Gå til innhold

noen som har klaget på renseri?


Nitha

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klaget hos et renseri?

De har nesten ødelagt brudekjolen min, og det er under tre uker til bryllupet. Hva kan jeg kreve? Det er ikke tid til noen lang saksgang med forbrukerrådet og alt det der. Hva gjør jeg hvis renseriet slår seg helt vrangt???? Noen som har erfaringer fra klaging på renseri?

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med forburkerrådet der du bor. av erfaring er de veldig hjelpsomme med slike hastesaker.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på ett Vaskeri/Renseri og vil råde deg til å ta kontakt med ansvarlig leder og prøve og komme til enighet.

Og for å gjøre det helt klart:Kunden skal ha erstatning fra det renseriet som tok i mot plagget.

Klarer dere ikke komme til enighet vil klagenemda for kjemisk rensing kunne anbefale en løsning.

Åssen skader er det på brudekjolen din forresten??

Ønsker deg lykke til!!

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på renseriene er visst jevnt over elendig i våre dager, i alle fall om man skal tro den erfarne dresselgeren på en av herreforretningene her i byen. Da mannen min kjøpte seg ny, flott dress nettopp, ble han rett og slett anbefalt å utsette rens av dressen så lenge som overhodet mulig, pga. stadige "uhell" hos renseriene.

Jeg vil selvfølgelig også anbefale deg å klage, men du bør nok prøve på renseriet først, og så heller ta det videre dersom dette ikke går.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen er for det første krympet.

For det andre hadde de klart å stifte et nummer fast midt foran i utringingen på kjolen og ikke ta det ut igjen. Uansett - huller i stoffet.

For det tredje var ikke kjolen ren der vi allerede hadde tatt den ut litt, og heller ikke presset ordentlig.

Jeg kjenner tilfeldigvis noen i det lokale forbrukerrådet, men jeg blir helt forskrekket over å høre hvordan renserier ofte er. Han kunne fortelle at de to lokale renserier hadde meldt seg ut av sin organisasjon - nettopp for å slippe å måtte følge klagenemndas innstillinger!

Kjolen er nå til utsying, og så skal jeg vaske den selv i badekar, etter anbefaling fra brudesalonger, og så skal det *****renseriet få presse den ordentlig for meg.

Jeg orker ikke begynne å krangle mer med dem nå, når det er under to uker igjen til vielsen.

Det tar selvfølgelig masse tid, energi, penger og ikke minst irritasjon når vi får denne belastningen akkurat nå!

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...