Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Takk, Unknown.

Imli: Hvor vanlig det er, aner jeg ikke. Tror ikke det er så veldig vanlig, men nå hadde jeg muligheten, og det var veldig koselig. Praktisk også, i og med at det er voksne barna kjenner som er med, og som hjelper til og passer på mens man setter frem mat og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har solgt leiligheten i dag; 115' over prisantydning, og to dager etter første visning. :tommelsmil:

Det kan bli interessant når det skal flyttes og styres om noen måneder; jeg håper helsen min holder i svangerskapet, og i hvertfall at kvalmen er borte til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Joda, det er en liten knert på gang. Vi vet jo enda ikke om det går bra. Er bare rundt 4+3, men vi håper jo på at det går greit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har solgt leiligheten i dag; 115' over prisantydning, og to dager etter første visning. :tommelsmil:

Det kan bli interessant når det skal flyttes og styres om noen måneder; jeg håper helsen min holder i svangerskapet, og i hvertfall at kvalmen er borte til da.

Gratulerer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så hyggelig Saeria! Håper spiren sitter godt :)

Jeg er lei hele prøvingen og synes synd på de som holder på i lange perioder! Er frustrert etter bare 4mnd jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Unknown. Her fikk jeg jo tabletter for å få i gang EL og så traff vi blink.

Er ganske ironisk egentlig, at jeg og søster som har kropper som er "som skapt" for å gå gravid og føde, ikke klarer å klekke egg mer enn kanskje 2-3 ganger i året. Men andre i familien blir gravid bare man sier "amen", men de har grusomme svangerskap og bekken som ikke har plass til å få ut barn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dette svangerskapet blir like lett som forrige. :)

Jeg har denne gangen vært mer kvalm, sliten konstant, samt at bekkenet kan verke til tider, men jeg tipper det er normalt siden man ikke helt har den store anledningen til å hvile med en toåring i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, imli.

Det eneste jeg merker så langt er at ligamentsmertene kom veeeldig tidlig, så det stikker, river og drar ganske godt til tider. Har vært litt småuggen, men det tror jeg skyldes pollen, for jeg blir så tett når det er godvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi innkallelse til 2-års kontroll. Fulgte med et skjema som skulle fylles ut. Screening av språket, skulle krysse av ord som barnet sier. Der var det ikke mange ord lillegutt sier....

Noen som vet hva helsestasjon tenker om det? Gjør de noe med det? Han sier få ord, men skjønner alt og setter sammen setninger på to og tre ord, som; pappa sitte der.

Når jeg leser på nettet så virker det som alle kan krysse av for alle ord på sine toåringer. Så han her henger nok litt etter på språket. Gjør de noe med det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke de hefter seg så mye ved det alt nå. For noen barn løsner ikke språket før rundt 2,5 års alder, så jeg ville i grunnen ikke bekymret meg. En kollega av meg har en gutt som knapt nok sier ett ord. Han blir to i oktober. Han er riktignok tospråklig, men heller ikke der har helsestasjon eller barnehage sett noen grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi innkallelse til 2-års kontroll. Fulgte med et skjema som skulle fylles ut. Screening av språket, skulle krysse av ord som barnet sier. Der var det ikke mange ord lillegutt sier....

Noen som vet hva helsestasjon tenker om det? Gjør de noe med det? Han sier få ord, men skjønner alt og setter sammen setninger på to og tre ord, som; pappa sitte der.

Når jeg leser på nettet så virker det som alle kan krysse av for alle ord på sine toåringer. Så han her henger nok litt etter på språket. Gjør de noe med det enda?

Så vidt eg hugsar står det noko sånt som at skjemaet innheld "alle" orda som ein 2-åring kan tenkast å seie, så ein skal ikkje uroe seg om ungen berre seier nokre få av desse orda ;) Der det står om setningar, kan ein også krysse av for at ungen ikkje kan setje saman ord til setningar enno. Det er dermed store variasjonar, du treng ikke uroe deg!

Då eg var på 2-årskontroll med eldstemann, kunne eg krysse av alle orda, og han sa setningar på 7-8 ord. Minsten kan berre seie nokre få ord, dei fleste ganske uforståelege for andre enn dei som kjenner han ;) Han seier setningar på to ord, kanskje tre innimellom, men då er eit eller to av orda ganske utydelege. Begge er heilt normale ungar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt eg hugsar står det noko sånt som at skjemaet innheld "alle" orda som ein 2-åring kan tenkast å seie, så ein skal ikkje uroe seg om ungen berre seier nokre få av desse orda ;) Der det står om setningar, kan ein også krysse av for at ungen ikkje kan setje saman ord til setningar enno. Det er dermed store variasjonar, du treng ikke uroe deg!

Då eg var på 2-årskontroll med eldstemann, kunne eg krysse av alle orda, og han sa setningar på 7-8 ord. Minsten kan berre seie nokre få ord, dei fleste ganske uforståelege for andre enn dei som kjenner han ;) Han seier setningar på to ord, kanskje tre innimellom, men då er eit eller to av orda ganske utydelege. Begge er heilt normale ungar :)

Sånn er det her oxå. Da storebror skulle på kontroll, kunne han alle ordene på skjemaet. Lillebror sier knapt noe. Rart hvor ulike de kan bli...Men stresser ikke. Snakker vel tidsnok han oxå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da får jeg tro at det ikke skjer så mye enda. Jeg så liksom for meg full oppstand, med innbringing av logopeder og psykologer og hvasomhelst... Jeg forstår ikke alltid helsesøster. Sist kontroll, 15 mnd, så synes hun det var rart at han sa få ord da. Innprenta masse øvelser og sa vi måtte snakke masse til han, peke på ting og si ordet osv. Helt vanlige ting som alle gjør med barnet. Fikk inntrykk av at hun trodde vi ikke prata med ungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...