Gå til innhold

Barntung...

Hildegard

Anbefalte innlegg

Takk for all oppmuntring! Kjenner det er litt vanskelig å være positiv nå som den første begeistringen har lagt seg.

Venter på at Husbond kommer med thai-mat snart, og det blir knall. Jeg fryser rompa av meg også, selv om det er varmt her inne. Måtte ned på posten med et sjal jeg solgte til en mamma i England, og hente Indio silkesjalet som kom for noen dager siden. Da Duen var pakket godt nedi vogna og vi var klar, kom jeg på at ene hjulet på vogna er punktert. Den andre trallen lå bak i bilen, som Husbond hadde og mobilen hans lå på soverommet.. Vi gikk likevel vi, selv om jeg halvveis måtte løfte vognen opp mens vi gikk. Duen fikk luren sin ihvertfall og jeg har vondt i armen:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4+3 i dag, og nå er jeg kvalm. Spiste opp Duens grøt, siden hun plutselig hadde bestemt seg for at hun ikke likte den sorten grøt i dag. Men man skal jo ikke bli kvalm av babygrøt? Kanskje jeg rett og slett er graviditetskvalm? Sa hun håpefullt med et grønt smil om munnen.

Ellers har jeg ryddet i Duens tøybleier. Jeg har lyst på noen nye og andre bleier, men da må jeg selge noen av de gamle. Har noen FB som kan gå, de har hun vokst ut av likevel. Og noen av de rosa BG kan vel også gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duen ble født i august 2007 :) .

Lunten er farlig kort nå kjenner jeg, ble så hissig på Husbond i stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at du er kvalm! Selv om det ikke er så godt å være det e det jo bra på et høyere nivå!:)

Bra å høre at du holder på med tøybleier, da kan jeg få råd og tips når slikt blir aktuelt. Tenker å gjøre det litt, men ikke bare.

Ingenting er som grav.hormoner, får håpe at husbond ikke merker det (og heller ikke rømmer huset:p) før han får gode nyheter. Ikke lenge igjen nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg er kvalm i morgen da, håper nesten det. Fytti, det er SÅ vanskelig å ikke si noe!!! Typisk om Husbond og jeg røk i tottene på hverandre og middagen vår avlyst:(. Hadde en minieksplosjon nå nettopp også, urk.

Jeg er knall på tøybleier! Anbefaler tøybleieforumet på Tettinntil.no og det nye forumet www.tøybleier.no! Duen bruker engangsbleier om natten, og ellers når det høver sånn, men 90-95% av bruken er tøy. Vi er veldig fornøyde og skal absolutt bruke tøy på neste også. Gleder meg til å kjøpe inn bittesmå tøybleier:D!

Har fått time til UL nå, skal 20.januar. Lenge til!! Men hun ville jeg skulle være godt over 6 uker, helst 7 for å kunne se hjerteslag. Det er en jordmor med privat praksis nedi byen, hun er veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff....kan tenke meg det ikke er lett å ikke fortelle noe til husbond ja...men gjett om han kommer til å bli glad når du forteller han det da ;)

Spennende med ul den 20 da! Tiden går nok fort frem til det skal du se :)

Tøybleier ja...litt skeptisk til det jeg...er det ikke mye jobb i stedet for engangsbleier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff....kan tenke meg det ikke er lett å ikke fortelle noe til husbond ja...men gjett om han kommer til å bli glad når du forteller han det da ;)

Spennende med ul den 20 da! Tiden går nok fort frem til det skal du se :)

Tøybleier ja...litt skeptisk til det jeg...er det ikke mye jobb i stedet for engangsbleier??

Du har iallefall mange ting å glede deg til fremover! Fin middag om noen dager, og den 20. er ikke langt unna!:)

HAr du regna ut menstermin? Jeg er kjempeivrig på forhånd, selv om jeg bare er på TR stadiet, vil bli ca 10 okt om det skulle klaffe med en gang. Er man preg-zilla så er man det... :P

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er vel så greit med tøybleier som med engangsbleier. Vi har gått for det mest lettvinte tøybleie-opplegget, og jeg føler ikke jeg bruker mer tid på tøybleierene enn engangspleiene.

Tøybleiene må jeg putte i vaskemaskinen, men maskinen gjør jo vaskejobben for meg. De skal henges til tørk, men det skal jo annet tøy også (eller i tørketrommelen) og om det er litt mer tøy å henge opp eller å brette så er ikke det noe jeg legger merke til.

Engangsbleiene må kjøpes inn, bæres fra butikken og inn i bilen (eller hjem), de fylte drittbleiene står og eser i en dunk inne på badet, når dunken er full, må posen tas ut og bæres ut i bosset.

Er det bæsj i tøybleien, hiver jeg rispapiret og bæsjen i do, og da er selv bleien mer eller mindre fri for drit. Selve bleien legges så i en bleiepose som står opp i pedalbøtte. Når det er på tide å vaske, tar jeg hele posen og vrenger den inn i maskinen, så gjør vaskemaskien resten av jobben.

Tøybleiene er alltid i huset, trenger ikke tenke på å huske å kjøpe nye bleier. Det tar meg halvannet minutt å fikse en ferdig bleie om det ikke er noen klare i hyllen.

Det er mye mindre dårlig lukt med tøybleier enn med engangsbleier. Det blir mye mindre søppel med tøybleier. Da vi brukte engangsbleier, var 2/3 av søppeldunken vår kun bleieboss....det er ganske mye.

Jeg synes det er ekkelt å gå med engangsbind 5 dager i måneden, og da vil jeg ikke utsette ungen min for klamme og tette engangsbleier 24 timer i døgnet i nesten tre år, det er ikke aktuelt engang.

Tøybleiene vi bruker (lommebleier og alt-i-ett) er like enkle å sette på som engangsbleier:). Tøybleier finnes også i all verdens farger og mønstre, og gjør ethvert bleieskift til en fryd, hihi!

Ja, dette var kort om tøybleier:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallefall mange ting å glede deg til fremover! Fin middag om noen dager, og den 20. er ikke langt unna!:)

HAr du regna ut menstermin? Jeg er kjempeivrig på forhånd, selv om jeg bare er på TR stadiet, vil bli ca 10 okt om det skulle klaffe med en gang. Er man preg-zilla så er man det... :P

Joda, preg-zilla her også!

Fikk 9.sept som mens termin, men tror jeg hadde EL senere enn hva kalkulatoren mente. IKM var jo opprinnelig 29.12, og da skulle jeg hatt EL 15. des. Jeg fikk sterkest utslag 17. og 18. Derfor tror jeg EL egentlig var 19.des. Da måå jeg bare en kjapp til inn på Babyverden og regne litt...

......

........

Ok, da blir terminen 13.september hvis jeg går ut fra at EL var 19.des:).

4+4 i dag, siden klokken er bikket over 24:D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker hjertligst:D.

Besøkte en slektning som har ei lita jente på knappe måneden. Hun er jo så lita og skjønn, og jeg kjenner at jeg virkelig håper det klaffer denne gangen.

Gruer meg til UL og det er så lenge til! Ser liksom for meg at jeg ligger der på benken med knærne oppunder ørene og stirrer på min egen tomme livmor -igjen. Da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg gjør:(. Innimellom er det vanskelig å være glad og positiv til det motsatte er bevist, men jeg prøver. Kjenner ikke så mye til det liksom. Lite murringer og i dag har jeg ikke vært kvalm heller. Ikke må jeg tisse så mye. Jeg vil ha alle symptomene NÅ, slik at jeg kan være litt sikrere på at ting er ok.

Syte, syte, syte:/..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Måtte inn å hilse etter besøk i boken min! Lest litt her nå, begynte på side en syns det var trist å lese om MA'en men så blar jeg til siste side å jaggu meg er du ikke gravid :) Gratulerer så mye :rødme:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det gikk i grunn fort, håper bare alt går bra denne gangen:).

Jeg håper og krysser for at det skal gå så bra, så bra:)

Særlig når du skal bringe en ny miljø-rumpe inn i verden. Må være så kjekt å slippe å gå med bleieplastikk hele dagen for småkarene.

Middag nærmer seg, og har du klart å la vær å klikke på far i huset? ;)

Lykke til, måtte du bli trøtt og kvalm, fordi du da blir letta (på en trøtt og kvalm måte:))

Se forøvrig i dagboka mi etterhvert, skal skrive en fin oversikt over hvorfor vi er heldige som skal få høstbarn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, 4+5:D!!!

Det er såååå lenge til den 20.!!! Jaja..

Klarte å ikke klikke på husbond ja, men i dag skal vi ut og kjøpe øreklokker. Det er om å gjøre å sovne først, for begge snorker. Dessverre har han sovnet først nå i det siste, og det fører til at jeg ligger i kanskje et par timer og bare vrir meg. Nytter ikke be han skifte stilling heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...