Gå til innhold

Mensen 2 ganger per mnd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg burde gått til legen, men har rett og slett ikke tid....ikke før jeg MÅ ihvertfall...

Uansett, er det noen som har fjerneste ìde til hvorfor jeg ut av det blå plutselig får mensen på nytt bare litt over en uke siden forrige gang???? Og her snakkes det faktisk om to "fullverdige" mesntruasjonsperioder.

I tillegg har jeg siste mnd hatt vondt fra leggene og opp til lårene samtidig som det er hevelser. Det føles som verk i form av "press" og gangsperraktige "smerter". Dette kommer og går, men det er der mer enn det ikke er der.Noen som skjønte hva jeg mener? :sjenert: I tillegg er jeg så ubeskrivelig sliten og kunne sikkert sovet et døgn hvis jeg kunne...

Føler meg som en superhypokonder, og tenker som så at jeg bare føler det sånn fordi jeg dette året har det helt vanvittig travelt- jobber om natten og går på skole om dagen osv osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vet jeg burde gått til legen, men har rett og slett ikke tid....ikke før jeg MÅ ihvertfall...

Uansett, er det noen som har fjerneste ìde til hvorfor jeg ut av det blå plutselig får mensen på nytt bare litt over en uke siden forrige gang???? Og her snakkes det faktisk om to "fullverdige" mesntruasjonsperioder.

I tillegg har jeg siste mnd hatt vondt fra leggene og opp til lårene samtidig som det er hevelser. Det føles som verk i form av "press" og gangsperraktige "smerter". Dette kommer og går, men det er der mer enn det ikke er der.Noen som skjønte hva jeg mener? :sjenert: I tillegg er jeg så ubeskrivelig sliten og kunne sikkert sovet et døgn hvis jeg kunne...

Føler meg som en superhypokonder, og tenker som så at jeg bare føler det sånn fordi jeg dette året har det helt vanvittig travelt- jobber om natten og går på skole om dagen osv osv.

hvis du går på p-piller bør du gå til lege en gang... Jeg hadde ihvertfall blitt nervøs for om det kunne vert blodpropp hvis jeg hovnet opp og verket i bena...

men det er nå meg da...

har opplevd ofte at mensen kommer og går som den vil. Flere ganger har jeg hatt 2 menser på en måned. Legen sa at det kunne sje når man brukte pillen og at det ikke var noe å uro seg for...

Men du burde uansett fått deg en dose søvn og gått til legen.. Ta deg et par dager fri og hvil deg. Det fortjener du!

Skrevet

Når jeg gikk på p piller fikk jeg mensen helt plutselig hele tiden, selv om jeg egentlig akkurat var ferdig. Har akkurat slutta nå, og fikk mensen med en gang, men kan hende det blir bedre etterhvert. I og med beinene dine hovner opp synes jeg du burde gå til lege, egentlig så fort som mulig :)

Skrevet

Få legen til å sjekke mhp på hevelser i beina. Det kan være dyp vene trombose, altså blodpropp som gjør det, men trenger ikke å være det.

Når det kommer til mensen flere ganger pr mnd så kan det hende at du har en soppinfeksjon som forårsaker dette. Jeg fikk en periode mensen ofte, gjerne to ganger i løpet av en mnd og mensen varte noen gang lenge. Gikk til legen og fikk påvist kraftig soppinfeksjon, selv om jeg hadde null symptomer på det selv, og han sa at soppinfeksjonen gjorde at jeg fikk blødningene.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, men... :sjokkert: blodpropp?Sopp?iiik!!!!!

Huff og huff altså. Men må nevne at jeg ikke har brukt p-piller på mange,mange år (er 34 år )- ble et skikkelig usmakelig troll av de :fnise:

Men begynner å å skjønne at doktormannen nærmer seg raskere enn jeg hadde tenkt meg- idag har jeg også fått et kraftig kløende utslett på brystet også.

Meget mulig jeg har fått pest når jeg ser på det samlede symptombildet :fnise:

Gjest Trådstarter igjen
Skrevet

Glemte å si at jeg røyker som en skorstein for tiden og drikker myyye kaffe for å holde meg våken (som jeg egentlig ikke liker :fnise: ).I tillegg til jobb og skole er jeg støttekontakt x 2 per uke,står uten jobb i januar(gjør selvfølgelig mitt beste for å få ny jobb,og det går nok greit til slutt-bare slitsomt å tenke på det og søke jobber og gå på intervju etc) i tillegg til flere andre bekymringer....så jeg har egentlig bare tenkt at jeg bare er stresset?.. :sjenert:

Skrevet

Jeg fikk mensen to ganger på en mnd i ferien min *hurra* :ironi:

Men jeg tror jeg fikk det fordi vi reiste tilbake i tid. Altså til Mexico.

Hadde mensen da jeg dro, ble ferdig og en uke etterpå var det på'an igjen. Har ikke hatt det sånn hverken før eller etter. Er ikke moro å be kjæresen om å passe på tampongsnor i Cancun.

Men du burde gå til lege siden du har hovne ben og vonde legger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...