Hinata Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Prøvd å spørre om dette på juleforumet, men har ikke fått noen respons Fikk sansen for noen brente mandler som de selger på gata i Tallinn, de var krydret med kanel/kardemomme eller andre krydderier og smakte skikkelig jul Noen som har oppskrift på brente mandler med noe slikt krydder?
NullHull Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Jeg vet ikke om det er noe à la det du er ute etter, men jeg har en oppskrift fra min svenske mormor på noe som heter "Pepparkaksnötter" (du kan jo bruke bare mandler om du vil ): 100 g mandler 100 g hasselnøtter 1/2 dl lys sirup 1 ts kanel 1 ts malt/støtt kardemumme 1/2 ts malt ingefær 1/2 ts malt kryddernellik Sett ovnen på 150 grader Bland sirup med krydderet og vend deretter i nøttene slik at alt blandes godt. Hell alt ut på et stekebrett med bakepapir. Ristes i ovnene i ca 20 min, pass på så det ikke brennes! La det avkjøles, og brekk opp i biter.
Hinata Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Jeg vet ikke om det er noe à la det du er ute etter, men jeg har en oppskrift fra min svenske mormor på noe som heter "Pepparkaksnötter" (du kan jo bruke bare mandler om du vil ): 100 g mandler 100 g hasselnøtter 1/2 dl lys sirup 1 ts kanel 1 ts malt/støtt kardemumme 1/2 ts malt ingefær 1/2 ts malt kryddernellik Sett ovnen på 150 grader Bland sirup med krydderet og vend deretter i nøttene slik at alt blandes godt. Hell alt ut på et stekebrett med bakepapir. Ristes i ovnene i ca 20 min, pass på så det ikke brennes! La det avkjøles, og brekk opp i biter. Hørtes bra ut, må jeg prøve på
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 hørtes snaddergodt ut!! kan de oppbevares i glass i en stund tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå