Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Gratulerer med 2-åring Soon :)

Og lykke til på lørdag! Jeg var innom bloggen din, og synes pynten blir flott. Håper du legger ut bilder av bryllupet? :)

Snart er det vår tur også til å feire. Egentlig skulle jeg vaske og ordne både i går og i dag, men kommer noe i veien hele tiden! I dag har vi faktisk hatt en snartur innom legevakta og sydd, pynta med et plaster midt i panna. Ble lekkert og passer perfekt til bursdagskjolen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjonshilsner, og lykkeønskninger for lørdag.

Kjenner det begynner å krible nå altså... :rodmer:

Og Unknown - det kommer nok bilder av dagen på bloggen ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fem måneder med eneansvar på jobb, fulle dager, hver lørdag; har jeg fri i dag! :hoppe:

Og jeg har gjort det som virker som den ultimate synden her på Kvinneguiden. Jeg har sendt lillegutt i barnehagen. Jeg er helt alene hjemme (utenom hunden da...) og nyyter hvert minutt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det samme til tider i det siste, Aricept. Selv har jeg til tider slitt med kvalme og utslitthet pga. graviditeten, og har trengt litt tid til å hente meg inn, rett og slett. Når jeg så har hentet henne (tidlig), har jeg hatt mer overskudd enn dersom jeg ikke hadde fått det lille pusterommet. Hun elsker dessuten å være i barnehagen, og i går var første gang siden hun startet for ett år siden at hun slapp det hun hadde i hendene, og kom løpende mot meg da jeg kom for å hente henne. :hjerte:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første uka på ny avdeling nå. Tirsdag og onsdag var det faktisk litt gråt (og det var det ikke da vi starta i fjor høst en gang), men gikk bra i går og i dag.

Vi hadde en rolig, lang morgen sammen. Leverte i barnehagen litt før ti. Resten av avdelingen var allerede ute, så jeg kledde på han regntøyet og var ute med de litt. Fikk en god prat med den nye ped.lederen og ble riktig beroliget i forhold til lillegutt.

Og som det smelter et mammahjerte å høre alle positive tingene. Han er tydeligvis ganske lik i barnehagen som hjemme. Blid, snill, sjenert, men sosial, bestemt, men rettferdig og gråter sjelden og smiler mye :hjerte:

Hun sa også at hun hadde vært skeptisk da hun hørte om tøybleiene. Men nå har hun sett de, brukt de i praksis og skjønte ikke hvorfor ikke disse nye typene tøybleier var mer kjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så bra at de liker tøybleiene!

Jeg har tenkt å bruke tøy på nestemann, siden jeg endelig har både god vaske- og tørkeplass :) Skjønner ikke hvordan jeg har klart meg uten vaskerom og tørketrommel så lenge!

Men jeg må sei at jeg er spent på hvordan de vil ta i mot tøybleier i barnehagen..Ser ikke for meg at de blir helt overbegeistret :gjeiper: Men den tid, den sorg.

Nå er det klart for bursdagsfeiring her i heimen, alt er gjort klart og satt frem, og jeg har en liten 5-minutter på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på 2-års kontroll og alt var fint og flott av språk og motorikk. Helsesøster syntes de var kjempeflinke til å snakke, pluss at de lekte så bra. Moro å høre.

Mål og vekt: B: 14,6 kg, 87 cm(sånn ca, ville ikke stå stille)

J: 12,6 kg, 86-87 cm(ville heller ikke stå stille)

J må på UL snart for å sjekke om begge testiklene er kommet ned, de klarte ikke kjenne dem nå. De har kjent begge mange ganger før, så jeg tror egentlig de er der, men de er vist litt vanskelige å finne. Det er ganske vanlig på smågutter, og jeg har tre venniner som også har vært på UL med sine, alle hadde hele utstyret på plass uten operasjon, så vi får krysse fingre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til Soon i dag :blomst: Håper du har en fantastisk fin dag :)

Fant ut at her er ikke neste kontroll før poden er 2,5 år, så da er det en god stund til enda. Sikkert like greit, da har han nok mer språk også:) Veide og målte han selv her om dagen og da viste vekta 12.8 kg og han var 91-92 cm (tror jeg, litt vanskelig å måle) Han har faktisk som regel begynt å si fra før han bæsjer sånn at vi får løpt på do, så forhåpentligvis er det helt slutt på bæsjebleier snart, er lengre og lengre mellom dem hverfall. Men tiss går fortsatt i bleia uten at vi merker noe til det.

Akkurat nå bruker vi engangs i barnehagen, har ikke kommet heeelt i gang med tøy etter ferien. På ferien tar vi ikke med tøy da det er for mye å drasse på og jeg ikke føler for å okkupere andres vaskemaskiner til tøybleier. Orker ikke vaske så mye nå som jeg høygravid og tung og så merker jeg at de i barnehagen foretrekker engangs, selv om de aldri har klaget på tøybleiene, og da har det vært litt lett å droppe tøybleiene der og slippe unna med færre vask. Det er jo uansett de som må ta stinkbleiene og oppbevare de der. Hjemme bruker vi tøy hele tiden, da jeg ikke klarer stanken fra engangsbleiene. Sannsnyligvis går vi for en blandingsløsning til babyen er kommet og blitt et par uker sånn at arbeidbelastningen blir litt mindre på meg her hjemme. Har kjøpt billige bleier fra first price og landlord og synes de funker like fint som pampers/libero.

Moro med bursdagsfeiring idag, Unknown, tipper det blir suksess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søsters minstemann er det bare å glemme pampers eller libero. Hun tåler kun first price og landlord sine, så selv om de er mye billigere, er de nok minst like gode. Hun synes de faktisk talt er bedre.

Her blir det tøybruk med nestemann også, og gleder meg til jeg kan legge inn custom bestilling hos en hjemmearbeidende mamma i USA på formsydde. Hun lager noen vanvittig fine bleier, nemlig! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke lukta av tøybleiene foreløpig, så vi har kjørt engangs i sommer, men vil tilbake til tøy etterhvert. Jeg kjøper nok også noen små søte nyfødtbleier til nestemann, men det blir muligens litt vekselbruk i begynnelsen, for vi har sinnssykt mye bleier som må vokses inn i. Nå håper jeg nesten det blir ei jente, på grunn av gjenbruk/arv, for vi har for mye søte bleier i typisk jentefarger. :sjenert:

Er du kvalm, Saeria? Jeg har hatt en nesten kvalmefri uke, men nå virker det som om kvalmen er tilbake igjen, og hverken seabands eller ingefærkapsler hjelper, så jeg har forsøkt med en Postafen for å holde ut kvelden. :forvirret: Det er rart svangerskap kan være så ulike; med I var jeg null og niks kvalm i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Bursdagsfeiring vel overstått, og tror nok alle er fornøyd med dagen! M fikk mye fint :)

Målte M her en dag også, tror (husker ikke helt sikkert) at ho var 12.5 kg og 92 cm høy (eller 82 eller 87). Men ho er lang i alle fall. Legen som skulle sy trodde ho var 2.5 år. Ganske lik J og M da, Flickan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje tørketrommel, tykkjer det er heilt greitt å få tørka tøybleiene likevel, eg! Men no er eg ikkje van med å ha tørketrommel då.

Og er det noko som heiter "jentefarger", Honesty? :gjeiper: Er vel ingen som ser den bleia uansett. Tvilar på at babyen bryr seg uansett om bleia er rosa eller blå... Eg har dei fargane og mønstra eg likar på bleiene, eg :)

Ang vekt og høgde, trur eg mini er rundt 90 cm og 13-14 kg. Eldstemann var i alle fall 91 cm og 14 kg på 2-årskontrollen, og eg trur dei er ganske like.

Har forresten vore ute og handla nytt tøy til eldstemann i dag. Han må ha str 11/116 no :hakeslepp: Eg tykkjer han er så liten, men han er visst ikkje det :ler: Ser jo no som han går i bhg at han er ein god del høgare enn ungar på same alder. Han er like høg som fleire av ungane som er 2 år eldre :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, lyserosa er kanskje en jentefarge, men det er jo tross alt bleier, så det blir nok resirkulering uansett. Evt. kan jeg jo selge unna litt, og heller kjøpe nytt. :nigo:

110/116? Wow, her bruker I fortsatt 86, og jeg ser ikke for meg at hun begynner med 92 på en lang stund ennå. Dvs. det håper jeg ikke, for da må vi handle ny garderobe til henne. Hun er nok mellom 11 og 12 kg, og kanskje 86-87 cm lang? Det er forresten ei jente og et par gutter i barnehagen som er på samme alder som våre, men som jeg glatt hadde tatt for å være passert 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får en si, imli. Er en langstrakt gutt du har da. ;)

Honesty: Kvalmen kommer og går. Er spesielt ille etter jobb. Sikkert fordi jeg er sliten. Onsdag sovnet jeg klokka halv åtte! FØR guttungen hadde sovna, til og med! Han lå og plapret om Hinkel pinkel 5 minutter etter jeg sovna, sa faren, før det ble stilt på gutterommet rundt kvart på åtte.

Men, det går greit med ingefær her da. Heldigvis...

Nei...nå står et bad for tur her, og så køyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...