Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Huff, det der høres kjipt ut, Aricept - lykke til og trøst deg med at det er siste gang på 5 måneder :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ikke akkurat bedre av at lillegutt sa i går morges:

Ikke kole mamma, jeg savne mamma.... :hjerte:

Men, det er flott her jeg er nå. Positiv overrasket over denne byen :) Og det er nydelig, beroligende utsikt fra hotellet. (hvis jeg har skjønt det riktig, er jeg i byen til Honesty)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sende meg et pip?

Jeg sitter med knøttet på puppen. Han virker å være av et annet kaliber enn I. Han er mindre rasende, lettere å legge uten at det er kriise!, og dessuten motorisk tidlig ute der hun slet litt. Nå var jo hun litt prematur, og har tatt det igjen i ettertid, men forskjellene er fascinerende.

Selv har hun bestemt seg for at det er ok å tisse på do, og det går faktisk ganske bra. Endelig er staheten hennes en nyttig ting.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på kafé alene. Snuppa var her og spiste is før hun spurte pent om å gå på lekeplassen 50-60meter unna. Hun er kjent både med lekeplass og kafé. Men jeg kan ikke se rundt hjørner så jeg ser henne ikke. Skummelt for en hormonherjet mamma ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du et Kvist! Det hadde ikke jeg turt, hadde ikke stolt på at den lille rakkerungen min hadde holdt seg der han fikk beskjed om.

Sendt deg et lite pip, Honesty ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen. Fra deilige 10 grader til alt for varme 27 grader. Og ble vekt kl 5 i dag tidlig. Varm og trøtt. Men er tilbake hos gutta mine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt nydelig pinse-helg på hytta i strålende vær. Vi har lekt og kost oss på besøk og på hytta, med besøk. I dag var vi på en nydelig liten strand jeg ikke viste om, så nå har vi ett nytt utflukt- sted i området også. Ser at snart-3-åringene er mer pålitelige på hytta også. De siste årene har hytteturene vært litt mer slitsomme fordi jeg har fotulgt de små for å passe på at de ikke stakk av, men nå ser jeg at den faren snart er over. Stoler ikke 100% på dem enda, men tør å sitte litt lenger og slappe litt mer av når vi er ute. De holder seg rundt oss og bedyrer at de ikke skal gå noe sted :gjeiper:

Storebror stolte jeg på når han var 2,5, men disse to er tøffere og modigere, særlig sammen. De kunne funnet på å tatt hverandre i hånden for å gå på tur, trooor jeg, da. Mamma påstår at jeg kan slappe av og at jeg er hønemor, så da er jeg vel det da :gjeiper:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snør det i dag. :overrasket:

Svigerfar har snekret grind til terassen for oss slik at vi kan sitte ute med hjertet litt mindre i halsen, men I har allerede knekt koden til hvordan man åpner den selv om det er sånn fænsischmænsi lukkemekanisme. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Eg stolar ikkje på ungane mine enno eg, ift at dei skal vera åleine ute. Veit ikkje når det er vanleg å la dei gå åleine ute eg? Eldstemann her er jo 4, så byrjar vel å stole litt meir på han. Minsten stolar eg ikkje på, og eg kan jo ikkje la eldstemann ha ansvaret for han heller akkurat. Eg lar dei vare ute sånn akkurat utanfor døra (og sjekkar annakvart minutt eller noko :sjenert: ) når eg lagar middag o.l då. Men elles er eg med dei ut heile tida. Veit ikkje når eg burde gje litt meir slakk? Hadde vore digg å kunne sitte å slappe av ein halvtime medan ungane var ute, liksom... *drøyme* Kva synest forlk? Me bur i eit sånt typisk boligfelt. Vegen her er 30-sone og lite trafikkert, men ein meir traffikert veg er rett ved.

