Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 2-åring, Honesty :)

Og så flink G er da, Saeria!

E går stadig vekk på do og tisser, "tisse donen" som han sier :ler:

Men vi har ikke gått noe aktivt inn for bleieslutt enda, tar det som det kommer, og greit at han øver seg hver dag iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan får man en uvillig og sta unge til å sitte på do eller potte? Hun blånekter, hyler og står i bue. Avledning kan vi bare glemme, for det gjennomskuer hun raskt som bare det.

Jeg kjøpte et par avvenningstruser til henne, men de var katastrofalt for store, og det rant rett ut ved lårene, selv om hun teknisk sett er innenfor størrelsen (11-14 kg). :sukk:

Hun snakker mye om do og sier "tss!", så hun vet hva som foregår der, men derfra til å prøve selv? Å, neida. Jeg føler meg litt mislykket når vi ikke engang får henne til å forsøke, men hun er sta som et uvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på, Honesty.

Her har lillegutten tatt all initiativet selv på det med å gå på do, og nå løper han som sagt daglig i vei selv.

Hva med å snakke litt med henne om at nå er hun stor jente, og at de andre barna i barnehagen går også på do hjemme etc??

Jeg vet ikke jeg altså, men det er en taktikk vi bruker i forhold til soving her og npr han ikke vil legge seg: "Nå må du sove, xxx har også lagt seg, og xxx har lagt seg" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink E er.

Ang. treningstruser, så vil jeg anbefale de somlages av WAHMs på f.eks. hyenacart. Har selv noen derfra, og de lager de tilpasset både i forhold til mål, og etter størrelser. Vi fikk nettopp noen flotte vanlige truser i gave, og de satt som et skudd på G! Mulig hun også syr med innlegg i.De var ikke vanntette da, men vet at flere WAHMs syr med sperrelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nokre avvenningstruser frå ImseVimse, dei er kjempestore. Eldstemann er innafor "vektklassa" men dei er altfor store likevel.

Kjenner godt igjen den mislykka-kjenslen Honesty. Har ikkje akkurat vore lett å få eldstemann her i huset bleiefri... Han ville gjerne slutte med bleie, men nekta å gå på do :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett vi må vente litt, og i tillegg prate masse om doen, og at I er stor jente og må tisse på doen. I tillegg har barnehagen potter til alle barna, og setter dem gjerne på potte/doring, så jeg antar det går seg til etterhvert. Ang. avvenningstruser, tror jeg at vi kommer til å forsøke oss på lommebleier uten innlegg, helst sidekneppede, for jeg orker ikke flere bomkjøp. De fra Imse Vimse i 11-14 kilo gjorde at hun så ut som en sumobryter. :fnise:

Det er liksom ikke det at vi ikke prøver, men det krever en viss samarbeidsvilje, og for tida går hun stort sett i vranglås og hyler med en gang noe ikke går hennes vei. Som tidligere i kveld, da hun på liv og død skulle trille dukkevogna rundt sofaen, noe som ikke går. Jeg løftet vogna over, for å hjelpe henne, men da ble hun rasende som et lemen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ho er jo berre 2 år, er ikkje snakk om ein 3,5-åring heller... Trur du gjer alt verre ved å stresse med det, Honesty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok litt påvirket av andre toåringer omkring meg som blir bleiefrie, selv om jeg vet det hører til unntakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer,når det kommer, Honesty. Jenta di har en vilje av stål, og vil hun ikke, så vil hun ikke. ;) Plutselig en dag er doen veldig spennende, og derfra vil det nok gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok litt påvirket av andre toåringer omkring meg som blir bleiefrie, selv om jeg vet det hører til unntakene.

Eg blir reint deppa av å høyre om desse fantastiske to-åringane eg, så eg veit korleis du har det, men eg veit jo at dei fleste ungar er rundt 3 år dei sluttar med bleie, ja, mange er 3,5 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hverdagen kommet igjen. Hadde det så fint på fjellet, selv med dårlig vær. Lillegutt var så flink og gikk langt og lenge i fjellet :)

Har ikke noe problem med å bruke engangsbleier på ferie (ikke vaskemaskin på hytta), men ble lei av å skifte sengetøy. Lekkasje hver natt. Skjønner ikke hvorfor det blir så mye lekkasje med engangs og ikke tøy. Tror ikke oppsugingsevnen er problemet, det er alltid lekkasje på magen. Han ligger mye på magen med beina oppunder seg.. Tydeligvis feil passform på alle engangs.

Stor stas å være tilbake i barnehagen.

Gratulerer med alle 2-åringer som har vært! :bursdag: Kvist, effy og Honesty! (?)

Vi har samme problem som dere Honesty. Vi prøver dotrening, men gidder ikke stresse enda. Han nekter plent å sitte på do eller potte. Og da er det ikke så mye vi får gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en som ikke er interessert i do/ potte, så derfor gidder jeg ikke å stresse med det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også full nekt, så vi har satt vekk potta helt. Har "angst" for å presse henne for mye, så vi har helt pause i potte/dotreningen. Hun pleier å være god på å gi signaler på når hun er klar for noe, så da får vi heller legge til rette for henne når hun blir klar for det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

M tar seg gjerne en tur på do, men det kommer somregel bare en "pomp".

Stresser ikke enda, men håper ho er tørr om ett år i alle fall!

I dag byttet jeg bæsjebleie på et barn som var 4.5 år, det synes ikke jeg er noe stas...

Nå har vi bodd i huset en hel uke! (uten internett) Jeg er sålangt meget førnøyd med all plassen og ikke minst uteområdet :biggrin:

M har fått trampoline, der bor ho for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus Unknown! Trampoline er sikkert stas :) Det har faktisk ikke lillegutt prøvd seg på siden i fjor sommer, og da var det litt skummelt.

Men vannslange; det er toppen av lykke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det en liten stund siden jeg har vært innom, blir liksom mer opptatt av 2011 klubben nå. Vil føde nåååååå, ikke det spor utålmodig nå nei :filer:

Her har vi funnet ut at vi heller tar bleiekrigen neste sommer eller når han er mer interessert. Foreløpig har vi sluttet med sutten og teppet med unntak av soving og bilkjøring. Vi får ta det som det kommer, nå har vi iallefall gjort et forsøk :)

Neste onsdag begynner barnehagen igjen, det tror jeg han gleder seg til selv om han sikkert kunne vært hjemme med mor. Spesielt nå når det kommer enda et medlem i hus. Da har han hatt over 1 mnd med ferie, så det blir godt for både oss og han å komme tilbake til hverdagen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Minnie, nå kan det skje når som helst ;)

Sikkert tungt på slutten når man attpåtil har en på 2...

Her nærmer det seg bryllup, 2 uker igjen i morgen.

Siste jobbedag idag, før 3 uker ferie, det skal bli godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å tenke på bleieslutt her i gården i det hele tatt, ja vi øver ikke i å gå på hverken do eller potte heller. Vi prøvde oss med førstemann rundt 2 år og det resulterte i do og potte-nekt leeeeeeenge, han skjønte ikke vitsen. Vi utsatte til han nærmet seg 3 år og da gikk det fort. Vi har planer om å vente til tvillingene er 2,5 før vi innfører do og potte så smått, tror det gjør det enklere.

Noen vil alltid slutte tidlig, men da tror jeg nesten man må ha vært veldig aktive hele veien med potte for å få det til. Vi har ikke det, så dermed tror jeg det er for tidlig å prøve...

Ellers er det siste feriedag i dag. Fire lange uker har vi nå hatt fri og det har vært veldig koselig, men også hektisk med tre unger. Vi har vært på hytta først, så med vennepar i Frankrike, hjemme og på hytta igjen. Nå er vi hjemme og eldstemann har reist til svigers for å bli over helgen. Fredelig her hjemme nå, tvillingene sover, men guri som det ser ut her. Klær og bager overalt, leker strødd og generellt etter-ferie rot..... Hvor skal jeg begynne? Har som mål at innen kvelden skal huset være ryddet, men har så langt bare lekt og gått tur med tvillingene..... Hva gjør jeg nå når de sover? Surfer på nett... Blir ikke ryddigere av det gitt....Mannen er på jobb, men vi får ta det litt sammen i ettermiddag :goodbye:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...