helenen Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hei. Er det noen her som har torticollis (skjev hodestilling) og som har blitt operert for det ? Hvor lenge etterpå måtte du gå med krave etterpå isåfall?
Gjest scrulla Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hei! Jeg ble operert for totricollis når jeg var 7 år gammel.Idag er jeg 37, så er jo noen år siden.... Men behandlingen den gang, var fysioterapi en gang i uka i lange tider. Min datter, son nå er 14, ble også født med dette. Er arvelig, så jeg sa ifra om det på forhånd, og ved 1mnd undersøkelse, fant de ut at ho også hadde arvet det. Da var behandlingen også fysioterapi en gang i uka over lengre tid, samt at vi måtte holde henne på spesielt vis i noen mnd, slik at senene ble strekket ut. Altså; jeg har aldri brukt krave etter operasjonen, men mulig de gjør det nå til dags? Mvh scrulla
helenen Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Hei! Takk for svar Jeg ble også operert for det da jeg var 7, gikk til fysio etterpå, men det gikk bare tilbake slik det var. Nå er jeg 19 og skal ha ca. den samme operasjonen igjen. Jeg husker jeg gikk med krave en stund sist gang, men husker ikke hvor lenge. Vet at jeg skal ha krave nå også, men glemte selvsagt å spørre hvor lenge. Skal gjøre dette før jul, så har jeg ikke så lyst å gå i juleselskaper i finkjole med en diger hvit krave rundt halsen.. hehe. Men men, overlever nok det og
Gjest scrulla Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Da må jeg bare ønske deg lykke til!! Håper at resultatet blir bra denne gangen da, så du slipper mere krøll med dette Scrulla )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå