Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Så flott at jenta di fikk i seg en hel porsjon, Honesty. G likte også den der maten. Ville ikke ha den kald første gangen, men andre gangen gikk det nedpå. Min hjemmelagede mat er han lunken til, men han storkoser seg når han får sitte ved bordet og spise middag med oss. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere finner ut av det, Imli, den ene eller andre veien :klem:

---

Så bra jenta di begynner å spise litt mer fast føde, Honesty :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Imli. Håper det ordner seg for deg ja, uansett utfall. Håper du har familie og venner rundt deg som kan støtte deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dere finner ut av det Imli, enten det går den ene eller andre veien. Det kan ikke være enkelt å stå midt oppe i den sitasjonen, særlig ikke når man har små barn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk ikke-bysse-i-søvn planene i vasken.

E hadde spist kveldsgrøten og pusset tenna, og jeg skulle bare kose litt og roe han ned og gikk og sang vuggesang for han.

Etter 5(!) minutter, skeld hodet hans til side, og han sov søtt - helt uten forvarsel...

Jaja, jeg klager vel ikke ;)

Er deres babyer kosete? Kan de sitte i ro på fanget, og til og med sovne der?

Jeg frykter at E har ADHD eller noe, han nekter plent å sitte i ro på fanget, skal bare hoppe eller stå, og hvis han ikke får lov og vi prøver å sette han ned på fanget vårt, vrir og vrenger han på seg og står nærmest i bro...

Hadde vært så godt å bare ha han sittende på fanget og kose med han... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kose? :skratte: Det vil hun bare om natten, eller hvis hun ikke er helt i form.

Vi har vært på tidlig 9-månederskontroll i dag. 8,8 kg og 73 cm, dvs. at hun har vokst hele 5 cm siden januar, og vektøkningen var også grei selv om kurven hadde flatet ørlite ut. Lange jenta mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Godt å høre at det ikke bare er min som er sånn da ;)

Så lang jenta di har blitt ja!

Jeg skal dra å veie og måle E i morra tenkte jeg, for han har ikke noe kontroll før 19.mai...og jeg er spent på utviklinga.

Merker han har blitt litt tynnere/mindre valker etter at han ble mer mobil, så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stor og flott jente dere har, Honesty. :)

Soon: G kan sitte litt på fanget, men ikke bare for å kose, nei. Det må skje noe, og jo verre pappaen herjer med han, jo morsommere er det! ;) Det er helt vanlig at en del babyer er propell, uten at det er snakk om adhd. Slitsomt for foreldrene kan det selvsagt være da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stor og flott jente dere har, Honesty. :)

Soon: G kan sitte litt på fanget, men ikke bare for å kose, nei. Det må skje noe, og jo verre pappaen herjer med han, jo morsommere er det! ;) Det er helt vanlig at en del babyer er propell, uten at det er snakk om adhd. Slitsomt for foreldrene kan det selvsagt være da. ;)

Fint å høre at det er flere, man tenker jo sitt når han aldri (omtrent aldri) sitter i ro.

Her herjer han også med pappa`n og bestefaren, og holder på å le deg skakk av alle raritetene di gjør - skjønningen vår :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jenter :klemmer:

Me får sjå korleis det går.

Til noko hyggelegare: Eg trur eg har knekki matkoden til mini. Eg har rett og slett gitt opp skje-mat, og begynt å gi han brødskiver. Han hatar jo å bli mata, men når han fikk ete sjølv, var han mykje meir fornøgd. Berre tok ei brødskive, delte han i to og smurte på leverpostei. Han likte det kjempegodt! Grisa masse, men fekk i seg ein god del trur eg. Så no kjem eg til å fortsette med brødskiver som han kan ete sjølv, og så heller prøve med middag/graut igjen seinare ein gong, kanskje når han er stor nok til å ete med skje sjølv. Han er tydelegvis ikkje særleg glad i å bli mata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen kosegutt :riste:

Eneste form for kos jeg får er at han stanger hodet sitt inntil meg hvis han er trøtt og vil sove... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NiChia

WOW, her er det MYE å lese gjennom siden sist. Men det har jeg ikke tid til nå. Tenkte bare jeg skulle gi litt livstegn fra meg/oss og si at her er det våkendøgn for alle pengene! Her har det blitt sovet fra 1930-0030 og fra 04-05 og fra 11-1130 og fra 1430-1530 de siste dagene. Altså 7,5 timer i døgnet imotsetning til 17 timer i døgnet som det har vært helt til de siste dagene. Vi skjønner ikke hva som er galt i det hele tatt, vesla er veldig våken når hun er våken, men sutrete rett etter at hun har våkna og omtrent 1-2 timer før hun sovner. Jeg er uuutslitt! Hvis det ikke snart snur om igjen så tror jeg at jeg må høre om vi kan ha henne på overnatting borte så jeg får sovet noe. Samboer er veldig opptatt med mye jobb på skolen og har rett og slett ikke tid til å avlaste meg nå, og det er egentlig ingen andre som tid til det heller. Ikke har jeg lært heller, for her sitter jeg når klokka er 11 og veit at om bare en snau time kommer hun til å våkne og være akrobat igjen. Det kan godt hende det har noe med tennene å gjøre, for de glitrer med sitt fravær, men jeg er så lei av å høre andre si at det kan jo være tennene at jeg trolig vil kaldkvele neste person som sier det. Men det blir vel snart bedre tider.

Ellers har vi vært hos helsesøster (som forøvrig bare smilte og sa: kanskje det er tennene?) og der fant vi ut at hun har vokst seg til 70 cm og 9220 g. Hun ligger helt i toppen på det gjennomsnittlige på vekta og bare litt over gjennomsnittet på lengden. Så vi er fornøyd :)

I slutten av mai skal vi til Hellas og treffe bestefaren hennes igjen, og det gleder vi oss veldig til! :) Håper bare at sovingen har ordnet seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, Imli :) En må visst bare tåle litt grising, det viktigste er jo at han liker det og får i seg litt fast føde - supert :klem:

:skratte: Effy - er nesten en trøst for meg å høre at det er flere som bare får en liten kos innimellom :ler:

Og NiChia, får håpe det snur igjen snart, ikke noe gøy med sånne dager/netter :klem:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen måtte jeg legge meg kl 22 for da var det hylskriking for alle pengene. Men etter at hun roet seg, har vi hatt en ganske rolig natt. Hun sov i armkroken fra 04 og utover, men det var faktisk bare koselig. :hjerte: Mindre koselig var det da hun vekket meg kl 06.15 ved å kaste opp på meg. Heldigvis ikke så mye, men nok til at vi stod opp for å vaske oss.

Jaja. I dag skal jeg på virtuelt jobbintervju, og snuppsi skal passes av tante så lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...