre side av pannen. En sjelden gang kan jeg ha merket vondt på venstre side. Det hender at jeg har problemer med å finne ut av om det er migrene eller ikke, så tar vanlig smertestillende, og det funker selvsagt ikke. Så må ta maxalt medisinen min da. Men jeg prøver å ikke la det drøye alt for lenge. Hvis dette var et anfall, hvorfor forandrer kan migrenen seg liksom, med årene? Tror jeg aldri har kjent noe som det her før.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Uff, jeg har hatt migrene siden barneskolen. Alltid opplevd den samme migrenen om og om igjen, altså vondt på høyre side av pannen. En sjelden gang kan jeg ha merket vondt på venstre side. Det hender at jeg har problemer med å finne ut av om det er migrene eller ikke, så tar vanlig smertestillende, og det funker selvsagt ikke. Så må ta maxalt medisinen min da. Men jeg prøver å ikke la det drøye alt for lenge. Hvis dette var et anfall, hvorfor forandrer kan migrenen seg liksom, med årene? Tror jeg aldri har kjent noe som det her før. Ja, det hendte hvertfall hos meg. Jeg husker at den migrenen jeg hadde for feks 10 år siden, er ikke helt den samme som i dag. Den har ikke forandret seg så mye, men jeg oppdager nye anfall sånn som du gjorde nå liksom. Blant annet det du beskrev i startinnlegget, første gangen jeg fikk det tok jeg bare smertestillende som selvsagt ikke fungerte. Bare migrenedrepende tok dem. Har nå i det siste også begynt å få skikkelig smertefulle anfall som varer der og da, føles som om noen plutselig skjærer en lang tynn syl rett inn i tinningen min, for så å rive den ut, stikke inn osv.. Noen ganger så ille at jeg tar hodet vekk fra smerten på en måte, som om det var mulig.. Moren min har også hatt migrene hele livet, hun er nå 60 og kan beskrive så mange forskjellige anfall hun har fått opp gjennom at det er utrolig. Håper jeg ikke får noen av dem for å si det slik, hun har vel kanskje hatt 25-35 forskjellige som kommer igjen med mellomrom..
Gjest bente85 Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Ja, det hendte hvertfall hos meg. Jeg husker at den migrenen jeg hadde for feks 10 år siden, er ikke helt den samme som i dag. Den har ikke forandret seg så mye, men jeg oppdager nye anfall sånn som du gjorde nå liksom. Blant annet det du beskrev i startinnlegget, første gangen jeg fikk det tok jeg bare smertestillende som selvsagt ikke fungerte. Bare migrenedrepende tok dem. Har nå i det siste også begynt å få skikkelig smertefulle anfall som varer der og da, føles som om noen plutselig skjærer en lang tynn syl rett inn i tinningen min, for så å rive den ut, stikke inn osv.. Noen ganger så ille at jeg tar hodet vekk fra smerten på en måte, som om det var mulig.. Moren min har også hatt migrene hele livet, hun er nå 60 og kan beskrive så mange forskjellige anfall hun har fått opp gjennom at det er utrolig. Håper jeg ikke får noen av dem for å si det slik, hun har vel kanskje hatt 25-35 forskjellige som kommer igjen med mellomrom.. Jeg kan vel si at den migrenen som jeg kan ha idag, ikke er så kraftig som jeg hadde da jeg var mindre. Før jeg fikk anfall før, så begynte jeg å gjespe veldig, ble trøtt altså og kunne bli veldig blek i ansiktet. Det kan variere, men jeg kan ha kraftige anfall nå også, hvor smerten kjennes veldig godt. Sist uke hadde jeg 2 anfall, på to dager etter hverandre, det var veldig kraftig begge dagene. Håper det ikke blir sånn med meg, at jeg har kommet inn i en fase hvor dette blir værre, med oftere anfall. Sist uke hadde jeg menstruasjon, så hadde nok med det å gjøre. Fikk migrene samme dag mensen kom. Uff, 25-35 anfall. :-O Stakkars moren din! Håper du ikke får det samme som henne også, det hørtes virkelig ikke noe særlig ut. Jeg har i alle fall ikke det, at jeg begynner å gjespe før anfallet begynner, eller at jeg kan bli blek. Derimot kan jeg kanskje ha litt vondt i hodet, eller noe slikt.
Gjest bente85 Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 På lommelegen så tok jeg en titt på dette med migrene, og der stod det kriterier for migrene, og da var blant pulserende kvalitet, og det er vel det som kan kalles, det jeg opplevde da. Dette stod under migrene med eller uten aura.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 På lommelegen så tok jeg en titt på dette med migrene, og der stod det kriterier for migrene, og da var blant pulserende kvalitet, og det er vel det som kan kalles, det jeg opplevde da. Dette stod under migrene med eller uten aura. Ja, jeg måtte nesten lete litt selv også bare for å være sikker, fant samme svar Godt å vite hva som feiler en i det minste, med så mye og rar hodepine som migrenesjuke kan ha kan man jo forestille seg hva som helst.. Husker da jeg var 10 år, og hadde ett av mine verre anfall, så trodde jeg at jeg hadde hjernekreft pga jeg hadde hørt det ordet på gata
Gjest bente85 Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Hehe, sant det. :-) Godt at det kan finnes svar på det, det er fint. Og det at man har medisin som virker, er veldig bra. Vet ikke hva man skulle gjort uten gitt.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Ja, helt sant, hva skulle man gjort uten... Hadde ikke klart å leve for min del, takk og pris for herlig migrenemedisin
Gjest bente85 Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 Man kan bli ganske hemmet av migrene, etter hva jeg selv har merket. Ikke orker å være sosial, ikke orker å snakke og sånn. Kun legge seg i senga og slappe av og sove når bivirkningene og hodet er som verst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå