Saeria Skrevet 6. februar 2010 #3081 Del Skrevet 6. februar 2010 Tviler på at det er godt brød igjen på butikken, og bake selv, nei det medfører bare hånlatter fra mannen. Men rester av aïoli kan jo spises til uka med godt brød. Det blir helstekt indrefilet, båtpoteter, aïoli og tomatsalat i morgen. Dessert tenkte jeg å prøve meg på sjokolademousse med vann, ikke melk. Skal prøvelage i kveld. Hmmm...G sover enda...ikke bra, for det tyder på at han ikke er i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. februar 2010 #3082 Del Skrevet 6. februar 2010 Saeria: Hvordan går det med ørene til G? E har tatt litt på ene øret sitt en ukes tid, men aldri laget noen lyd som tyder på vondter. Ringte legen før helga bare for å høre hva de mente, og der sa de at så lenge han ikke var tett i nesa, feber eller generellt dårlig allmenntilstand var det ingen fare. Men nå høres det jo ut som din er litt tett og ynker seg...får håpe det hjelper med litt saltvann iallefall ---- E gikk 10 timer uten mat igår natt!! La seg 19.30 som vanlig (men spiste ved 19 tiden), ble plutslig veldig våken fra 10.30 til ca 00.00 og sov da til 05! Og spiste da først - sov videre til 07.30. Foreldrene mine passet han frem til 00.00 da, og da hadde han nektet å sovne igjen...trodde det skulle bli en slitsom natt, men vi tok grådig feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2010 #3083 Del Skrevet 6. februar 2010 G sovnet greit i dag, men vi måtte inn for en times tid siden da han gråt veldig i søvne. Ikke var det smokken eller kosekluten som manglet, jeg tok han opp (han tok seg til øret i søvne), trøstet og la han. Han sov hele tiden. Siden har han sovet rolig. Så vi får se det an ila. morgendagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. februar 2010 #3084 Del Skrevet 6. februar 2010 Nå har forresten G begynt å ta seg til begge ørene, han gned seg litt i det ene i går, så jeg lurer på om det er noe som plager han. Uffda, ikke noe greit når det virker som de har ubehag. Øreverk er jo vondt også, sikkert verre for disse små. Håper ikke natten blir for ille. Nå har J spist en hel brødskive. Vi hadde ikke noe passende middag til ham, så jeg smurte en brødskive med leverpostei og gav ham i biter. Han likte det kjempegodt og spiste hele (minus skorpe selvsagt). Etterpå fikk han litt fruktpure til dessert, og avsluttet med litt pupp. En veldig god matdag i grunnen. Så moro, det er nå en virkelig skjønner hvor store de er blitt. Har lurt på å gi brødskive vi også, men han samler det bare oppi gommen og svelger det ikke. Vi må gi han vann til hver lille smule vi gir han, hehe. L sitter nå i tripptrapp stolen, og det er jo en annen verden. Så mye koseligere å spise frokost,lunsj og middag når han sitter å koser seg der selv I dag når mannen skulle støvsuge var han veeldig opptatt av ledningen, og skille hele tiden ha tak i den. Han krøp bortover, nesten i krabbeposisjon, så nå er det opp med grinda forran trappa. Han er virkelig blitt stor gutt nå altså. Må si jeg godt kunne tenke meg å få en liten en til jeg, vet liksom ikke hen babyen min er blitt av Åhh, han er jo bare så herlig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2010 #3085 Del Skrevet 6. februar 2010 Er utrolig hvor stor L har blitt. Er jo ikke så lenge siden hverken du eller jeg fødte. Er også rart å tenke på at din er mobil. Min tass er jo ikke så keen på det enda, men det kan plutselig snu, skjønner jeg. Det er koselig med baby, selv om jeg langt i fra er lysten på en til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. februar 2010 #3086 Del Skrevet 7. februar 2010 G sovnet greit i dag, men vi måtte inn for en times tid siden da han gråt veldig i søvne. Ikke var det smokken eller kosekluten som manglet, jeg tok han opp (han tok seg til øret i søvne), trøstet og la han. Han sov hele tiden. Siden har han sovet rolig. Så vi får se det an ila. morgendagen. Så fint at han sovnet greit iallefall - håper natten har gått bra Uffda, ikke noe greit når det virker som de har ubehag. Øreverk er jo vondt også, sikkert verre for disse små. Håper ikke natten blir for ille. Så moro, det er nå en virkelig skjønner hvor store de er blitt. Har lurt på å gi brødskive vi også, men han samler det bare oppi gommen og svelger det ikke. Vi må gi han vann til hver lille smule vi gir han, hehe. L sitter nå i tripptrapp stolen, og det er jo en annen verden. Så mye koseligere å spise frokost,lunsj og middag når han sitter å koser seg der selv I dag når mannen skulle støvsuge var han veeldig opptatt av ledningen, og skille hele tiden ha tak i den. Han krøp bortover, nesten i krabbeposisjon, så nå er det opp med grinda forran trappa. Han er virkelig blitt stor gutt nå altså. Må si jeg godt kunne tenke meg å få en liten en til jeg, vet liksom ikke hen babyen min er blitt av Åhh, han er jo bare så herlig :rødme: Ja, sykt hvor fort tiden har gått -føler L er sååå stor i forhold til E, men det er jo bare en drøy måned Det skjer mange endringer bare de bikker over 6 mnd alderen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 7. februar 2010 #3087 Del Skrevet 7. februar 2010 Så moro at han kryper da. J ligger fortsatt på samme sted som han legges ned på han, finnes ikke mobil. Han har jo litt mer å drasse på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2010 #3088 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Natta gikk fint. Nå sover han en liten lur i vuggen, og jeg skal straks begynne forebereelsene til midagsbesøk. Prøvelagde desserten i går, siden jeg ikke hadde lagd den før. Det gikk greit. Endret 7. februar 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 7. februar 2010 #3089 Del Skrevet 7. februar 2010 Er utrolig hvor stor L har blitt. Er jo ikke så lenge siden hverken du eller jeg fødte. Er også rart å tenke på at din er mobil. Min tass er jo ikke så keen på det enda, men det kan plutselig snu, skjønner jeg. Det er koselig med baby, selv om jeg langt i fra er lysten på en til. Det har gått så fort. Han har vist at han kan komme seg rundt, men ikke slik som nå. Det skjedde bare på dagen, så plutselig kommer det Åh, det er jo så herlig. Jeg og ei venninne snuser litt på tanken å starte noe eget for å få mer tid sammen med ungene. Jeg kunne fint ha jobba 50% jeg nå etter jeg har fått han, for det er så fantastisk flott. Det var et byks nå når han har begynt å krype som gjør at jeg kvier meg for å begynne i jobb. Så får vi se om vi får noe ut av det, blir spennende En må jo bare forsøke, ellers vet en jo ikke om det hadde gått. Ja, sykt hvor fort tiden har gått -føler L er sååå stor i forhold til E, men det er jo bare en drøy måned Det skjer mange endringer bare de bikker over 6 mnd alderen ja Ja, det er ikke mye. Selvom L er en av de eldste så er han nok alikevel en av de minste, hehe. Vi skal på 8 mnd kontroll den 23 februar, det blir spennende. Så moro at han kryper da. J ligger fortsatt på samme sted som han legges ned på han, finnes ikke mobil. Han har jo litt mer å drasse på Din er vel nesten like gammel som min er han ikke? Det kommer helt plutselig. Ble så overrasket når han i går krøp bortover her. *stolt mamma da ja * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 7. februar 2010 #3090 Del Skrevet 7. februar 2010 Din er vel nesten like gammel som min er han ikke? Det kommer helt plutselig. Ble så overrasket når han i går krøp bortover her. *stolt mamma da ja * Er bare 1 dag mellom dem, så det kan jo hende det plutselig skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. februar 2010 #3091 Del Skrevet 7. februar 2010 Etter lillegutt ble 6 mnd synes jeg det har skjedd et kjempesprang i utviklingen. Han er mye mer mobil, ruller masse, rygger, åler seg etter leker og har begynt å løfte rompa når han ligger på magen. Jeg bare venter på at han skal reise seg i "krypestilling" snart. Ellers holder vi på med masse smaksprøver når det gjelder mat for tiden. Han er ikke særlig glad i middagsglass så nå har jeg gått til innkjøp av en barnemat bok. Takk for tipset Blowers D. - tror jeg endte opp med samme bok som deg Har lagd masse fruktmos som jeg har fryst ned, skal begynne med middag til uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2010 #3092 Del Skrevet 7. februar 2010 I dag snudde gutten seg fra rygg til mage....og jeg lå og SOV! *furten* Mannen så ikke selve snuingen, men hørte at han kavde, og da var plutselig gutten på magen. Han har ikke giddet å demonstrere sine nye kunster for meg enda da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. februar 2010 #3093 Del Skrevet 7. februar 2010 Vi begynte så smått med pottetrening ved 2-års alderen, men da skjønte sønnen ingenting av det. Han ville overhode ikke sitte på potta heller. Vi holdt nå på jevnt og trutt, men hadde ingen suksess før han plutselig skjønte poenget nå i julen. Rett før 3-års dagen. Et par uker etter ble han helt tørr både hjemme og i bhg. Vi så for oss at han skulle bli tørr i sommer, rundt 2,5 års-alderen, men han var ikke klar. Han var ikke motivert til å gå på potta og hvertfal ikke do (det var skummelt). Vi pushet ham ikke, men prøvde å få ham til å tisse på potta ved morgen og kvelds-stellet i flere måneder og plutselig skjønte han poenget. Do-ring fungerte best, når han ikke lenger syntes doen var skummel. Blandt venners barn så sluttet alle små-jentene først, de har vist bedre blærekontroll tidligere. Der var det flere som var 2,5 år når de sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 7. februar 2010 #3094 Del Skrevet 7. februar 2010 I dag snudde gutten seg fra rygg til mage....og jeg lå og SOV! *furten* Mannen så ikke selve snuingen, men hørte at han kavde, og da var plutselig gutten på magen. Han har ikke giddet å demonstrere sine nye kunster for meg enda da. Det er typisk. Første gangen I snudde seg fra mage til rygg, var jeg på kjøkkenet for å hente et glass vann, og pappaen satt med PCen, så ingen fulgte med. Jeg hørte bare klaging, og da jeg kom inn igjen, lå hun på rygg og gliste. Her var hun våken i to timer i strekk i natt, og jeg mistenker flere tenner. Men nå begynner jeg å bli veldig klar for at hun starter kvelden i egen seng, før jeg blir gal. Jeg tror ikke hun er enig med meg, dog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. februar 2010 #3095 Del Skrevet 7. februar 2010 Artig med rulling, Saeria --- E var helt umulig i dag. Ute og trilla tur og han våknet kl 13.00. Som regel er han trøtt etter et par timer, så vi prøvde å få han i seng ved 15-15.30 tiden fordi han gjespet og survet litt, men han nektet å sove. Endte med at vi etter to timer ga opp. Kl 19.00 sovnet han som en stein, da hadde han vært våken i 6 timer sammenhengende....har ikke hørt ett pip fra rommet hans siden da Han hadde to bæsjebleier idag (pleier bare ha en), og ettersom han var så urolig og ikke ville sove i ettermiddag, krysser jeg fingrene for at det er tennenes skyld. Han klør fortsatt som besatt inni der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2010 #3096 Del Skrevet 7. februar 2010 *krysser for tenner* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. februar 2010 #3097 Del Skrevet 8. februar 2010 *krysser for tenner* Takk for kryssing, men det hjalp ikke foreløpig I natt sov han fra 19.00 til 06.00!!! Var ett par ganger jeg måtte opp å dytte smokken, men det skal jeg jammen greie når han har vært så snill og flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 8. februar 2010 #3098 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) For en fin natt Soon! Dere som har vært og badet med miniene, hva hadde dere på de? Aner ikke hva som er "bra".. :klø: Ser på ImseVimse sin badebleie, er den ok? Endret 8. februar 2010 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 8. februar 2010 #3099 Del Skrevet 8. februar 2010 oh, her drømmer jeg om å sove natten gjennom snart. har jo ikke sovet mer enn 4 timer sammenhengende siden fødselen, og jeg kjenner at det tærer på nå. J har begynt å amme 3 ganger, mot 2 tidligere, om natten nå. Jeg tenker å fortsette en stund med kveldspuppen som er ved min leggetid, men tror ikke det drøyer lenge før vi tar en kur for de 2 andre måltidene. Men jeg kjenner at jeg gruer meg, jeg vet jo at han er sulten, for han spiser masse om natten. Og det kommer til å bli hardt for mammahjertet å høre han gråte. Men ifølge det jeg har lest pleier de å spise mer om dagen istedet etterpå? Vi tenker at jeg skal sove på stua en helg, og så får far ta seg av avveningen. Tilby van nog trøst hvis han våkner. Men må stålsette meg litt mer først jeg... Blir ikke nå til helgen hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. februar 2010 #3100 Del Skrevet 8. februar 2010 Ja, det var en heeerlig natt E pleier å få ligge mellom oss etter andre matinga på natta/morgenkvisten, så idag da kjære skulle stå opp kjente jeg at han famla litt med hånda for å kjenne etter E - men han lå jo i sin egen seng enda. Kjære fikk nesten hakeslepp da han hørte at han ikke hadde spist i natt (dette var kl 05.00) Så her kan det se ut som at han avvenner seg selv gitt *håpe,håpe* - men egentlig regner jeg med det var fordi han var så lenge våken i går - så vi får se i natt om det var et engangstilfelle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå