Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Saeria: grattis med fin karakter på bacheloroppgaven, og lykke til med p-pilleslutt!

Unknown: god bedring til M!

Tussi! : lykke til med dåp i dag. Håper dere har bedre vær enn vi har her...

Honesty: digger signaturen din, favorittsitatet mitt fra et genialt tv-show ;)

Ang. sommerklær så har vi alt for mye. Mamma har handlet mye, og noe fra i fjor passer fortsatt. 9-10 shortser, 10 enkle t-skjorter, 7-8 t-skjorter med krage, 7 bodyer med kort arm og 3 bodyer uten arm. Jaja, ikke noe problem at vi vasker tøyet hans en gang i uka... Men ikke såå mye heller, det går jo minimum ett skift om dagen. Og vaskemaskin blir full av sand.

Vi holder på å legge ny singel på gårdsplassen, fikk levert subb tidligere i uka. Lillegutt har vært så stolt da han har hjulpet pappa'n sin. Egen trillebår (egentlig en gammel Brio gåvogn) og spade. Fordelt subben over hele plassen. Han har holdt på i flere timer to dager på rad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en skjønnas Aricept :rodmer:

Utrolig hvor mye man kan få de til å gjøre ved å gjøre det gøy for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Kan være 4. barnesykdom. HEr hadde lillemor det forrige helg, og lillebror fått prikkene nå i helga. Men heldigvis hatt bra form.

Ellers er det tid for dåp nå i helga, tror alt er på stell så nå er det bare avslapping til den store dagen ;)

Var nok det! Så da lurer jeg fælt på hva ho egentlig hadde i høst, for da også mente legen det var 4.barnesykdom....

Lykke til med dåp! :)

Gleder meg fælt til å dra opp i huset i dag, har ikke vært der å sett siden onsdag. Ryktene sier det har skjedd mye der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, aricept. Så herlig gutten din er da. :)

I dag skal den nye sandkassen innvies. Det blir spennende for store og små. Pappaen har skuflet 1,6 tonn sand i den. Måtte spa oppi fra parkeringsplassen, trille sanden i trillebår ned en bratt bakke og gjennom hagen før han kom til kassen. Han gikk nesten 40 turer, og var ganske så sliten etterpå.

Men det er nok verdt det...Er veldig praktisk å ha sandkasse i egen hage. Nå ønsker hu mor seg et lekestativ også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også blir sandkassa mye brukt. Han fikk den i fjor, men ble det mest spising av sand. Nå elsker han å lage kaker med former og bøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Vi satt akkurat opp sandkassa i dag, gleder meg til å få sand i den og ta den i bruk :) M elsker å leke i sandkassa i bhg, så tenker ho blir fornøyd når ho får se den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også er det sjukling på gang.

Vært skikkelig surven i ettermiddag og litt varm da vi la han, men ikke noevneverdig med feber.

Har vært våken tre-fire ganger nå siden han la seg litt før sju, fikk en paracet stikkpille isted og sutrer og styrer.

Blitt snørrete også, men tror egentlig det er jekslene som plager.

Men har spurt om han har vondt i tennene - "Neeei", eller i ørene - "neeei", så vet ikke helt - men sikkert ikke så lett å si fra heller enda da.

Regner med han havner i senga vår i natt, men det er jo forsåvidt greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi 2-års fest for tvillingene med 12 unger og like mange voksne. Det var selvsagt full rulle, men utrolig koselig selskap. Tvillingene var først litt sjenerte og vile bare sitte ved det fiiiine bordet å vente på maten (papirduk og Ole-Brum papp, pluss bhg-kronene deres). Da var de utrolig søte, stakkars. Så ble det pølsegilde for de små, spedd på med deilig grønn salat, og hjemmelaget potetsalat for de voksne (og de små som ville ha).

Etterpå ble det mye lek ute og inne, mens vi dekket om til kaker og kaffe. Barna ble kalt til bords igjen etter ca en times tid og det var kake med lys og bursdagsangen. Jeg glemmer aldri utrykket i min ene tvillings ansikt, lille B, når alle sto rundt bordet og så på dem og sang bursdagsangen. Man kunne se hva som gikk gjennom hodet hans, -det er MEG de feirer nå, og det kom et forsiktig smil mens han så seg rundt. J også satt bare med store øyne :rodmer::rodmer:

Etter kakene var det enda mer lek ute og inne (himmel hvordan huset så ut til slutt), før vi avsluttet med fisking etter godterposer som var bestillt av storebror. "Mamma, vi bare MÅ fiske etter godteposer, det bare MÅ vi, mamma". De store (det var 6 stk 4-åringer der) var nok mest opptatt av den biten, vi måtte holde de små igjen for ikke å bare vandre rett gjennom hele teppet og avsløre fisken. Mannen min hang på diverse morosaker på klypa hver gang noen fisket, en gummikrabbe, en gammel sokk osv før den forgjettede posen endelig kom..... Jeg vil si at den biten var nok mest til ære for storebror, B&J bare vandret avgårde for å leke under fiskingen :gjeiper:

To trøtte 2-åringer krøp til køys i går, forhåpentlig vis med gode minner fra en fin dag.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var G syk, stakkar. Skikkelig forkjøla og med esten 39 i feber er det hjemmedag. Håper han blir bra i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hjemmedag her idag og i morgen...

Håper det holder med det, mannen har nemlig null mulighet til å ta sykedag denne uka, jobber helt alene hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle syke småttiser!

Både mannen og jeg har vært syke siste uka, hos meg sitter fortsatt tett nese og vond hals igjen.. Men lillegutt har holdt seg frisk unntatt litt hoste. *bank-i-bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Så mye sykdom ute og går da! God bedring til alle sammen :)

Jeg har vært hjemme med M i dag. Såg ut som om ho hadde blitt bra igjen, men så oppdaget jeg at utslettene bare hadde flyttet seg til rumpe og bein, normalt? Hvor lenge skal det egentlig vare? Er litt lei, har gått innendørs siden torsdag og ho har siden lørdag vært i toppform..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye sykdom ute og går da! God bedring til alle sammen :)

Jeg har vært hjemme med M i dag. Såg ut som om ho hadde blitt bra igjen, men så oppdaget jeg at utslettene bare hadde flyttet seg til rumpe og bein, normalt? Hvor lenge skal det egentlig vare? Er litt lei, har gått innendørs siden torsdag og ho har siden lørdag vært i toppform..

Er det 4. barnesykdom så har jeg lest flere steder at det bare er å sende i barnehagen når allmenntilstanden er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Er det 4. barnesykdom så har jeg lest flere steder at det bare er å sende i barnehagen når allmenntilstanden er bra.

Det er det jeg også har lest. Men legen sa vi skulle holde henne hjemme til utslettene gikk over. Jeg er usikker. Spesielt siden de fortsetter å komme. Men vi får se i morgen hvordan ho ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sjuklinger ja, god bedring til alle som er syke, både store og små :klemmer:

Gratulerer med god karakter på bacheloren, Saeria :)

I dag sov J helt til kl 08, etter at jeg var inne hos han en kort tur i 05.30-tiden. Da hadde han sparket av seg dyna og var nok litt kald. Han sovnet heldigvis da jeg la dyna over ham, og sov helt til 08, og det var skjønt. Mannen forsov seg egentlig litt han og, siden vi sjelden bruker vekkeklokke da J alltid våkner ganske tidlig. Mannen skulle i et møte kl 08, og da jeg våknet halv åtte lå han fremdeles og sov. Han heiv seg rundt og rakk nok jobb akkurat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...