Gå til innhold

Vaskemaskinen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_frustrert_*
Skrevet

Vi flyttet inn i ny leie-leilighet i august hvor vaskemaskinen fulgte med leiligheten. Vi vet åssen vi bruker den for den er så å si prikk lik den forrige vi hadde (bare denne er en litt eldre modell).

Utover høsten har vi hørt noen klikke-lyder i vaskemaskinen, nesten som om noe metall slingrer inni maskinen når den vasker, men vi ser ingenting metall ligge inni og ingen bh-metaller har falt ut av bh'er eller slikt. Men idag var den klikkelyden helt forferdelig! Den blir bare verre og verre! Hva kan dette være? Skal vel ikke høres sånn ut? Og siden lyden blir verre så tenker jeg jo at noe må være galt..

Også er det enda en ting, men det har ikke med selve vaskemaskinen å gjøre tror jeg. Lukten av klærne... Jeg bruker jevnlig tøymykner med godlukt (bruker aroma-variantene). Men de siste tre ukene har det vært en sterk stygg lukt på klærne, sånn at vi har måttet vaske dem på nytt. Vi vasker bare en vask i uken, så det tilsier jo bare tre vask de siste ukene. Jeg ringte min mor igår og hun sa at jeg skulle prøve uten tøymykner og se åssen det ble da. Det prøvde jeg idag tidlig, og det var den samme fæææle lukten på klærne. Så tok jeg klærne på skylling (med bittelitt tøymykner) og da var klærne ok. Nå vasker jeg en ny vask på vanlig 40 grader med blenda vaskemiddel og aroma tøymykner, så får vi se åssen den lukten blir...

Noen som har peiling på hva som er galt i dette andre tilfellet? Hva jeg kan teste ut eller gjøre annerledes?

Takk på forhånd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukt fra vaskemaskinen går som regel bort med en 90 graders-vask innimellom, man vasker nemlig klær og annet på så lav temperatur at det danner seg et lite lag med bakterier i yttertrommelen, og disse kan skape lukt. Så sett på en maskin med håndklær etc på 90 grader og det burde gå bort :) (alternativt så kan du tilsette en dæsj eddik i tøymykningskammeret i tillegg, men det er ikke nødvendig).

Skrevet

Det kan jo tenkes at det ligger en BH-spile eller noe annet inne i maskinen et sted. (Fra forrige leietakere?)

Rens filterer også. Det hjelper mot diverse ting .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...