Frøken Pudding Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hei! Vi er to venninder i begynnelsen av 30-årene som planlegger en litt lengre biltur uten menn og barn. Turen strekker seg fra østlandet til vestlandet, og selvfølgelig hjem igjen. Så til saken: Alle vet at bilturer fort kan bli litt kjedelige. Og for at det ikke skal bli så kjedelig tar vi gledelig i mot tips til "underholdning" på veien, forutsatt at en av oss sitter bak rattet selvfølgelig. Et tips er jo bil-bingo som det sikkert heter. Det er jo artig! Et ting til.... Trenger en liste over låter som vi kan synge/nynne etter. Helst noe med litt futt i, og litt jentete. Gjerne noen rolige låter også, for jeg regner med at vi har behov for å slappe litt av inn i mellom...
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Telle biler av en viss farge er jo en standard. Alle velger hver sin farge, og skal telle antall biler av den fargen dere møter. (Tips: om du synes det er en kjedelig lek, sørg for å ta på deg å telle de rosa bilene ).
Frøken Pudding Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Bra tips! Er blitt notert i reiseplanleggern min! Gjorde det en del da jeg var mindre. Husker også at jeg samlet på bilnummer i en kort periode til jeg fant ut at de ikke kunne brukes til noe som helst...
Noldus Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Ellers så kan dere gjerne få tak i en lydbok eller to! Finnes jo maaangen å velge i!! Gjerne noe dere kan le litt av er aktuellt for en slik tur =)
Frøken Pudding Skrevet 20. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2008 Lydbok var ikke dumt forslag. Tuuusen takk!
Gjest hyggelig Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Adjektivfortelling er jo alltid en slager på biltur. Har riktignok ikke vært med på det når det bare er to stykk, men det går sikkert bra likevel. Blir kanskje best hvis du skriver fortellinga lenge i forveien, for da husker du ikke historien lenger, og kan dermed le like godt som venninna di når den leses opp:)
Marikke Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Jeg har god erfaring med at begge lager en CD med sin yndlingsmusikk. Så kan man synge med og samtidig bli litt kjent med den andres musikksmak. I tillegg til at det var favorittlåtene mine på den tiden, tenker jeg nå tilbake på morsomme turer sammen med venninnen min når jeg hører den musikken.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 To voksne kvinner, uten barn, trenger underholdning for å kjøre fra Vestlandet til Østlandet? Det er jo bare noen få timer! Det er jo underholdning nok i massevis å skravle sammen og kommentere ting man ser langs veien. Bilunderholdning er jo noe man fikser for barn!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå