flickan Skrevet 14. august 2011 #7061 Del Skrevet 14. august 2011 Gratulerer med toåringene som er feiret de siste dagene, og gratulerer med lille spiren Saeria. Moro at det er flere som kommer med med flere etterhvert. Selv føler jeg meg ganske fødeklar om dagen, og er i grunnen ganske utålmodig. Gleder meg veldig til å endelig få møte lillebaby i magen, og så er jeg spent på om det er en lillebror eller lillesøster vi har ventet på. Litt samme følelse fikk vi og på 15-mnd-kontrollen Aricept, så jeg er spent på hvordan helesøster vil reagere på at J ikke snakker så godt han heller. Selv stresser jeg ikke, og kommer bare til å bli irritert hvis hun peser det like mye som på forrige kontroll. Jeg føler meg veldig trygg på at J er godt innenfor normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. august 2011 #7062 Del Skrevet 14. august 2011 Takk, flickan, og lykke til med den forestående fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 14. august 2011 #7063 Del Skrevet 14. august 2011 Gratulerer små mye Saera, veeeldig hyggelig å høre om alle svangerskapene her inne. Vi har vel omtrent samme aldersforskjell på våre som mange får her inne og det fungerer kjempefint. Nært nok til å være gode lekekamerater nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. august 2011 #7064 Del Skrevet 14. august 2011 Takk. Vi grugleder oss! En ting er praktisk da. Vi har det meste fra før. Eneste jeg skal fråtse i er nyfødt formsydde bleier (det ser jo ut til at jeg føder ganske slanke unger, slik at nyfødt passer lenge), og bæretøy! *drømmer om vevde sjal, og den ultimate Kleinsmekker meitaien! * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. august 2011 #7065 Del Skrevet 14. august 2011 I har lagt helsesøster for hat etter sist gang hun fikk sprøyte, så jeg er spent på hvordan kontrollen etterhvert går. Vi var på vekstsjekk der i vår en gang, og da hylte hun bare hs forsøkte å få øyenkontakt med henne. Hun sier ikke så lange ytringer enda, men setter litt sammen ord, som "datt ned", "Nene der" (Nene=hennes navn på hunden), og sånne ting. I dag fant hun på en ny greie "ta den!", for jeg sa det til hunden, og nå har hun gått og sagt det konstant. Akkurat som den dagen hun oppdaget det fantastiske ordet "bæsj". Vi har overnattet hos besteforeldrene natt til i dag, og for første gang på ett år slapp vi å kjøre hjem igjen med henne. Hun hadde litt skrekk først, men roet seg med begge foreldrene til stede, og sov til 8 i morges. Not bad! Ellers så merker jeg at dette svangerskapet flyr avgårde, i hvertfall foreløpig. Men spør meg når vi skal flytte i november... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. august 2011 #7066 Del Skrevet 14. august 2011 Hehe, bæsj ja - minsten proklamerer at han har "bæsssssa" kvar gong han har fylt bleia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. august 2011 #7067 Del Skrevet 14. august 2011 Lillegutt er glad i å si bleie. Ser han meg eller pappa'n på do utbryter han mamma/ pappa bleie! Ikke like kult når han sier mamma bleie i butikken når vi går forbi hylla med bind... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. august 2011 #7068 Del Skrevet 14. august 2011 Unger er herlige! G har også veldig sansen for ordet "bæsj". Hver gang det skjer noe sånt på potte eller do, må den som ikke var med han, komme og se! "Mamma! Seeee!" Så løper han så stolt tilbake og peker i do eller potten og sier (med den største innlevelse): "OOOOOOJJJ!". Han ble også veldig fascinert av Onkel Kjell som badet i Nesvannet, så lenge gikk han og sa "Ontel Tell bade i Nesbannet". Plutselig hørte vi "Ontel Tell ha bææææsssj!"... Han plapre mye, synger på bjørnen sover og står i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 14. august 2011 #7069 Del Skrevet 14. august 2011 Her er det "Lille Kattepus" det går i, og frasen "mjau, mjau, halen min" går på repeat om dagen. Mannen er mektig imponert. Dessuten sier hun "ha det" til rulleteksten på TVen, og hun sa visst også "nam-nam" da hun var med bestemoren og vannet blomster i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. august 2011 #7070 Del Skrevet 14. august 2011 Skravla går her også, fra morgen til kveld. Akkurat de siste dagene jobber hun med begrepet "etterpå". Pappa kjørte jobben, Pappa komme tilbake, etterpå. er en gjenganger, den setningen sier hun hver eneste morgen. Også legger hun ut om hva vi skal gjøre Connie og mamma sykle! Ikke nå, må vente, sykle etterpå, spise mat først! Strålende blid når hun sier hva hun vil vi skal gjøre, litt småstreng når hun snakker om å vente og så sprudlene igjen når hun kommer til etterpå og hva vi skal først. Til å le seg i hjel av. Og vi foreldre synes det er fantastisk fasinerende at hun tydeligvis har forstått begrepet etterpå, og så går inn med liv og lyst for å bruke den nye kunnskapen mest mulig. Ellers har hun løsningen på det meste, Vi kan kjøøøøøøpe! Sånn som til lunsj i dag, hun ville ha syltetøy og jeg svarte at nei, vi tar ikke syltetøy nå, men du kan få ost eller leverpostei. Neei, vil ha syltetøy, vi kan kjøøøøøpe! Jeg tror hun trodde at hun ikke fikk syltetøy fordi det var tomt, ikke fordi at jeg ville ha henne til å spise sunnere pålegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 15. august 2011 #7071 Del Skrevet 15. august 2011 Skravla går i ett kjør hos oss også, ganger 2. De plukker opp nye ord hele tiden og kan si korte setninger. Særlig den ene tvillingen er kjempeflink til å synge og kan mange sanger, han traller i vei mens han leker og det er så søtt. Nå har vi virkelig to små papegøyer i hus. Alle nye ord de lærer gjentar de mange ganger, begge to og så sitter det. 2-årskontroll på torsdag, så det blir spennende å se mål og vekt, samt høre hvordan de ligger an på utviklingen. Min første hadde mye språk tidlig, men nå kommer det seg også veeldig på de to minste. I sommer har det eksplodert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. august 2011 #7072 Del Skrevet 15. august 2011 E skravler høl i hue på oss - munnen står ikke stille ett sekund Men han er herlig, han gjentar alle ord vi vil han skal si. Har setninger på opp til 5 ord, men oftest er de kortere. Han har også lært seg etterpå, og bruker det ofte. Drikke vann, og så lalle etterpå. (lalle = legge seg) Pappan får han til å si alt mulig. Nå er favoritten: Hva skjer`a Bagera. Men E sier: Skjer`a Bagebera Han synger også masse, kan nesten Bæ bæ lille lam, hopper over litt da men. Og lille kattepus er gøy, og Bjørnen sover. Da legger han seg på gulvet og holder for øynene og synger: Bjørnen sover, bjørnen sover....VÆÆÆ og spretter opp Ååå, elsker lille skatten vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. august 2011 #7073 Del Skrevet 15. august 2011 Så skjønne unger. G også synger bjørnen sover. det går litt i kluss med farlig og varlig da. Vi hører en gutt som synger med sitt lyseste mål: Den er ikke taaaaalig, bare man gå taaaaliiii... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. august 2011 #7074 Del Skrevet 15. august 2011 Mini går stadig og nynnar på kjenningsmelodiane til Brannmann Sam og Postmann Pat Skulle tru han såg veldig mykje på TV, men det er berre eg som har syngi for han altså I morgon er det barnehagestart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. august 2011 #7075 Del Skrevet 15. august 2011 Lykke til i morgen! Postmann Pat er storveis her også.Han bryr seg ikke med TVen, unntatt introsangen. Da må jeg synge mer Pat etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. august 2011 #7076 Del Skrevet 15. august 2011 Lykke til i morgen! Postmann Pat er storveis her også.Han bryr seg ikke med TVen, unntatt introsangen. Da må jeg synge mer Pat etterpå! Takk Går nok bra, trur eg Ja, sånn er det her også. Ungane elskar at eg byttar ut ein del av teksten med spontan-oppfunne ord Og så vil dei ha meg til å tegne Pat. Kva er det med den postmannen, tru? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. august 2011 #7077 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg ELSKET også Postmann Pat da jeg var liten! Aner ikke hvorfor, men han var bare SÅ stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. august 2011 #7078 Del Skrevet 15. august 2011 Eg var også veldig glad i han. Er jo ein veldig koseleg serie, då. Men eg likar ikkje så godt den nye versjonen... Litt nostalgisk av meg - Pat skal vera Pat i sånn skikkeleg gamaldags engelsk landsby-stil, ikkje sånn nymotens men helikopter og kjempediger postsentral... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. august 2011 #7079 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Stakkars M ligger langt etter når det kommer til barneTV og figurer, men ho sitter ikke stille lenge nok til å følge med på noe som helst Bruker å sette på disneykanalen og så hører vi på melodiene før ho springer av gårde igjen.. Men er vel ikke det verste å ikke få med seg Her har vi også fått en liten papegøye som prater dagen lang. Begynner å bli flink også synes jeg Nye favorittordet er "hade diggidade", som betyr hadet på badet! Eller så hører vi også setninger og mange sanger. Ho er glad i å synge, så hver kveld er det fram med den store barnesangboka, og synge igjennom den! (vi har ønsket henne en litt tynnere sangbok i bursdagsgave, så kanskje leggingen går litt raskere ) Jeg må legge til at jeg synes barn i 2-års alderen er helt fantastisk skjønne Endret 15. august 2011 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. august 2011 #7080 Del Skrevet 15. august 2011 Så herig hun er, unknown. Her sier han hadet, badet. Er ikke så nøye med "på". Om morgenen sier han alltid hadet til meg også, og så vinker han så fint. Nå i det siste har han begynt å si "Mamma,pappa,muss". Da må pappaen få suss, og så ler G så hjertelig. Er visst superfestlig. Imli: Du og jeg er helt enige angående Postmann Pat.Det skal være den ordentlige. Ikke dette helikopterstyret. Jaja...Gutten er fornøyd bare han får sangen han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå