Gå til innhold

hyperventilering/angst


Gjest h.a

Anbefalte innlegg

i dag var jeg hos legen, siden jeg har hatt ekstremt hjertebank 4 ganger i løpet av den siste mnd. siste gangen opplevde jeg at "jeg var et annet sted". akkurat som at jeg hadde et dilemma jeg måtte løse, og det gav meg en veldig redd og ekkel følelse. at hvis jeg ikke ordnet opp i det så ville noe dårlig skje. etter det ble hjerterytmen urytmisk og dunket hardere og fortere. det var redd før jeg skulle sove, så jeg lå i sengen.

jeg har vært hos legen, de tok ekg. når jeg snakket med legen begynte han å nevne at det var hyperventilering, noe jeg absolutt ikke ville trodd det var. pusten min var aldeles rolig. etter å ha snakket med noen andre, mener dem at det var et angstanfall. symptonene til dette stemmer mer på meg enn en hyperventilering. jeg må inn til legen igjen neste fredag, ta litt blodprøver o.l. er det da dumt å nevne det med angstanfall? med tanke på at det er faktisk han som er legen, og vet mer enn meg.. jeg har lest litt om hyperventilering nå, men jeg gjenkjenner altså ikke så mange av symtomene der.. jeg føler ikke at det var det det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i tillegg lurer jeg på om det er noen som vet hvorfor man opplever angst..? Trenger det alltid å være knyttet til en "traumatisk" hendelse som har skjedd tidligere i livet, slik det står flere steder på nett? eller kan det bare være det at noe skjer med kroppen, at en er ubevisst redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som angst. Jeg har også angst uten hyperventiliering, men med hjertebank, skjelving og kvalme.

Jeg fikk angst første gang i en kinosal, men trodde egentlig at jeg bare ble syk. Det føles jo fysisk, men det var ikke før senere jeg skjønte det var noe psykisk.

Det utviklet seg til sosial angst, men nå er det mer generell panikkangst. Angst for angsten på en måte..

Trøsten er jo at det er ikke farlig, men jeg har fått vival hos legen jeg tar (KUN) når jeg får panikkanfall. Så vare ikke angsten i timesvis i vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...