Gå til innhold

Er jeg allergisk mot bind


Gjest Gjest_rådløs_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_rådløs_*

Jeg sliter så forbasket med sårhet nedentil, sann helt på sidene liksom. Det gjør så svin vondt, og noen ganger blir det rene sår av det. Er jeg allergisk mot bindene jeg bruker eller? Jeg får det bare under mensen periodene, og det skjer hver bidige gang. Jeg vasker meg godt nedentil med asansåpe eller hva jeg skal kalle det, og passer på å tørke godt så det ikke forblir noe fuktighet som kan gnage heller. Jeg skifter bind mange ganger for dagen, men likevel hjelper ingenting. Nå har jeg hatt mensen 4 dager, og jeg kan ikke en gang ta på meg ei jeans bukse. Det gjør vondt selv å sette seg ned, for da gnager det nedentil. Hva i alle dager kommer dette av...? Har prøvd forskjellige bind opp gjennom, libresse, always og slikt. Men likevel gir det seg ikke.. Er så lei hele greia nå at jeg tror jeg blir gal :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo veldig ut som at du reagerer på bindene, det gjør jeg også og blir på samme viset. Så jeg har sluttet å bruke bind, bruker kun ob, tampax, men har nå bestilt med divacup, var så lei ob og tampax.

Jeg prøvde det meste, smøre meg med babysalve, sinksalve, vitapan, taljum, ja alt, men ingenting fungerte.

Moren min fortalte at det samme skjedde når jeg brukte bleier som liten så jeg var nødt å bruke tøybleier.

Håper du finner ut av det. Det er vondt å være sår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det samme, og fant ut at det var "limet" på vingene eller undersiden på bindet som irriterte meg. Når jeg bruker bind så "vippes" kantene alltid litt opp som gnager mot sidene liksom. Irriterende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig ut som at du reagerer på bindene, det gjør jeg også og blir på samme viset. Så jeg har sluttet å bruke bind, bruker kun ob, tampax, men har nå bestilt med divacup, var så lei ob og tampax.

Jeg prøvde det meste, smøre meg med babysalve, sinksalve, vitapan, taljum, ja alt, men ingenting fungerte.

Moren min fortalte at det samme skjedde når jeg brukte bleier som liten så jeg var nødt å bruke tøybleier.

Håper du finner ut av det. Det er vondt å være sår!

Tamponger ja, hater å innrømme det, men har alltid vært livredd for å bruke tamponger, jeg er ikke verdens mest våkne menneske, er så redd jeg skal glemme den! :sjenert:

Venninnen min glemte en tampong i 1,5 mnd hun. Endte på legevakta med infeksjoner her og der og smerter fra hinsiden. Nå tror jeg ikke at jeg skal klare å prestere det, nå har jeg uansett ikke flere valg igjen. Tamponger neste! :)

Tusen takk for tilbakemeldingen!

MARLO:

Ja, jeg tror det samme feiler meg, for det bretter seg alltid litt, eller vipper litt opp også ligger det der og gnisser... Rart man blir sår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du reagerer på de ja. Har du prøvd Natracare bind, fra helsekosten? De er mindre klamme, laget av økologisk bomull, men det løser kanskje ikke problemet. Ville vært litt forsiktig med asan såpe også jeg, den har jeg hørt om flere som har reagert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du reagerer på de ja. Har du prøvd Natracare bind, fra helsekosten? De er mindre klamme, laget av økologisk bomull, men det løser kanskje ikke problemet. Ville vært litt forsiktig med asan såpe også jeg, den har jeg hørt om flere som har reagert på.

Tror jeg skal stikke innom helsekosten og skaffe meg en pakke, skader ikke å prøve hvertfall! Tusen takk for tips :) :)

Asan'en brukte jeg sjeldnere før, altså ikke HVER dag, men ja.. Nå prøvde jeg å bruke hver dag for å se om det løser ting, men det gjorde det altså ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bind av økologisk bomull høres jo veldig bra ut. Ellers vil jeg anbefale Divacup, sånn som christal snakket om. Det er det mest fantastiske jeg har prøvd. Har alltid pleid å bruke tamponger, men følte meg alltid litt "uttørket" av de. Har ikke noe sånt problen nå lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Jeg kjenner mange som bruker tøybind, og skryter disse opp i skyene.

De holder tett og blir ikke klamme.

Dessuten er det jo miljøvennlig også.

Kanskje det hadde vært noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...