Gå til innhold

Beste film - ever


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ettersom du liker disse filmene anbefaler jeg deg å se Røtter og Nord&Sør :)

Alle klippene jeg linker til er fra Purpurfargen. ;)

Takk for tips, men jeg har allerede sett både Røtter og Nord og Sør, faktisk da de gikk på vår ene nrk-kanal. Men de er vel egentlig tv-serier og ikke filmer. Gode mini-serier er de da begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Color Purple er en nydelig film ja. :)

Min favorittfilm er, hmm, vanskelig å velge! Vel, det står mellom Roman Holiday og Shadowlands tror jeg. Roman Holiday er en nydelig film med Audrey Hepburn, på mange måter veldig uskylding, men samtig en ganske sterk historie synes jeg. Og Shadowlands er rett og slett bare en vakker, men samtidig trist, fortelling om livet og døden. Gråter hver eneste gang jeg ser den filmen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiroshima Mon Amour

Denne filmen er som et eneste langt dikt og er vakker, trist, full av symbolikk om kjærlighet og krig .. rett og slett nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Lord of the Rings. (Triologien selvfølgelig)

Utrolig hardt å kun velge 1, men LOTR er vel "filmen" jeg har sett desidert flest ganger :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remember the Titans! Nei, Almost Famous! Nei, Remember the Titans. Huff, jeg klarer ikke å velge, så:

Remember the Titans fordi den er tvers igjennom utrolig. Utrolige skuespillere, utrolig historie, utrolig alt. Denzel Washington kan gjøre en hvilken som helst film utrolig!

Almost Famous fordi det er fascinerende å se hvordan musikkbransjen var på 60 og 70-tallet. Skuespillerne er fantastiske, og soundtracket burde være i enhver musikksamling, uansett om du liker denne typen musikk eller ikke. (Jeg gjør ikke det, men akkurat denne cden er utrolig! Tiny Dancer anyone? *sukk*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...