Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Uff, gulp er nok ikke noe bedre nei, medfører vel fort fullt klesskift på foreldre også ;)

Virker som magen hennes har roa seg litt i dag heldigvis. Nå har hun faktisk sovna i vugga for andre gang i dag ;) Brukte tjue minutter i sted, og 15 nå, så her går det riktig vei. Så langt i alle fall.

Uff, høres slitsomt ut det med melkestyret. Men all ære for at du prøver så hardt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aricept: Har dere vugge?

Vi har, men han har vokst ut av den. Det er vel snart en måned siden han ble for lang for den...

Nå skriker han for full hals her. Oppført seg slik siste timen. Ingenting hjelper. Jeg trøster, pappa'n trøster, men han vil bare skrike. Uff, sprutrød i ansiktet og tårene triller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricept: Ang bæresele så skrikes det/urolig baby i ca 5-10 minutter, og så slokner han. Må som regel gå en stund før jeg kan sette meg ned med E i selen, for han våkner fort hvis han merker at det ikke er noen bevegelse ;)

Tussi: Kjipt med så mange bæsjebleier, bra det ser bedre ut idag. Her er det 1-3 om dagen...

Nå har jeg skrevet opp når E har sovet i to døgn, i går ble det totalt 12,5 timer på ett helt døgn, og hittil dette døgnet bare 8,5 timer...med mindre han sovner kl 20 - blir det ikke mange timene dette døgnet :sukk:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8-9 bæsjebleier????? :fnise:

Det var mye altså, visste ikke de kunne bæsje så masse engang jeg. Her går det gjerne 1 uke imellom her, men når det da kommer, så kommer det helt enormt. Oppetter rygg og mage, hehe.

Åhh, på tirsdag skal eg arrangere babyshower for ei venninne av meg, gleder meg som en GAL. Synes det er så koselig med slike ting. Skal lage bleiekake, marsipankake og pynte med masse blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det bare vært 4 ;) Så det går nedover :ler:

Noen som har noen tips angående vesla. Hun sovner gjerne tidlig på kvelden, enten i vugga eller til puppen. Men våkner etter en halvtime, ganske nøyaktig. Så er hun helt vill og vil ikke sove før jeg legger meg ned med henne og ammer henne i søvn og blir liggende der. Skulle ønske hun ikke var så avhengig av meg og mannen gjerne kunne lagt henne innimellom. Og har jo hørt om dette med overgangen mellom lett og dyp søvn, men jeg kan jo ikke la henne ha puppen i munnen i over en halvtime etter hun har sovnet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det hjelper om du sover med en koseklut i noen dager, som du så legger inntil eller over deler av ansiktet hennes når hun skal sove. G er hvertfall veldig glad i koseklutsauen sin som jeg har sovet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det hjelper om du sover med en koseklut i noen dager, som du så legger inntil eller over deler av ansiktet hennes når hun skal sove. G er hvertfall veldig glad i koseklutsauen sin som jeg har sovet med.

Pleier og legge ett av tørklene mine oppi til hu. Smokken i munnen og tørklet over, så holder smokken seg inne samtidig. Roer henne innimellom i alle fall. Men ikke på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til du skal på kontroll, soon? Jeg ville snakkes med HS om dette. Er greit å kunne lufte tankene sine der også.

Skal på kontroll på onsdag, så skal ta det opp da ja.

Han sovnet kvart over åtte i går, så ble 12,5 time søvn det døgnet også...

Gir han flaske med mme på kvelden nå, for virker som jeg har litt lite melk da - han blir sykt fort urolig når jeg ammer da, så da orker jeg ikke ta kampen.

Men han sover da også ca 5 og en halv time før han våkner igjen, og det er deilig.

Da han spiste første gangen i natt, slukte han i seg en pupp på 10 minutter og sov videre i to timer til - samme skjedde ved neste oppvåkning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han sov såpass bra i natt da soon :)

Her fikk jeg lagt ungen kl 20.30 i går, og han sov til 3 :) Vi fikk hatt 2 timers voksentid alene i går kveld - gull verd! Resten av natta sov han urolig i vår seng da. Men, men, så lenge han sover bra første sove-økta, så er jeg fornøyd :)

Her går det som oftest i 1-4 bæsjebleier daglig. Første barnet vårt hadde bæsj til hvert eneste skift helt til han var 4 mnd, så vi synes det er lite bæsj nå vi :fnise: "Ulykkene" kan telles på ei hånd også, mens nummer en hadde uhell omtrent daglig, husker han tissa seg selv i ansiktet mens han lå på stellebordet flere ganger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han sov såpass bra i natt da soon :)

Her fikk jeg lagt ungen kl 20.30 i går, og han sov til 3 :) Vi fikk hatt 2 timers voksentid alene i går kveld - gull verd! Resten av natta sov han urolig i vår seng da. Men, men, så lenge han sover bra første sove-økta, så er jeg fornøyd :)

Her går det som oftest i 1-4 bæsjebleier daglig. Første barnet vårt hadde bæsj til hvert eneste skift helt til han var 4 mnd, så vi synes det er lite bæsj nå vi :fnise: "Ulykkene" kan telles på ei hånd også, mens nummer en hadde uhell omtrent daglig, husker han tissa seg selv i ansiktet mens han lå på stellebordet flere ganger :hoho:

Ja, er andre natta på rad nå, så håper vi er inne på noe :jepp:

Her og sover han sammen med oss etter den første økten, orker ikke begynne å legge han i egen seng og styre på natta - ikke enda ;)

E har ikke tisset seg i ansiktet, men her om dagen traff han veggen bak stellebordet - gjett om jeg skvatt da den lille snabelen begynte å "spinne" :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er nattesovingen helt umulig for tida. I ei uke nå har hun ikke sovnet før kl 01.00 for natten, og jeg klikker snart. Vi har forsøkt mye rart, men i dag tror jeg at jeg skal legge meg med henne senest 21.30, og ikke gi opp før vi sover. Jeg kan ikke ha det sånn framover, spesielt ikke nå som mannen reiser bort på jobb og blir borte i fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sover hun på dagtid da Honesty?

Jeg ville nok prøvd å legge henne slik du har tenkt ja. Viktig å ikke gi seg tror jeg. Ikke ta med ungen ned i den lyse stua hvis den ikke vil sove liksom... Da tror jeg det er bedre å ta den med seg i dobbeltsenga og sove begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover jo godt og lenge på dagtid; en lur på cirka tre timer i 10-11-tida, og kanskje en lur på en times tid litt senere. Det er jo klar framgang fra tidligere, da hun knapt sov på dagtid i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvn opptar ikke bare mor, far og barn heller. Synes nesten alle som prater med oss spør om hvordan det går med søvnen. Virker som det er sånn universell prat å ta når man har baby, samme som været ellers.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Stemmer det, Aricept. ;)

Her har vi vært på kontroll og fått vaksine (to til han og nøffevaksine på mammaen og pappaen etterpå).

G er nå 60,5 lang, 5850gr, og har HO på 40. Stakkaren ligger og purker og sover i sjalet. han kommer til å være ihjelsulten når han våkner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle dere tatt grisevaksina?

Jeg fikk akkurat høre at alle som har barn under 6 mnd er i risikogruppen? Stemmer det? Det har isåfall ikke jeg fått med meg..

Her har lisjejenta snudd om på alt som heter søvnrutiner! Morning er det fortsatt mellom 6 og 8, men resten av dager er bare grining og styring..Men det er vell vår tur å få litt tulleri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den forrige tirsdag. Er barna våre som er i riskogruppen, men siden de ikke kan få den må pårørende vaksineres.

Jeg fikk en liten forkjølelse med feber og snufsing etter å ha tatt den, men det har gått over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...