Gå til innhold

spinning og kaloriforbrenning


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest andungen
Det lurer jeg på..... :sjenert:

Spinn 2, 60 min, jobber til jeg er nokså utslitt (hehe, har spist to store sjokolader i dag......)

Forbrenning og kcalforbruk varierer veldig fra person til person. Vekt spiller en stor rolle, alder, kjønn etc.

Jeg forbrenner rundt 900-1200 kcal på en time spinning, men er overvektig og vet at det spiller inn. Mitt beste råd er at du låner eller kjøper (julegaveønske?) deg pulsklokke dersom du trener endel. Utrolig motiverende! Og da legger du inn DINE verdier for vekt, høyde, alder, kjønn etc, og klokka finner kcal forbrukt basert på puls osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andungen
Jeg er kvinne, 40 år, 165 cm høy og veier 61 kg, trener 2-3 ganger pr uke. Var det til noe hjelp?

Veldig vanskelig å si...

Kommer helt ann på hvor hardt du presser deg, hvordan timen er lagt opp, etc. Men mener å ha lest i forumet til vektklubben.no (Grete Roede) at ved hard spinning, og vekt rundt 65 kilo er det snakk om nærmere 200 kcal per kvarter. Altså nærmere 800 kcal i timen (andre sider skriver rundt 450 kcal, så tydelig at det varierer). Men dette er en estimat! Jeg har erfart at disse estimatene, samt det apparatene viser i helsestudioet (de som har mulighet for å vise kcal-forbruk) varierer veldig, spesielt i forhold til pulsklokka. Stoler liksom mest på den, siden den også tar hensyn til puls etc.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pulsklokke forteller meg at jeg forbrenner mellom 400 og 500 kcal på en beinhard spinningtime (som forøvrig er ca. 50-55 min). Litt mindre på en vanlig spinningtime.

Jeg er normalvektig og har trent spinning i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg forbrenner mellom 300 og 350 på en tøff 45 min spinningtime og ligger rett over 60 kg

Hm, da ser det ut som jeg ikke engang fikk forbrent den ene sjokoladen engang..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da ser det ut som jeg ikke engang fikk forbrent den ene sjokoladen engang..... :sjenert:

Du kan troeste deg med at teorien om kalorier inn og kalorier ut ikke stemmer helt, og at det aa trene saa hardt sikkert veide opp for sjokoladen uansett (med mindre det er snakk om flere sjokolader hver dag, da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er på samme høyde som deg og veier ca like mye, og jeg forbrenner ihvertfall rundt 750 kalorier på en time, om jeg presser meg hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på samme høyde som deg og veier ca like mye, og jeg forbrenner ihvertfall rundt 750 kalorier på en time, om jeg presser meg hardt.

Synes ikke det høres helt riktig ut. Kanskje du kommer veldig fort høyt opp i puls eller at kroppen din kjører med høyere puls uten at det er reell kaloriforbrenning? Støtter en annen over her som sier mellom 400-500 kcal på en hard spinnningtime, dvs 55-60 min. Hvis du mener at du spinner hardt i 60 min med oppvarming/nedkjøring utenom kan det kanskje være mer reellt.

Grunnen til at jeg sier det med pulsen, er at jeg vet om flere som får veldig høy puls fort, men som "kroppen ikke henger med" og forbrenner like mye som pulsklokken teoretisk da måler. Kunstig høy puls kan komme av høyt indre stressnivå, være medfødt etc. ulike årsaker. Bare ikke lur deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulsen min er helt normal den, men som jeg sa det er når jeg har pressa meg veldig hardt. men er nok veldig forskejllig på hva folk forbrenner, jeg har studert både ernæring og trening, så jeg vet at det ikke er umulig å forbrenne 750 på 60 min hard spinning. sett folk som har vært oppe i mye mer å, men så hardt skal man kanskje ikke presse kroppen sin til vanlig. Men de treningene jeg har vært oppe i 750 har jeg liggi på rundt 85-90% av makspulsen ihvertfall 45-50 min, så umulig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...