Gjest hjelp Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hvordan trekker man opp til en sprøyte som skal ha feks 2 ml kvalmestillende av noe slag, 1,5 ml et eller annet smertestilende+ 8 ml glukose? vet selvsagt hvordan man trekker opp, men praktisk.. trekke rman opp de to minste i to ulike små sprøyter og glukosen i en stor? så blander man de to i den store glukosesprøyten? er student, og har så lyst å imponere veileder... Gi meg tips please!!!!
Gjest fisk Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hvordan trekker man opp til en sprøyte som skal ha feks 2 ml kvalmestillende av noe slag, 1,5 ml et eller annet smertestilende+ 8 ml glukose? vet selvsagt hvordan man trekker opp, men praktisk.. trekke rman opp de to minste i to ulike små sprøyter og glukosen i en stor? så blander man de to i den store glukosesprøyten? er student, og har så lyst å imponere veileder... Gi meg tips please!!!! PUFFE
Bertelura Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 PUFFE Jeg mener at du skal trekke opp i tilsammen tra sprøyter, da man ikke skal blande disse i en sprøyte. Men vil anbefale deg boken Praktiske sykepleieferdigheter av Jørn Stordalen. Kjempegod bok som ikke bare forklarer hvordan, men hvorfor også. Isbn nr: 9788276746662
Gjest hjelp Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Jeg mener at du skal trekke opp i tilsammen tra sprøyter, da man ikke skal blande disse i en sprøyte. Men vil anbefale deg boken Praktiske sykepleieferdigheter av Jørn Stordalen. Kjempegod bok som ikke bare forklarer hvordan, men hvorfor også. Isbn nr: 9788276746662 tusen takk skal du ha. Men de blandes jo til slutt uansett når de skal i smertepumpe, glemte å si det....
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 har aldri blandet i smertepumpe jeg, men har blandet medikamenter i glukose med infusjonssett, da har mengden glukose vært 100 ml så vidt jeg husker. Som regel blandes med. i NaCl, glukose er veldig åreirriterende. Noen av medikamentene kommer i hetteglass og blandes i infusjonsvæsken med infusjonssett. Du skal være forsiktig med å blande medikamentene, selv om de ender opp på samme sted til slutt.Uansett, syns ikke du skal være så opptatt av å imponere veilederen din i praksis, du er jo der for å lære
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 infusjonsvæskene kommer i plastflasker.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 det er vel så, men man bruker sprøytepumper som regel til smertepumper og da må man trekke opp i sprøyter
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 det er vel så, men man bruker sprøytepumper som regel til smertepumper og da må man trekke opp i sprøyter ok ville spurt veilederen jeg, det er derfor hun er der. lykke til
Wildy Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 Du imponere antagelig din veileder med med å si at dette er noe du er usikker på og ønsker skikkelig opplæring i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå