Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye ferie får dere til sammen i år da folkens?

Lillegutt har fire uker ferie fra barnehagen. Først en uke med farmor og farfar, så en uke med pappa, en uke med mamma og pappa og en uke tilslutt med bare mamma.

Så en ukes ferie sammen. Samme som i fjor. Lillegutt har ikke vært fire uker sammenhengende borte fra barnehagen før. Gruer meg til siste uka ferie alene med en utålmodig og propell gutt med alt for mye overskudd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi jo allerede hatt 2 uker i syden, og så skal vi ha en uke i juli.

Har flyttet 2 uker til neste år, for å forlenge tiden hjemme med babyen ;)

Er det jeg som er nestemann ut med baby nå eller? :sjenert:

Termin 6.september....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Her har mannen 3 uker ferie, så siste ferieuken til M blir bare sammen med meg og T.

Håper vi får like så fint vært som det er i dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, ViljaH! :blomst:

Her har vi 3 uker ferie sammen alle fire. Gleder meg! Bare 2 uker til :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en måned til vi har 3-åring i hus. Begynner å huske dårlig også, var det flickan som fikk tidlig i juli? Og minninoe.. som jeg ikke har sett på en stund. Og Caramba har allerede 3-åringer. Ligger kanskje en terminliste ute enda, vi hadde vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista ;)

Minniemusepus 30. juni - født 05. juli!

Caramba 30. juni x 2 - født 04. juni!

Celica 05. juli - født 14. juli!

Mirabella83 07.juli - født 14. juli!

Flickan 08.juli - født 06. juli!

iap 08.juli

Aftensol 16. juli - født 16. juli!

Kvist 22.juli - født 18. juli!

Evila 22. juli - født. 06. juli!

Plingelina 23. juli

Effy 28. juli - født 27. juli!

August:

Aricept 01. august - født 13. juli!

Saeria 11. august - født 10. august!

Deception 15. august - født 29. juli!

Spice 21. august - født 25. august!

NiChia 22. august - født 17. august!

Ilja** 22. august - født 04. august!

Littlebird 22. august - født 22. august!

Tussi 23. august - født 31. august!

Soon_to_be 27.august - født 17. august!

Unknown 28. august - født 22. august!

imli 31. august - født 6. september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trassanfall på morgenen :kjefte:

Pappan sto opp sammen med henne og hun så litt på barnetv da han dro og før jeg sto opp. Så hadde vi koselig frokost bare vi to, grov hjemmelaget pizzarest og agurk fra mormors drivhus. Veldig fornøyd snuppe som skravlet og koste seg. Så skulle vi kle på. Hun tar av pysjen og trusa, vi vasker og hun tar på ren truse, tights og t-skjorte. Jeg finner fram sokker. Og da raser verden sammen... 20 minutter senere ligger hun fortsatt i armenene mine og hikster mens snørr, tårer og sikkel renner.

Først da jeg har vugget, sunget, beroliget og trøstet i 25 minutter roer hun seg, og det kommer fram at hele greia skyldtes at hun ville ha noen andre sokker. :murvegg:

Jeg sa at nei, vi beholder de sokkene her. Og da var det greit da, hun var rolig, blid og ba om å få litt vann å drikke.

Ikke bare vi som har det sånn? *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Her er det DAGLIGE nedsmeltinger over klær, faktisk. Ikke sånne kjempelange, men lange nok. Han har nedsmeltinger over andre småting også, som for han betyr ALT akkurat der og da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT normalt! Det er dagligdags her også. Kan være fordi det er krøll (!) på sokken, brødskiva ligger feil vei, bikkja ligger på feil plass, feil farge på t-skjorta osv... Alltid like hyggelig.. Og han begynner å hyle og grine og snørr og tårer før han klarer å fortelle hva som er feil, og som oftest skjønner jo ikke vi hva det er som er feil. Vi har enda ikke lært hvilke dager brødskive skal ligge med den rette siden (altså bånn på brødet) mot han på asjetten, og hvilke dager den skal fra han ;)

Natt til mandag var en av de verste trassanfallene på lenge. Han hylte og grein og snørr og tårer fra kl. 24-04.30! Han kasta smokken, ville ha smokken, ville ha vann, ville ikke ha vann, ville ha vann fra rosa glasset, ikke det grønne osv.. Kan tro det var to oppglagte foreldre på jobb i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det hjelper veldig godt å høre at andre også har sånne anfall. Jeg vet det jo egentlig, men det føles veldig ensomt der og da.

Ikke vil jeg gi etter og la henne få de rosastripete sokkene heller, ønsker IKKE å belønne sånne anfall. Men gjett om vi diskuterer sokkevalget i morgen da, hehe, for da er vel antagelig ikke de rosastripete bra nok heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen sa jeg til snuppa at "vi skal bake i morgen". Det medførte er raseriutbrudd av dimensjoner, for vi skulle så visst ikke bake i morgen, men I GÅR. treåringlogikk. :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner vi har lite å klage på, E har veldig skjelden raseri/trass anfall - og hvis de først kommer er det over etter ett par minutter (kan vel ikke akkurat kalles anfall engang da kanskje).

Stort sett er han blid og fornøyd, og klær og mat er det aldri diskusjoner om, det er heller rydding eller fekting med pinner etc som vi bestemmer at han ikke får lov til å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite søvn i går natt ja. Fra halv fem til sju... Angra på at jeg så ferdig fotballkampen og var sent i seng.

I dag feira han bursdag i barnehagen. Han og bestekompisen i barnehagen har bursdag i ferien så de fikk tomsatsuppe og is. :-) Så stolt av krona si. Den er på enda. spent på hvordan det går når han legger seg straks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...