Gå til innhold

Vi kræsjer mer


Bobeline

Anbefalte innlegg

I følge en artikkel i VG så kræsjer vi mer enn før, og nå er høysesongen rett rundt hjørnet. For det knuses og bulkes mer om vinteren. Det sies at det er dårlig trafikkadferd, manglende vedlikehold av bilens sikkerhetsutstyr, lite respekt for farts- og promillegrenser, holdningsproblemer og bilparkens alder som er årsaker til økningen i bilulykker og skader.

Blir vi dårligere sjåfører om vinteren? Og da kanskje i julestria spesielt?

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=534136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Er det ikke sommeren som er høysesong for trafikkulykker? Det er i alle fall det som brukes som argument for å ikke strø veiene i mitt distrikt. At vi utfordrer skjebnen på veiene mer om sommeren enn om vinteren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider
Er det ikke sommeren som er høysesong for trafikkulykker? Det er i alle fall det som brukes som argument for å ikke strø veiene i mitt distrikt. At vi utfordrer skjebnen på veiene mer om sommeren enn om vinteren....

Mener du det seriøst? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det seriøst? :sjokkert:

Jepp, seriøst. Om vinteren har visst alle her vettet i behold mener de, og vi tråkker ikke like hardt på gassen. De fleste av oss gjør jo ikke det heller. Det skal dog sies at dette er et SPland og alt styres etter traktorens egenskaper... da trenger man jo ikke å strø om vinteren :D At ikke alle er bønder med traktor til å reise på shopping med eller som på jobb utenfor gårdsgrensa, bryr de seg fint lite om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider
Jepp, seriøst. Om vinteren har visst alle her vettet i behold mener de, og vi tråkker ikke like hardt på gassen. De fleste av oss gjør jo ikke det heller. Det skal dog sies at dette er et SPland og alt styres etter traktorens egenskaper... da trenger man jo ikke å strø om vinteren :D At ikke alle er bønder med traktor til å reise på shopping med eller som på jobb utenfor gårdsgrensa, bryr de seg fint lite om....

Hjelpes, det var da verdens mest elendige unnskyldning for ikke å strø.. Håper de tar til vettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler ikke på at det kan være noe i det TS skriver, etter at jeg flyttet til Trondheim har jeg aldri vært så overbevist om at det er nettopp i byen man trenger firehjulstrekk og suver mest! Mangel på brøyting/dårlig brøyting, glatte veier, snø- og isskavler mellom feltene, spor og mange biler. Spesielt mange biler nå framover som alle skal på julehandel og laster full bilen, også de som kommer kjørende fra bygda med lite erfaring fra bykjøring. Vi har alle noe å se fram til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...