flickan Skrevet 5. august 2011 #7021 Del Skrevet 5. august 2011 Her blir det heller ikke bleieslutt i sommer. Egentlig er han flink til å gå på do, men det kreves alt for mye oppfølging når han ikke klarer å si fra når det kommer, så vi har gitt opp før vi har prøvd skikkelig. Jeg håper og regner med at det vil gå litt lettere når språket kommer mer på plass, så kanskje prøver vi litt mer intensivt igjen rundt juletider, og satser på bleiefri innen neste sommer. Vi oppmuntrer stadig vekk til å sitte litt på do og det hender det kommer noe stort, men tissingen er han veldig lite bevisst på enda, så det ser jeg på som helt håpløst å klare å i sommer. Han gikk en del naken på hytta, og da hendte det vi rakk å komme oss på toalettet, men det ble samtidig alt for mye kjøring og bortebesøk i sommer til at det ble noe konsekvent over det, Ellers har vi hatt 3 deilige uker på østlandet, men det er godt å komme hjem også. Jeg er rimelig høygravid om dagen, og må innrømme at jeg begynner å bli litt lei, selv om jeg ikke helt vil tillate meg selv det enda, da blir de siste ukene lange. Prøver å innstille meg på at det kan hende jeg går over tiden, men merker at jeg håper veeeldig at lillebaby melder sin ankomst en stund før. Sover dårlig og føler meg tung. Noe jeg forøvrig er blitt også, opp 17 kg hittil, mot 10 kg totalt forrige gang. Grøss, gruer meg allerede til å streve med å få de av igjen.. Merker at det er myye tyngre å gå gravid denne gangen, både fordi det faktisk er tyngre for kroppen denne gangen, og fordi vi har en aktiv 2 åring i tillegg. Heldigvis har jeg ham i barnehagen noen timer hver dag ( ca 4 timer) for å aktivisere ham litt, og avlaste meg selv litt. Blir lange dager for oss begge når jeg ikke er helt i form til å være den aktive moren jeg ønsker å være. Mannen har selvsagt jobbet sene dager hver dag denne uken også, og det gjør ikke at jeg blir mindre sliten..Fader heller, jeg gleder meg til å jeg og begynner å jobbe, sånn at han ikke bare kan ta som en selvfølge at han kan jobbe sent. Men så lenge han er den som drar inn pengene i familien føler jeg liksom ikke at jeg kan klage heller.. Soverl enge gjør han også, sånn at han ikke er på jobb før i halv ni-ni tida, noe jeg synes er fullstendig unødvendig når han vet at jeg går alene hjemme hele dagen uten å ha noe nettverk rundt meg, siden det gjrø at han må jobbe lenger om ettermiddagen. Det betyr at han ikek er hjemme før i 7-8 tida på kvelden og så vidt rekker å si natta til J før han legger seg. Alle vennene våre er på ferie i 1 eller 2 uker til, og ei venninne ligger på barsel etter at hun fødte for 2 dager siden, så jeg kjeder meg... Blæh, ble visst mye klaging her, men egentlig har jeg det bra. Er i forholdsvis god form antar jeg, det er mange som har det mye verre enn meg, det er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 6. august 2011 #7022 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg har heller ikke startet å tenke på bleieslutt enda. Storebror var nesten 3 da han sluttet (jobbet aktivt med at han skulle ha sluttet før minsten kom). Brukte klistermerkesystem, noe som fungerte bra. Er nå inne i min siste ferie uke. Har hatt barna alene i 2 uker, og merker at det begynner å bli lite å finne på. Har ikke vært på ferietur så da blir tiden lang. Har vært og besøkt forelderene mine 2 ganger, vært på stranda, kino og besøkt venner. Neste år håper jeg på å kunne dra bort en av ukene jeg har barna i ferien. Ellers gikk de 2 ukene jeg var barneledig til å jobbe, pusse opp gangen, og rundvask. Fant ut at det ble så kjedelig å ikke gjøre noe, så det var like greit å sette igang med noe nyttig. Så nå har jeg både fått malt, pusset opp gamle skapdører og gamle kjøkkenstoler, satt sammen div IKEA møbler m.m. Og fant ut om meg selv at jeg jammen kan hvis jeg vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. august 2011 #7023 Del Skrevet 6. august 2011 Takk for det Soon og Saeria, begynner så smått å gå opp for oss nå God ferie til deg Soon, har nervene begynt å komme? Det er en magisk dag, skulle gjerne ha gjort det igjen, da uten å være gravid. Masse lykke til om jeg ikke får sagt det før, er det lov å håpe på et bilde av dere i stasen også? Det er ikke nødvendigvis klaging så fort ikke alt er bra, Flickan. Det må være lov å uttrykke noe av det ikke fullt så positive uten at folk kaller det klaging. Nå er det heldigvis ikke mange ukene igjen før vi har småtrollene her, jeg må si jeg er utrooolig spent på hva dere får denne gangen Elizia, synes du er knallflink som ordner opp selv. Det er først i slike situasjoner man skjønner at man faktisk klarer litt "manneting" selv også. Før du vet ordet av det så har du pussa opp hele huset/leiligheten alene, det er det bare å ta av seg hatten for Uansett, synes du er tøff som har taklet ting slik du har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2011 #7024 Del Skrevet 6. august 2011 Kanonbra, elizia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2011 #7025 Del Skrevet 6. august 2011 Takk for det Minni