Gjest imli Skrevet 25. januar 2010 #2821 Del Skrevet 25. januar 2010 me var på babytreff i dag, tydeleg at mini likar å se på andre babyar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. januar 2010 #2822 Del Skrevet 25. januar 2010 Vi har ved en anledning gjort som dere, Honesty, og satt E opp i vognen med støtte rundt, han stortrivdes og etter syund ble han trøtt og ville ligge og sove igjen. Flott løsning for både oss og han Vært på 5 mnd kontroll idag, klipper litt fra dagboka mi: Oppdaterer målene Vekt ved fødsel: 3040g Vekt 1 måned: 3620g Vekt 6 uker: 3960g Vekt 2 måneder: 4380g Vekt 3 måneder: 5220g Vekt 4 måneder: 6500g Vekt 5 måneder: 7460g Lengde ved fødsel: 47,8cm Lengde 6 uker: 52,5cm Lengde 2 måneder: 54,5cm Lengde 3 måneder: 57cm Lengde 4 måneder: 59,5cm Lengde 5 måneder: 63cm Hodeomkrets ved fødsel: 34cm Hodeomkrets 6 uker: 38cm Hodeomkrets 3 måneder: 40,7cm Hodeomkrets 5 måneder: 43,2cm Vaksiner var lite gøy men E var så trøtt attpåtil, så hjalp vel ikke på humøret å få to stikk i lårene. Han sovnet mens jeg kledde på han etter timen, stakkars. Ellers var alt bra, han var en sterk og oppvakt, og fin gutt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 25. januar 2010 #2823 Del Skrevet 25. januar 2010 Nå er det lenge siden jeg har fått tid til kg altså! Men nå har vi komt oss på plass i leiligheta, eller det er mye mer å pakke ut, men PC'en har vi funne fram Ser dere har diskutert litt sitting..Når M sitter i vippestolen (halvvegs sitter i alle fall), så reiser ho seg opp! Er blitt sterk i overkroppen av den puta altså! Ho får også logge-sitte i vogna, vil ikke ligge der lenge i våken tilstand.. I dag rulla ho fra mage til rygg for første gang også, flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 25. januar 2010 #2824 Del Skrevet 25. januar 2010 Inspirert av lista di Soon, har jeg og laget en oversikt over målene til lillegutt: Vekt: -------------- Fødsel: 4000 g 3 dgr: 3760 g 1 uke: 4055 g 1 mnd: 5015 g 2 mnd: 6235 g 3 mnd: 7445 g 4 mnd: 8250 g 5 mnd: 8905 g Lengde: -------------- Fødsel: 52,0 cm 1 mnd: 56,5 cm 2 mnd: 60,5 cm 3 mnd: 65,0 cm 4 mnd: 66,5 cm ( mest sannsynlig feilmåling) 5 mnd: 70,0 cm Hodeomkrets: -------------- Fødsel: 36 cm 2 mnd: 39,3 cm 3 mnd: 41,3 cm 4 mnd: 42,6 cm 5 mnd: står 70 cm i helsekortet, er garantert feilnotert Skal på ny kontroll i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. januar 2010 #2825 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg syntes G var litt varm når han våknet i sted. Han har vært veldig urolig den siste timen, og jammen hadde han ikke 38,3 målt i munnen med smokketermometer. Blir nok ikke helsestasjon i morgen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #2826 Del Skrevet 26. januar 2010 Moro å se måla til dei andre her Mini sine mål er: Vekt ved fødsel: 4390 g 3 dager: 4100 g 1 mnd: 5520 g 6 uker: 6045 g 3 mnd: 7275 g 4 mnd 7970 g Lengde ved fødsel: 54 cm 6 uker: 59 cm 3 mnd: 65 cm 4 mnd: 68 cm Hodeomkrets ved fødsel: 37 cm 6 uker: 40 cm 3 mnd: 42 cm 4 mnd: 43 cm Han veks ganske raskt ja, i alle fall dei fyrste par mnd. Me skal på 5 mnd-kontroll 2/2, spent på størrelsen då God bedring til bebisen, Saeria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2010 #2827 Del Skrevet 26. januar 2010 Takk. Han er bedre i dag, etter en mindre festlig natt, og kontroll med vaksinasjon er utsatt to uker. Så da blir det rett og slett til at 5mnd. kontroll utgår, for han er jo 6 mnd. når vi skal på kontroll den 10/2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. januar 2010 #2828 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvordan reagerer deres små på andre babyer? G ser ikke ut til å like de spesielt godt, hvertfall ikke hvis det er mange på en gang, og de er litt når sosiale med han. Da begynner han å stortute! Han kan gjerne betrakte de litt på avstand, og voksne er helt ok, men ikke babyer! Han elsker dem. Beste han vet er å ligge på teppet med dem å leke. Får besøk av mødregruppa i morgen, så det blir koselig De går så fint sammen ungene og vi mødre storkoser oss. I er kjempebegeistret, men hun er kanskje i overkant sosialt anlagt. Så lenge det ikke er menn, og i hvertfall ikke store menn med langt hår, eller menn med briller, for eksempel bestefar. Han kan være skummel, han. Men nå har hun ikke vært utsatt for veldig mange babyer samtidig, bare noen få, i gruppe på helsestasjonen. Sånn var det her i helgen også. Varpå besøk hos min mor og stefar, og han ville han ikke være hos. Når han tok skjegget derimot, da var det greit. Søte disse små ---- Limer inn min jeg også, moro å følge med Vekt ved fødsel: 3170 Vekt 1 mnd: 3645 Vekt 2 mnd: 3645 Vekt 3 mnd: 5160 Vekt 5 mnd: 6305 Vekt 6 mnd: 7210 Lengde fødsel: 50 Lengde 2 mnd: 55 Lengde 3 mnd: 60,5 Lengde 5 mnd: 65,5 Lengde 6 mnd: 68 Hodeomkrets: Fødsel: 35 2 mnd: 37 3 mnd: 40,2 5 mnd: 42,6 6 mnd: 44 De siste ukene har vært travle gitt. Holder jo på med tupperware, og der er det storuker nå Kan jo nevne et KNALLtilbud som er ut uke 4. ALLE kjøkkenredskapene til en knallpris - 499,- Ordinærpris på dem er 1275. Så om noen ønsker å bestille, så ordner jeg det Dere finner de på side 17 i katalogen på www.tupperware.no Ser dere har snakket om å ha dem i stol vs vippestol. Vi hadde tenkt å ha L i tripptrappen på nyttårsaften, men han er for svak i ryggen enda. Han sittter fortsatti vippestolen når han spiser. Tror nok vi venter en god stund til før vi setter han i stolen. Dog har vi kjøpt reisetrille da, og der sitter han. Men den har justerbar rygg da, så han sitter ikke som han vil gjøre i tripptrapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2010 #2829 Del Skrevet 26. januar 2010 G elsker gamle menn, med og uten skjegg og/eller briller! Voksne generelt er stas. Unger i små doser går greit. Gruppa mi på helsestasjonen er ikke akkurat så veldig godt satt sammen. Synes de virker noget sære hele gjengen. Eller kanskje det er jeg som er sær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #2830 Del Skrevet 26. januar 2010 Har ikkje møttes utanfor HS me, men tenkjer å foreslå det på neste kontroll, som er gruppe. Viss eg tørr... Dei andre virka OK i alle fall... Men stor aldersforskjell på oss, eg er nok ganske sikkert den yngste (24), og den eldste av dei må vere over 40. Ja, eg kunne godt trudd ho var på alder med mor mi (48), men så gamal kan ho jo ikkje vere. Men må innrømme eg trudde det var ei bestemor som var med, fyrste gongen eg såg ho... Veit ikkje korleis ei slik gruppe vil fungere, når det er nærmare 20 års aldersforskjell på yngste og eldste, men men. Me har jo uansett noko til felles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2010 #2831 Del Skrevet 26. januar 2010 Kan hende jeg også kommer til å spørre hva de driver på med om dagen og evt. foreslå å treffes, men selv med baby til felles...ser ikke helt for meg at det kan bli en suksess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #2832 Del Skrevet 26. januar 2010 Er ikkje alltid gruppene er vellykka satt saman nei, blir litt sjangsespel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. januar 2010 #2833 Del Skrevet 26. januar 2010 Her er vi bare tre par i gruppen, og jeg tror de er satt sammen med litt kløkt, for det er ikke veldig stort sprik. Men derfra til å møtes utenom? Nei, det tror jeg ikke jeg orker, rett og slett. Snuppa har/hadde egentlig fysioterapeuttime i morgen, satt opp for lenge siden. Egentlig har jeg lenge tenkt å avbestille, for jeg ser ikke vitsen siden det ikke er noe som er galt. Dessuten følte jeg sist at hun bare ble brukt som undersøkelsesobjekt for studentene til fysioterapeuten, og den ene likte hun ikke engang, og snudde seg unna og ville ikke se på ham. Jeg har ringt og ringt, og bare fått svarer, så jeg håper det er greit å legge igjen beskjed på svareren om at vi avbestiller så lenge det ble gjort flere dager på forhånd. I dag har hun fått smake to nye ting, nemlig aprikosmos og gulrotmos. Aprikosen likte hun ikke noe særlig, men gulrot var visst populært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2010 #2834 Del Skrevet 26. januar 2010 Aprikos var ingen hit her heller. Det gikk an om jeg blandet det med pære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 26. januar 2010 #2835 Del Skrevet 26. januar 2010 Aprikos gikk ned på høykant her. Men gulrot, potet eller andre grønnsaker er ikke populært. Føler jeg gir ham "dessert" hver dag, siden han bare liker søte frukter Det går seg vel til håper jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 26. januar 2010 #2836 Del Skrevet 26. januar 2010 Vi var også på 5 månederskontroll i dag. Hun hadde vokst seg til 7740 gram, 65 cm og 42 rundt hodet. Hun hadde helt rette streker fra sist gang. Hun var litt forkjøla i dag også skulle vi på tur til tanta hennes så vi utsatte sprøytene til seksmånederskontrollen. Fikk også beskjed om at det ikke var noen grunn til å begynne med noe grøt/frukt/grønnsaker før hun var seks måneder, så da gjør vi ikke det. Synes det er veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. januar 2010 #2837 Del Skrevet 26. januar 2010 Er det noen av dere som gir grøt, eller går det kun i grønnsak/frukt mos? Vi gir havregrøt hver dag. Begynte med 2ss vann og tilpasset mengde havregrøtpulver til å få tykk nok grøt. Etter en uke gikk vi opp til 3 ss vann og litt mer pulver. Hvor fort er det greit å øke mengde egentlig? Syns det har gått kjempefint å begynne med grøt, E gaper og sier "mmmmm" og smiler når han får grøten, og magen hans har det ikke vært noe trøbbel med. Er jo redd for å øke for fort, men virker ikke som han har noen problemer med å takle det iallefall. Ellers gir vi litt fruktmos innimellom, både mango og eple/banan går ned på høykant. Og det aller beste med introduksjon av fast føde, er at vi endelig har himmelske rutiner og netter Sover fra 19.30 til ca 02.00 og deretter til ca 05.30. Så sover han til ca 08.00 Nesten så jeg har begynt å bli litt bortskjemt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2010 #2838 Del Skrevet 26. januar 2010 Så deilig med søvn da. Her er det vel snakk om å så smått begynne smaksprøver på grøt. Har jo hirseflakene klare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. januar 2010 #2839 Del Skrevet 26. januar 2010 Skal du koke hirsegrøt selv? Jeg har kjøpt hirsegrøt fra Holle til snuppa. Jeg forsøkte meg på hirsegrøt selv for en tid tilbake, og det smakte skikkelig sagspon, og jeg kastet posen etter ett forsøk. Du er advart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2010 #2840 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg kjøpte en pose med flak. Det går fortere. Jeg kunne kjøpt ferdig, men de hadde bare med kanel og eple, og jeg vil prøve naturell først. Så kan jeg evt. tilsette litt av min egen fruktmos. Når helsekosten får inn ferdigpakker, tyr jeg nok til den. Så gjenstår det å se om han synes det er stas da. Jeg er hvertfall advart nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå