Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Er det så nært til dere føder? :popcorn:

Det kan jo gå veldig fint med tur, men man vet jo aldri hvordan det blir. Gode avbestillingsmuligheter? Da kan dere jo se det an?

Jeg har en bekjent med termin i juni og som har bestilt sydentur i slutten av juli, men 5 uker gammel baby. Som førstegangsfødende, hadde jeg nok ikke gjort det. Kommer baby etter termin, f.eks. 2 uker, er jo baby bare 3 uker..Og hvem vet hvordan babyen blir, og hvordan det går mtp amming og soving.

Med M hadde det jo gått veldig bra. Ho både sov godt og spiste godt, og jeg hadde det relativt greit ganske fort synes jeg å huske. Litt ekkelt å skulle reise med alt det rensel-styret, kanskje?

Har dere andre tenkt på ferie? Vi har jo også en relativt liten en i sommer, men håper på å komme oss på en liten tur i slutten av juli/begynnelsen av august. men vi vet ikke hvor eller hvordan ennå. Tar det på sparket tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda, og burde egentlig ikke vært utålmodig, for formen er bra, og termin er over en uke unna, men jeg er det allikevel. :jolie: Stresset sitter mest i at forrige fødsel startet med vannavgang uten forvarsel, og det er litt slitsomt å tenke på. Hva om jeg er ute med hunden, eller noe? :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja. Vannavgang i offentlighet...frister IKKE! :sjenert: Søster var faktisk akkurat kommet inn på sykehuset hvor hun skulle føde, riene godt i gang, og DER gikk vannet. Midt i lobbyen. Gale dama var klar til å snu for å reise hjem og bytte tøy. Hun syntes det var veldig pinlig, men min stefar nektet henne, så hun måtte pent inn på føden med en stripe av fostervann etter seg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også vært litt skeptisk til sydentur såpass tidlig. Er det mulig å vente til september kanskje? Da er jo baby litt større, og temperaturene er sikkert mer behagelige..

Huff, Saeria, må :fnise: av historien til søstra di. Lobbyen på sykehuset må jo være en av de bedre stedene å oppleve at vannet går. Selv om jeg ikke har noen problemer med å forstå at det er pinlig ovenfor de andre som tilfeldigvis befant seg der og ble vitne til det hele :overrasket::ler:

Snart fødeklar her også gitt! Fødte jo omtrent 3 uker før termin sist, så kommer lillesøster like tidlig er det bare drøyt 3 uker igjen :sjokkert:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, som tiden flyr med dere andre gravide da - snart føding og greier :popcorn:

I uke 15 her også allerede, syns det har gått forholdsvis fort her og, sliter endel med ryggen alt, tilbake på jobb etter 2 uker sykemelding, men føler meg ikke videre pigg. Ser det an litt.

---

Ang. den ferieturen med 5-6 uker gammel baby, tror jeg at jeg hadde droppet gitt. Det er som noen sier her, tenk om det blir 2 uker overtid, da er det ikke gamle bylten man skal ta med seg på tur.

---

Vi skal 2 uker til Gran Canaria i mai, og vi gleder oss masse.

Har ikke vært på ordentlig ferietur siden før E ble født, og tenker det er greit å få det unnagjordt før nestemann kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunnelig på alle ferier jeg. Pga mine studier tilsier økonomien at det ikke blir ferietur på oss i år, med unntak av den vante uke på fjellet (som koster nesten ingenting fordi det er firmahytte til svigerfar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og skryter av jenta mi: Bleiefri dag i barnehagen. Helt uten uhell. Hun har blitt såååå flink til å si i fra og ber om hjelp til å gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for jenta di, Kvist! :)

Her har man begynt å klø i de gamle strekkmerkene.. Huden er heldigvis ikke strukket heeeelt ut enda (hadde jo tross alt litt overskuddshud siden sist), så jeg håper inderlig at jeg ikke får så mange flere strekkmerker denne gangen. Dog med min familiehistorikk på det området... :gjeiper:

Magen har også begynt å lage rare lyder. Det begynte vel for noen uker siden, og det høres ut som om noen sprekker en sånn bobleplastboble. Ikke like høyt, men samme lyden. De kommer når lillebror kaver mye i magen. Sære greier. Små smell opp under bysten. Lurer på hvorfor de kommer? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ferie? Det har ikkje eg vore på sidan eg budde heime hjå foreldra mine... Med mindre du reknar dagstur med svenskeferga som ferie, sjølvsagt... :fnise:

Må vere digg med bleiefritt. Eg satsar på bleiefri mini til sumaren. Då har eg skifta bleier konstant i over 4 år, og nesten 2 år dobbelt opp. Å berre ha ein bleieunge er jo himmelen ift to... Men skal verkeleg bli deilig å få av minsten bleiene. Håpar han er meir samarbeidsvilleg enn storebroren, men eg trur han er det, for han vil stadig sitje på potta, sjølv om det ikkje kjem noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er nok mini litt mer klar for det hele. Så da kan du jo satse på at bleieskift tar slutt til sommeren. :)

Jeg, derimot, har fått en helt ny (nyfødt/small) bleiepark til lillebror og gleder meg til å bruke de! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Tror smokkeslutt ikke var så lurt likevel. Tommelen har en lei tendens til å finne veien til munnen i stedet :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig Unknown. Tommel er hvertfall ikke bedre enn smokk i mine øyne. Vanskeligere å slutte med tommel enn smokk. Er ikke bare å kaste tommelen liksom... Husker enda en venninne som sugde på tommelen på barneskolen. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig. Håper ikke G tyr til den i fornærmelsen vi vet kommer når smokken skal kasseres.

Får håpe hun venner seg av med tommelen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang. Tur. Fint å se flere er skeptiske. Jeg har sagt at vi ikke ønsker å bli med så tidlig, og om vi ikke kan dra når baby er bortimot 3 mnd. De skal jo ikke bli syke første 3 mnd osv. De trenger en rolig sunn og stabil tilværelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen ganger er det slitsomt å være student. I dag har jeg hatt nettmøte fra kl. 7.30 til 9.00. Jobbet fra 9.30 til 18.00. Nettmøter og rapportskriving fra kl. 21 til nå... Og gjett hvem som blir vekt tidlig i morgen av en superblid liten gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og venter på at I skal våkne, jeg. Noe har man i hvertfall igjen for å ha et lite, skravlete B-menneske i hus, som aldri sovner før kl 20.

At mannen er på jobb, og jeg er fem dager unna termin, er ikke like morsomt, men heldigvis er han bare fem minutter unna om noe skulle skje. Jeg tror lillebror koser seg i magen, så ser ikke for meg noe action foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor blide de er kl 06 om morran ja :ler:

Jeg holdt på å døøø på butikken igår; hadde med meg E og skulle handle litt mat før vi hentet pappan på jobb.

Han er veldig til å si "heihei" til alle han ser, og pluselig hører jeg fra handlevogna: "har du mista alt håret ditt, du!!!"

:daane:

Jeg kikka forskrekket opp på en mann med lite hår og så heldigvis et digert glis, og han sier at "jada, det har jeg mistet for lenge siden".

Hørte han lo da han gikk videre inn i butikken, men fy søren så flaut altså :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...