Gå til innhold

Sex og funksjonshemning..


Gjest Minamor

Anbefalte innlegg

Min kjære svigersøster havnet i rullestol for en kort stund siden, og er lam fra livet og ned, og relativt avstivet i nedre del av kroppen. Har mye smerter i beina, og klarer så vidt å strekke ut føttene. En kveld vi satt og snakket kom vi inn på samliv og seksualitet, og hun konkluderte med at hun aldri ville komme til å ha sex igjen, . Hun sier videre at nærhet og kos aldri vil kunne erstatte "skikkelig" sex, og at menn ikke tente på kvinner i rullestol. Hun er veldig nedstemt fordi hun for eksempel ikke får barbert seg nedentil, og føler seg lite seksuell.

Kan mennesker med en slik funksjonshemning ha et "skikkelig" sexliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor barbere seg, når hun kan gå (trille) til hudpleier som tar brassiliansk voksing i stedet? Hver 6. uke, er det vanligste. Dvs 9 ganger i året. Hun kan være like seksuell i sin væremåte og utseende som alle andre. Det er bare snakk om attitude. ; ) Alt av undertøy kan hun bruke slik som alle andre. Glimt i øyet og forførende kan hun være like mye som alle andre. Og så klart menn vil ønske å ha sex med henne! Så lenge hun oppfører seg trygg og selvsikker! Attitude girl!

Med brassiliansk er en fin og flott til alle tider.

Hilsen omsorgsarbeider,

som forøvrig trives hårløs. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... hun kan vel ikke kjenne noe ettersom hun er lam fra livet og ned? Veldig trist... :tristbla:

Lurer litt på hvordan det må være. Hjernen er med, hormonene likeså, men ingen fysisk følelse der nede. Da må jo sexen ha helt andre elementer som puppekos, hun gir oralsex eller finner glede i at mannen kanskje blir opphisset av henne av diverse årsaker?

Jeg tåler kjeft for min uvitenhet, og ønsker ikke å støte noen. Jeg har rett og slett ikke kunnskap om dette og har vanskelig for å sette meg inn i hennes situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg selv sitter og funderer litt av og til på.. Jeg er hjelpepleier og studerer sykepleien og når jeg jobber tenke rjeg litt over hvordan funker sexlivet dems, men jeg tør liskom ikke spør de.. Håper noen her inne som kanskje er i den situasjonen eller kjenner til kan svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mye kommer an på følsomheten hennes der nede. Dersom hun ikke føler noen ting, vil nok dette være en naturlig reaksjon. Men dersom det er kun grunnet tanken at ingen vil være villige til å ha sex med henne fordi hun er i den situasjonen hun er i, tar hun virkelig feil. Det er sikkert noen som tenker slik, men andre menn har faktisk flere lag enn bare tanken på det ytre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møtte en kar som var basehopper. Hans falskjerm utløste seg ikke, og endte opp lam fra livet ned. Jeg spurte han hvordan han hadde sex og om han kjente noe. Han fortlate meg at han kjente ikke akkurat følelsen å komme inn i noen, men han kjente og fantaserte også om trykket med kroppen som kom opp og ned (han kunne bare bli ridd). Han kunne få utløsning og stiv penis, men han merket det ikke selv. Han mente det meste var i hodet. Og han kunen nyte det like mye (men ikke 100% som ikke å være lam).

Historien er sånn at jeg traff han på en dating side, der han aldri hadde fortalt meg han var lam, før jeg traff han ute. Var litt sjokkert, men det var en hyggelig kveld. Men ikke noe hendte videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Hei,

jeg sitter i rullestol og er lam fra livet og ned.

Jeg er gift, har barn og et fantastisk sexliv!!

Ikke noe problem. Og at menn ikke tenner på kvinner i rullestol, det er TULL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...