Me er sånn halvvegs i gong med bleieslutt. Mini nektar plent å gå med bleie på dagtid no. Nektar for så vidt ofte å gå på do/potte og men... :sukk: Han gjekk utan bleie i bhg på fredag. Det gjekk greitt - 2 gonger i potta og 2 gonger i buksa. Er stort sett sånn det er heime og. Minst halvparten går i buksa, og han bryr seg ikkje noko særleg. Han tissar ganske ofte, og lite av gongen, og - noko som gjer at eg er usikker på om han er klar. Men eldstemann kunne jo gå 5 timar utan å tisse, og tissa alltid mykje om gongen - leeenge før eg fekk han til å slutte med bleie. Så eg veit ikkje. Det går veldig opp og ned. Eit par gonger har han stått ved pottar og trippa og ropt "tisse!" og eg har hjulpe han på potta og han har tissa masse. Og sååå stolt etterpå :) Ofte når eg set han på potta, tissar han ein liten skvett, høyrer at han "trykker" for å få ut tisset, så han veit tydelegvis korleis han skal "opne krana" ;) Men som sagt - mange uhell. Veit ikkje heilt korleis det skal gå, vil ikkje gje opp heilt enno kjenner eg. Veldig lyst på bleiefri unge i sumar. Nokon som har råd? Alle andres ungar verkar å slutte på null komma niks, "dei ville berre slutte, og så gjekk det av seg sjølv". :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en nydelig pinse her også, solet oss og til og med badet i det herlige været.

Vært borte og grillet en kveld, og hatt grillgjester hos oss en annen kveld. Vi har fått ordnet litt med et nytt blomsterbed i hagen og plantet i potter på verandaen, og bare kost oss.

Her er det null bleieslutt - en skjelden gang vil han tisse/bæsje på do, men stort sett, hvis jeg spør, så er han ikke interessert... Orker ikke stresse med det, må nesten bare ta det i hans tempo.

Ang. å stole på at barna er alene - vi lar E være ute i hagen litt alene, men han søker oss veldig ofte selv.

Men helst sitter på verandaen og slapper av, og da er han sjelden langt unna, og det er oversiktlig i hagen her og lite trafikk på veien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hagen slapper jeg helt av med dem, godt inngjerdet og oversiktlig tomt. De miste sykler ofte rundt og rundt utenfor kjøkkenvinduet, på trehjulsyklene.... Da lar jeg dem holde på, men jeg følger med på dem. Storegutt har jeg stolt på fra 3-4 år, han er så stødig og lite troende til å gjøre noe farlig. Man merker sikkert på barna og magefølelsen når man kan slappe av. På hytta er det åpent og uoversiktlig, så det er først nå i helga jeg klarte å senke skuldrene litt med ungene, og ikke følge med på dem absolutt hele tiden i hagen. Har hatt et lite øye på dem, men ikke så intenst som før. Mine er jo eldst her inne nå, 3 år om en uke. Føler mye skjer med dem nå, vi var på hytta for en mnd siden og da stolte jeg ikke mye på dem, men nå var det litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig pinse her også, med skikkelig finvær. Har ikke testet badevannet da, er nok veldig kaldt enda..

Lillegull har løpt ute med bare treningstruser på, de fra imsevimse jeg kjøpte ifjor som har frotte inni og plastlag nest ytterst. Tanken er at han skal skjønne sammenhengen mellom tissing og at han blir våt. Han har også løpt litt naken så han vil se at han fysisk tisser. Og så han fikk bade i hagen :) Hadde grillbesøk av familie med barn på samme alder igår, og barna koste seg veldig der de løp rundt.

Jeg lar ham være ute mens jeg går inn og henter noe, men ikke noe lengre periode. Vi bor slik til at han ikke er helt inngjerdet. Han kan gå ut av hagen, og så nedover bittelitt og så er det vei. Vi jobber mye med at han ikke har lov å gå dit. Jeg lar ham gå på andre siden av huset uten at jeg er med, da det ikke er mye han klarer å finne på der, men jeg sitter og speider i begge retninger for å passe på om han går videre mot veien. Jeg vil la ham få følelsen av å "fly solo" uten at noen passer tett på ham hele tiden. Uten at jeg helt slipper, hehe. Så, vi er på vei mot mer selvstendighet. Sakte men sikkert. Han virker å trives med å ta seg småturer på egen hånd.

Ellers har jeg brukt pinsen til å pakke sykehusbag, vaske vogn og andre babyting så alt snart vil være helt klart for nytt familiemedlem :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt kan ikke være ute alene, det er helt sikkert. Han har ikke helt lært å tenke på konsekvenser, så hvis han får et innfall så legger han bare avgårde :overrasket: Har listet meg etter han for å se om han snur etterhvert, men neiida.. Så her må han overvåkes når han er ute, for hagen vår er ikke inngjerdet. Det skal bli godt når han blir litt større, og ser konskvenser av det han gjør; lærer å si fra hvis han har lyst til å dra et sted osv

Inntil videre må vi kanskje vurdere å hive opp et gjerde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor temmelig sentrumsnært, og veien her er ganske travel til tross for 30-sone og fartsdumper, så jeg er livredd for å slippe I eller hunden av syne ett sekund.

Hun tisser forresten på do her hjemme, og sier delvis fra, men truse er skummelt, og plutselig tisser hun masse om natten, så jeg tror hun holder igjen. Siden hun har vært så sta, har vi lokket med at hun får en jellybean dersom bleien er tørr og hun sier fra, men hun utnytter systemet, så vi må vurdere ny taktikk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her får M gå litt fritt. Vi bor i enden av en ganske stille gate, så trafikken bekymrer meg ikke. Trampoline, sklie, sandkassen og verandaen ser jeg fra stue/kjøkken og det er der ho holder til mest.

Her har vi også hatt en fin pinse. Ikke testet sjøen ennå, der ser jeg for meg at det er sånn passe kaldt, men vi fant frem bassenget som både mannen og M fikk prøve ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G er av samme kaliber som Ilja** sin, så vi er ute med han, og kan ikke slippe han av syne så lenge. I hagen går det stort sett greit, men er vi ute, så kan han finne på å lange ut. Stort sett alltid fordi han ser en kum! Han har IKKE sluttet å elske å se i kummene. Det har vart i flere måneder.

Ellers så er nå ting greit her i heimen. Lille W vokser og har det stort sett fint. Var tett i nesa i natt, og survet og strevde ved puppen, og steike så rasende han ble når han fikk saltvann! Han var fornøyd når han plutselig hadde åpne luftveier da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det sant!!! Er lillegutten din 1 mnd alt, Saeria :daane:

Som tiden flyr altså.

Ser det ikke er mange dagene igjen til terminen til ViljaH heller, og da er det vel meg som er nestemann - selv om det er over 3mnd til, så syns jeg tiden har gått utrolig fort denne gangen.

Det er vel noe med at når man har en fra før, så har man noe å henge fingrene i konstant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt det med at det alltid er noe å henge fingrene i. Og så følger jeg ikke så nøye med denne gangen, så tiden flyter forbi mer umerkelig.

Forrige gang var jeg veldig nysgjerrig på hva som skjedde i kroppen min, ville observere fenomenet så godt jeg kunne fra første rad. Nysgjerrig av natur, og synes biologi og anatomi er gøy. Leste meg opp på alt mulig rart, og fulgte godt med på ukesvis utvikling. Det har jeg liksom gjort, så gjør ikke det i like stor grad denne gang. Nå bare følger jeg med på det helsemessige - at jeg spiser riktig, kjenner bevegelse på min sjekkpunkter hver dag, koser litt, og gleder meg over å skaffe litt småklær og til å snuse på en liten baby igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har vært hos mormor og morfar i 2 dager og storkost seg. Han hadde sett krabber i vanntank i butikken, fugler og fisker på Plantasjen og klappet gris, geitebukker og ponnier på Ekeberg. Både den lille og besteforeldrene hadde storkost seg.

Han er alltid så enkel å ha med å gjøre sier mine foreldre. Ikke rart det, når han alltid får vilja si hos de :ler: Men jeg mener besteforeldre har i stor grad lov til å skjemme bort!

Selv har vi hatt hyggelig og lenge etterlengtet alenetid som mann og kone på Kielferga.

Vi har ikke latt lillegutt være noe alene ute enda. Stoler ikke på han enda, han skjønner ikke konsekvenser av å ikke høre på oss på alt enda. Vi har ikke inngjerdet hage, så minst en av oss sitter ute sammen med han. Han går alene rundt huset og rundt den ene garasjen, men da har jeg alltid oversikt om han skulle finne på å stikke ned veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...