Det kommer nok iallefall bilder på bloggen min, så hvis ikke jeg legger ut noe her, så blir de å finne på bloggen etterhvert. Bare å spørre hvis du ikke vet hvor du finner den Kjenner det begynner å nærme seg nå altså, 2 små uker igjen!! Og ja, når jeg virkelig får tid til å tenke på det (sånn etter jeg har lagt meg og tankene begynner å kverne og jeg ikke får sove), så er det noen små, spente nerver der Er så masse som skal ordnes, og ikke nok med at det skal være i egen hage, så skal huset også invaderes av masse overnatingsgjester, så da må det endel vasking til også... Min kjære har utdrikningslag idag, så jeg har kost meg med å rundvaske kjøkkenet - 1 room down, plenty to go... Og så flink du har vært, Elizia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. august 2011 #7026 Del Skrevet 7. august 2011 Vi hadde barnevakt i går og var i bryllup. Hadde det såå koselig. Bruden var nydelig, maten utrolig god, (for) mange gode taler og hyggelig selskap. Mannen hadde store planer om å ta masse bilder, men han ble litt sjenert på det punktet gitt. En av bryllupsgjestene var Per Heimly, og var selvfølgelig dagens fotograf. Tror han følte seg rimelig amatør (som han jo er) ved siden av en anerkjent fotograf. Men det ble bilder på oss allikevel altså, og fant ut at vi ikke var helt på jordet da vi hadde samme objektiv som Heimly... Uansett var det kjempekoselig med en dag som kjærester og bare kose oss som gjester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. august 2011 #7027 Del Skrevet 7. august 2011 Spennende med bryllup snart, Soon! Masse lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. august 2011 #7028 Del Skrevet 7. august 2011 Så herlig med en dag for dere selv, Aricept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 9. august 2011 #7029 Del Skrevet 9. august 2011 Vurderer å invitere minstemanns avdeling i barnehagen hjem til oss for å feire bursdagen hans. Tar det i forbindelse med at de har den ukentlige turdagen, slik at de kan komme hjem til oss istedet for å dra på tur. Tenkte vi skulle være ute siden vi har en lekeplass rett utenfor inngangsdøra, med benker, bord, sklier, disser m.m. De blir her ca en time og tenker servere pølse med brød, kake og muffins eller is. Men jeg burde kanskje planlegge noen aktiviteter også eller?? Det blir jo kun 1-3 åringer der, så det begrenser nok hva slags type aktiviteter de kan være med på. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. august 2011 #7030 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg tror lekeplass er mer enn godt nok for de på den alderen. Jeg har ikke planlagt aktivitet i morgen. Ungene er rundt 2 år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. august 2011 #7031 Del Skrevet 10. august 2011 Gratulerer med 2-åring Saeria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. august 2011 #7032 Del Skrevet 10. august 2011 Takk. Nå har barnehagen dratt og G ligger og sover. Han har storkost seg, og fikk fine gaver, enda vi spesifikt gav beskjed om at det ikke var nødvendig. Er koselig det da. 2 biler og et boksett fikk han. Det er vi kjempeglade for! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 10. august 2011 #7033 Del Skrevet 10. august 2011 Gratulerer så masse med toåring, Saeria. Her sitter jeg og venter på vaskemaskinreparatøren som er arrogant nok til å kun oppgi at han kom mellom 12 og 16. Snart skal jeg hente snuppa, og da tenker jeg å sette opp lapp med telefonnummer på ytterdøra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. august 2011 #7034 Del Skrevet 10. august 2011 Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. august 2011 #7035 Del Skrevet 10. august 2011 Gratulerer med 2-åringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. august 2011 #7036 Del Skrevet 10. august 2011 Takk. Han var så sliten at han sov leeenge. Jeg sovnet med han, og vi våknet klokka halv fem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 10. august 2011 #7037 Del Skrevet 10. august 2011 Gratulerer med 2-årsdagen til G, Saeria. --- Her er vi hjemme igjen fra topp ferie på Barnas Hotell i Sarpsborg. Har kost oss med masse leking, bading og god mat - supert opphold - absolutt å anbefale. Syns det var allright å ha E i fokus noen dager, når det blir så mye bryllupsforberedelser resten av ferien vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. august 2011 #7038 Del Skrevet 10. august 2011 Det hørtes koselig ut, Soon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 10. august 2011 #7039 Del Skrevet 10. august 2011 Gratulerer med 2-åring Saeria! Her driver vi og planlegger bursdagen. Blir ikke store greiene, men skal vel så samlet sammen familie og nærmeste venner Vet ikke helt hva ho skal få med oss enda, får ta det på sparket.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. august 2011 #7040 Del Skrevet 10. august 2011 Er det forresten vanleg å ha barnehagan på besøk i barnehagetida? Ser fleire har nevnt det her? Eller er det berre eg som har misforstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå