Hildegard Skrevet 20. november 2008 #1 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Dette er en litt bitter og innesluttet prøvedagbok. Vi prøver oss på baby nr 3. Jeg har en flott jente fra før, og ble gravid i september. Dessverre hadde jeg en MA da jeg var 9 uker på vei. Eller den ble oppdaget i uke 8 og jeg hadde utskrapning den dagen jeg skulle vært 9 uker på vei. Det var fælt å være på ultralyd og oppdage en tom livmor, ikke noe hjerte som banket. Det var kun fostersekk der inne, ingen liten baby. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg ganske tidlig, men ikke blitt støtt ut. Derfor hadde jeg fortsatt alle symptomer. Var kvalm og uggen, utidig sulten og kunne kjenne livmoren da jeg lå på magen. Jeg hadde vondt i tre uker etterpå, men nå kjenner jeg lite av det. Tror jeg hadde eggløsning for et par uker siden, og vi gjorde en hederlig innsats. Men jeg blødde litt noen dager etter det igjen, og det kjennes jammen ut som om mensen er i gang. Føler meg ikke det minste gravid. Jeg har utstyrt meg med en mengde kule tøybind, så jeg er klar! Mer bitterhet og sorg følger.... Endret 29. januar 2009 av Hildegard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nnn Skrevet 20. november 2008 #2 Del Skrevet 20. november 2008 Uff så leit Skal jammen følge med og sende masse gode vibber! Det kommer til å ordne seg skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 20. november 2008 Håper det:). Håper det hjelper å skrive av seg litt gruff her også. Mannen er nok litt lei av å høre om det, dessuten er det sikkert litt annerledes for han. Han synes også det er svært trist at mai-babyen vår ikke kommer, men han har ikke følt det på kroppen slik jeg har. Kan ikke tyte venninner full av det heller, de har sitt liv de også. Så da får jeg skrive litt her istedet. Dette blir vel pp 1 etter MA. Jeg har ingen graviditetstester igjen, brukte den siste for noen dager siden. Den ble blendahvit, litt synd og litt bra. Synd fordi da er jeg ikke gravid nå. Litt bra, for det viser at hcg-et er ute av kroppen og at utskapningen var "vellykket". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 20. november 2008 #4 Del Skrevet 20. november 2008 Huff, veldig trist. Vi får krysse fingrene for at det går raskt og bra denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 21. november 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 21. november 2008 Venter på mensen i dag! Fikk noen flere tøybind i posten, et var i knallrød brokade. Det ble selvsagt utropt til det offisielle "julebindet". Mensen er ikke kommet til nå, men har mensensmerter. Kan være den er litt forskjøvet osv. Tørr ikke håpe at jeg er gravid allerede, vi har aldri fått det til på første forsøket før. Hvis ikke noe har skjedd til onsdag får jeg ta en ny test. Tisset på pinnen onsdag som var, og da var den blendahvit. Begge de forrige gangene har jeg testet positivt før ikm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 21. november 2008 #6 Del Skrevet 21. november 2008 håper tanta holder seg unna og du får en positiv test på onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 21. november 2008 #7 Del Skrevet 21. november 2008 Sender deg en klem og føler med deg! Hadde selv en MA som ble oppdaget i uke 16, fosteret tilsvarte ca uke 10 i utvikling. Syns det var en veldig vond opplevelse og jeg ble også litt bitter. Det er jo en sorg når ting ikke blir slik som man har drømt og håpet på. Ønsker dere virkelig lykke til med prøvinga og krysser fingerene for at du snart er gravid igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 22. november 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 22. november 2008 Hei Soul! Helt sant det du skriver! I det øyeblikket man palnlegger å få et barn, så blir jo dette tatt med i dagliglivet. Man tenker kanskje på klær og utstyr, kikker rundt på nettet, man har rett og slett et barn til i hodet, hvis dere skjønner. Og når da man får vite at det ikke blir noe barn, barnet kommer ikke, så er det plutselig noe som mangler. Noe som er feil. Jaja, fortsatt ingen mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 22. november 2008 #9 Del Skrevet 22. november 2008 Krysser fingre og følger spent med! Håper det ikke tar altfor lange tiden før det går deres vei, aller helst allerede til onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 22. november 2008 #10 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Dette er en litt bitter og innesluttet prøvedagbok. Vi prøver oss på baby nr 3. Jeg har en flott jente fra før, og ble gravid i september. Dessverre hadde jeg en MA da jeg var 9 uker på vei. Eller den ble oppdaget i uke 8 og jeg hadde utskrapning den dagen jeg skulle vært 9 uker på vei. Det var fælt å være på ultralyd og oppdage en tom livmor, ikke noe hjerte som banket. Det var kun fostersekk der inne, ingen liten baby. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg ganske tidlig, men ikke blitt støtt ut. Derfor hadde jeg fortsatt alle symptomer. Var kvalm og uggen, utidig sulten og kunne kjenne livmoren da jeg lå på magen. Jeg hadde vondt i tre uker etterpå, men nå kjenner jeg lite av det. Tror jeg hadde eggløsning for et par uker siden, og vi gjorde en hederlig innsats. Men jeg blødde litt noen dager etter det igjen, og det kjennes jammen ut som om mensen er i gang. Føler meg ikke det minste gravid. Jeg har utstyrt meg med en mengde kule tøybind, så jeg er klar! Mer bitterhet og sorg følger.... blant prøvarane! Eg kjenner meg veldig igjen i det du skriv. Sjølv hadde eg ein SA i veke 10, minien tilsvarte ca 9 veker og hadde vore død nokre dagar. Men eg kom inn på UL pga. smerter og blødning, så eg var klar over at UL-en mest sannsynlig kom til å bli ein vond opplevelse. Eg hadde nok forberedt meg godt på at det ikkje kom til å gå bra, etter å ha lese altfor mykje skremselspropaganda på nett om MA/SA. Likevel kom SA-en som eit skikkelig hardt slag i magen. Nå gru-gledar eg meg til å bli gravid igjen. Den dagen eg kjem på UL og får sjå ein sprellande, liten baby med perfekte hjerteslag, kjem eg nok til å grina minst like mykje som den dagen eg mista den forrige. :rødme: Håpar du får ei fin (og kort) prøvetid. Heiar litt og ventar spent på onsdag. Endret 22. november 2008 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 22. november 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 22. november 2008 Takk for alle besøk i dagboken:)! Fortsatt ingen mens, og nå begynner jeg å føle meg gravid også. Men prøver veldig hardt å ikke jobbe meg opp. Det er omtrent 1000 grunner til at det ikke klaffet. Antagelig er den bare sein. Det har jo hendt før at den er noen dager for sein. Ikke at det har skjedd på mange, mange år da, men etter en utskrapning kan jo så mangt skje. Har en vill trang til å skrive desperate innlegg på BIM og sånne steder, med overskriftene: "Kan jeg være gravid?????" og ramse opp alle symptomene mine. Her kommer de: -foreløbig uteblitt mens -ømme nipler -en episode med uforklarlig kvalme som gikk over etter noen timer i dag -mensmurringer og verk i korsrygg -en litt hoven følelse på my very special place, som om noe skal ut -en kollega i dag luktet vondt Men alt dette kan forklares på en logisk måte. Mensen kan bære være sen, og all murringen betyr bare at den er på vei. Vi har hatt spysyken i huset, slikt kan man bli kvalm av. Den hovne følelsen kan være tilfeldig, og kollegaen kan ha vært uheldig med kroppsvasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 22. november 2008 #12 Del Skrevet 22. november 2008 Eg kryssar fingrane for dåke. Og eg har forresten høyrt at ein kan vera ekstra fruktbar etter ein SA/MA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 22. november 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 22. november 2008 At man kan være ekstra fruktbar etterpå kan jeg tro på ja. Har ikke vært så yr på den tid jeg kan huske:D! Glad jeg ikke har noen tester hjemme, hadde sittet kronisk på do. Har veldig lyst å teste, men det er så leit hvis den er negativ. Mye koseligere ha det lille håpet, og det vil jeg gjerne beholde litt til. For jeg kommer til å gå rett inn i fosterstilling hvis jeg virkelig er gravid. Hvordan kan jeg slappe av igjen da? Sist gang følte jeg meg så trygg og fornøyd, men nå vet jeg jo at man jammen ikke er gitt at det ender godt.. Tenk om det skjer igjen da? Har en plan da, hvis jeg virkelig er gravid igjen: -Vi skal ikke si det til noen, skal ikke ta det rolig før de magiske 12 ukene. -Ultralyd i slutten på uke 6/i løpet av uke 7 for å få bekreftet at det er et bankende hjerte -Jeg jobber på et sted med tilgang til ul, og etter uke 8 klarer jeg å finne fosteret selv ved utvendig ul. Det vil jo roe nervene når jeg vet jeg kan ta ul 24 timer i døgnet. -Kanskje kjøpe en Baby Watcher eller Angelsound Uff, mye syt og depping her, men forhåpentligvis kommer det seg:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 23. november 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 23. november 2008 Enda mer syt: 2/3 av familien har spysyke, jeg bare venter på at jeg skal få det også. Ingen mens ennå, ikke vært kvalm i dag. Hvis jeg får spysyken er jeg vel ikke oppegående før onsdag, og får ikke testet før heller. På den ene siden vil jeg gjerne teste, på den andre siden vil jeg ikke. Så lenge jeg ikke "vet" at jeg er gravis, kan det ikke gå galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 23. november 2008 #15 Del Skrevet 23. november 2008 Håper *håpehåpehåpe* og krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 24. november 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 24. november 2008 Klarte ikke holde meg da, og kjøpte en CB digital. Og er selvsagt ikke gravid. Da er mensen bare sen, det er jo ikke uvanlig etter utskrapning. Og de kule skoene jeg fikk i posten i dag var vonde på foten, så går i returen. Bare elendighet i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 24. november 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 24. november 2008 Urk, føler meg dum som lot meg rive med. Prøvde kjempehardt å være rolig og fattet, men jeg føler meg supergravid. Det kjennes helt likt ut som de to forrige gangene. Og så er det ingenting. Kjenner jeg har behov for å skrive hysteriske innlegg på f.eks. BIM, av typen "Noen som har hatt mensen hver måned i tre måneder og likevel vært gravid?", "Har testet negativt i en uke, har begynt å blø, kan jeg likevel være gravid?" osv... Jaja, kanskje vi prøver igjen etter jul, nå skal jeg jammen drikke meg sørpings på julebordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 24. november 2008 #18 Del Skrevet 24. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 24. november 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 24. november 2008 Har brukt testen feil fant jeg ut, da jeg leste bruksanvisningen. Men tror ikke det har så mye å si. Holdt den i tisset 5 sek istedet for 20 sek. Derfor tok jeg en eggløsningstest, som jeg fikk strek på. Men de slår jo ut på alt mulig rart, ikke helt til å stole på. Er det da vits i å ta en ny test i morgen, eller er det bare dumt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 25. november 2008 #20 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Aww Det kan jo ha vært feil, men ikke bli superskuffa hvis den var riktig da... Ha en flott tirsdag i allefall! Endret 25. november 2008 av mbi002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå