Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Hipp hurra, nå er det faktisk nøyaktig 3 år siden vannet gikk. Det skjedde vel ca kl 21.00 på kvelden. Gutta har bursdag i dag. Nå sover de, selvsagt, men ble behørig feiret i bhg i dag. De hadde med kake og fikk nydelig kroner.

Vi hadde selskap med venner og barna deres på lørdag og det var skikkelig moro. Alle koste seg og været holdt seg slik at ungene også kunne løpe litt rundt i hagen. Med 12 barn på besøk, pluss foreldrene deres, var jo det også greit.

Gratulerer med dagen, skattene mine :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøje meg, som tiden flyr. Gratulerer med to 3-åringer Caramba. Det er rart å tenke på tiden rundt fødselen med førstemann. Nå har jeg 2 små herlige gutter og koser meg i mammarollen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenk på det. Bare en drøy måned til lillegutt blir tre år! Han har blitt så stor gutt :) Men det er jo så moro. Kan jo faktisk prate med de nå og ha en samtale (jeg sier ikke alltid så fornuftige samtaler, men dog.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest det er så rart, for då storebror nærma seg 3, syntest eg liksom han var så stor... Minsten er omtrent baby enno :fnise: Andre fleirbarnsmødre som føler det slik? Kan sikkert vera litt fordi minsten pratar mykje mindre enn eldstemann, då. Dessutan har han framleis ganske babyaktig utsjånad, eldstemann såg ganske "vaksen" ut allereie som 3-åring, alt sidan han var 2,5-3 år har dei fleste trudd har var eit år eldre enn han er. Han er jo like høg som dei fleste 5-åringane, og nokon av 6-åringane, i barnehagen ;) Mini er nok meir "normal" for alderen. Dessutan har han enno ganske tynt og fjonete hår, medan storebror har skikkeleg tjukt hår, trur håret gjer mykje ;) Men det er jo litt koseleg med ein litt babyaktig unge då :sjenert: Mini er skikkeleg mammadalt og kosete, vil ha kos og nuss heile tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig at håret gjør mye. Ser det på ungene i barnehagen. Nå har alle 09-barna fått "ordentlig" hår, men det var en periode veldig forskjell. Og de med fjonete babyhår så mer baby ut i ansiktet. Så fort det kom masse hår med skikkelig frisyre ble ansiktet mer barn.

Alltid mye hår på lillegutt, men det er (gudskjelov) fortsatt silkemykt og deilig å ta på. Utenom når det er f u l l t av sand :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G har skikkelig stritt hår nå. Ikke silkemykt en plass! Det gjorde nok ikke saken bedre av at jeg måtte gjøre han til en skinhead i vinter etter det klippeuhellet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke mye silkepreg over håret til storebror her heller gitt. Stålull er vel mer beskrivende :fnise:

Utrolig rart å tenke på at vi har 3åringer nå, som skal begynne på storbarnsavdeling til høsten og greier :daane:

Her holder alle spor av baby på å bli borte. Han sluttet med smokken for en drøy uke siden, og erklærte få dager senere at han ikke skulle ha på bleie på natta. Da måtte vi bare støtte opp om det, selv om han ikke er klar helt fysiologisk enda. Men hvis vi tar han på do når vi legger oss pluss en gang på natta blir det ikke uhell :) (Bæsjing strever vi fortsatt med da, den kommer rett i bokseren..) Samtidig sluttet han å sove dupp hjemme; nå er det kun i bhg han sover. Lille gutten min holder på å bli stor :rodmer:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har etterhvert begynt å få hår også :) Vi var veldig lenge på stadiet dun, nå har vi litt fjon noensteder og hår mesteparten. Mykt hår som legger seg i fine lokker :) Jeg synes det er morro å klippe ham. Tar det ikke helt pinnkort, vil ha litt lokker. Og så er det kaldt med helt kort i nakken. Vurderer å ta litt kortere nå til sommeren.

Han er blitt så selvstendig, klarer mye selv. Og er veldig observant, og deler alt han ser med oss. Jeg tror han har veldig godt syn (etter meg, pappaen ser ikke så godt og bruker linser). Og skravler som en foss, og har veldig tydelig uttale. Ren rulle-r har han hatt siden han begynte å snakke omtrent, jeg trodde den kom mye senere, husker unger fra min barndom som strevde da de var 5-6. Jeg tenker ikke over det til vanlig, men hører de andre barna på hans alder i bhg strever mye mer med uttalen. Så språk må jeg si har gått veldig av seg selv her. Bleieslutt derimot, der ser jeg ikke land i sikte enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

M har arvet mitt hår ser det ut som, litt fuktighet i luften og det står til alle kanter. Babyhåret er borte her også, og som med Ilja** så er alle andre spor av at ho har vært baby også borte. Dagsoving, smokk og bleie har vært borte en stund. Ho tyter så vi blir helt tullete i hodet, ikke noen skikkelig "r" ennå, men ho gjør seg jammen forstått fordet om. Forteller gjerne om hva ho har gjort i bhg. Og så er ho veldig selvstendig og sta, alt skal gjøres selv..

Og så er jeg veldig overrasket over hvor bra ho har taklet tilværelsen som storesøster. Eneste vi merker som "negativt" er at når ho mener ho får for lite oppmerksomhet så tyr ho til det negative. Det går somregel helt greit i ukedagne når ho er i bhg, men helgene kan bli litt slitsomt. Heldigvis har ho besteforeldrene på begge sider rett i nærheten som gjerne tar imot besøk av henne og gir oppmerksomhet nok for mange dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

E har veldig tjukt og mjukt hår - vi måtte jo nærmest skinne han etter sykehus-oppholdet, da ble han jo skallet i bakhodet - men nå har han fått fin sommersveis ;)

Smokk og bleie bruker han fortsatt, men vi jobber med begge deler, og på natta syns jeg han kan få ha smokken en stund til - på dagen derimot, der skal den kuttes ut helt.

Skravler gjør han så ørene våre snart detter av, og han er veldig obersvent og flink til å forklare og gjøre seg forstått ;)

Vi er spent på overgangen til storbarn avdeling, men han er en sosial gutt, om enn litt "engstelig" - det endret seg veldig etter beinbruddet, mer nervøs for masse rart - så overgangen går nok greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokkeslutt blir en gang i sommer. Og bleieslutt. Store planer ;-) Har kun smokk når han sover, men vil kutte ut nå. Brukt lenge nok i forhold til tannstilling. Ikke liker jeg store unger med smokk heller. Blir nok myyye hyl første natta, men håper det ikke tar alt for mange netter. Men han er virkelig glad i den smokken altså.

Lillegutt fortsetter på samme avdeling i barnehagen han. 2- og 3-åringer i liten base (men to grupper) og 4- og 5-åringer i stor base (også to grupper). Så ingen forandring på gruppa eller lokale i barnehagen, men litt utskiftning av personale blir det visst.

Jeg har siste eksamen for dette skoleåret i morgen. Gleder meg til å få det unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen, aricept!

Vi har også planer om smokkeslutt i sommer. 3 år er grensa i mitt hode. DA er virkelig på tide å si farvel til smokken, og jeg vet det kommer til å bli hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morra, Aricept!

Ja, smokkeslutt blir nok trasig for alle parter, lurer på om det finnes noen lure grep?

Har hørt om noen som klipper av litt og litt på sutten, noen her som har prøvd det?

De første dagene med avvenning på dagtid har gått veldig fint, så får vi ta nattavvenninga om litt, fortsatt noen måneder til 3 års-dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...