Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Soon: G spiser 2x 165 og ett morgenmåltid på 130.

Takk for svar :)

Men G er vel over litersgrensa og du gir litt fast føde også?

Idag spiste E 930ml totalt, så nå nærmer vi oss med stormskritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var det mye spising - han spiste siste måltid kl 17 og så la han seg 18.15.

Våknet for pupp kl 23, så flaske kl 01.30, 03.30 og 06.00 og føler jeg får så lite søvn...

Begynte med smaksprøve på hvregrøt igjen, og planlegger å gi det nå i en uke før vi øker mengden neste helg igjen.

Til gjengjeld sov han i 2 timer i strekk idag, da bestemora passet han mens vi var og så på fliser til det nye badet vårt.

Typisk - hun får sjelden vært med han, og da sover han bort to timer, mens vi gjerne skulle fått han til å sove mer, og da han endelig gjør det, er vi borte :fnise:

Sånn er de søte små :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere vaksinere de små mot svineinfluensa når de blir 6 mnd? Skal dere gjøre det med en gang de er innenfor 6 mnds-grensen, eller skal dere vente litt lenger enn det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg egentlig ikke tenkt på. Vi vaksinerte oss jo for hans del, men om han skal få den nå. Er litt usikker. Det er uansett noe jeg må snakke med mannen om først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fortsatt anbefalt at alle skal ha den. Jeg tror vi kommer til å vaksinere J, man vet aldri om/når neste bølge kommer, og da vil jeg at han skal ha tatt den i forkant, tar jo litt tid før den gir immunitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror E skal få vaksinen...

...

Hurra for lillegutten min som er 5 mnd idag :rødme:

Tiden går så fort, kan nesten ikke huske - når jeg ser de første bildene av han - at han var så liten en gang.... :sjenert:

---

Er så herlig vær om dagen, idag trillet jeg og E i over en time - bare -3, og da går det an å være ute en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen som helst mulighet til å mene noe om alder eller noe, og velger å stole på anbefalingene til de jobber med dette hver dag. De fleste vestlige land har samme anbefalinger som norske myndigheter, og jeg stoler på at de vet hva de snakker om. Bedre enn meg og mannen min i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med stor fare for å jinxe: vi har hatt noen drømmedøgn her i det siste. Han spiser fire ganger om dagen. 4 * 210 ml mme, i tillegg grøt til lunsj og middagsmat og fruktmos til kvelds. Ingen mat på natta. Legger han litt før kl. 18, sovner helt fin av seg selv, evt. inn med smokken en-to ganger. Neste måltid er mme ca. kl 07. Tre dupper på dagtid, en time hver gang. Tror nesten ikke han har grått i det hele tatt den siste uka, bare litt sutring innimellom.

Deilig at det er blitt litt mildere ute ja. Bare -3 her nå. Vi har gått tur ute når det har vært ned til -10-12 grader, men holdt oss inne når det har vært kaldere. Var jo - 20-25 en lang periode. Holdt på å gå på veggen av å gå hjemme flere dager i strekk.. Ikke skapt for sånt jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Det hørtes ut som noen herlige dager Aricept! *drømme seg langt bort*

Vi driver fortsatt på med alt for mange amminger på natta..Men vi har begynt å gi flaske med vann på i stedet for pupp innimellom, blir ikke alltid like godt motatt, men forhåpentlig vis så kutter ho ut å våkne minst en gang etter hvert :)

Natt til søndag sov ho forresten fra halv9 til halv 2, vann halv4 også sov ho til 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan vi stille klokka etter gutten. Han sover først 4 timer, sågår det 4 nye til neste mat, og normalt 2,5-3 til. Da er han ikke så sulten, men våkner litt og babler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg møtt min første idiothelsesøster. Kjenner jeg blir sint på andre barns vegne jeg, makan til håpløse råd da.

Jeg var på helsestasjonen med snuppa for legekontroll, siden hun er 6 måneder i dag. Da vi kom ut fra legen sto den helsesøstra som vikarierer for vår faste der, hun spurte om alt var bra og om det var noe jeg lurte på. Tenkte at da kunne jeg jo høre med henne om hun hadde noen tips til hvordan endre på snuppas matvaner. Etter at hun var syk her så har hun spist mindre enn vanlig på dagtid og mer på natta, vi har gått fra ett til tre nattmåltider og hvert av dem er større enn de var før også. Jeg vil jo helst at hun spiser mest på dagen. Blir litt dumt å skulle spise i tolvtida, i firetida og i sekstida og så stå opp ca 8 men da vil hun gjerne ikke ha mat før 12-13 igjen. Jeg tenker at når hun ikke vil ha frokost og ikke noe på formiddagen så har hun spist for mye på natta.

Og da svarte helsesøster med å spørre hvor gammel hun var, akkurat seks måneder i dag. Jahh, men er hun seks måneder trenger hun da ikke spise på natta, at jeg orket det! Nei, var bare å slutte å gi henne mat om natta nå. For hvis hun ikke fikk om natta så måtte hun jo spise mer om dagen. Ja, det ble jo en del grining, men det gjorde jo ikke noe. Hun var jo tross alt seks måneder nå.

:haar::hakeslepp::sjokkert::sur::kjefte:

Er det noen som gjør sånt da? Bråslutte med mat på natta, fra å ha fått så mye og så ofte hun vil fram til nå? Helsesøstra mente det var vanlig det, kunne jo ikke drive å mate dem om natta til de begynnte på skolen heller. Hallo! Skolen? For seks måneder siden var hun fortsatt i magen min, og jeg hadde rier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, samme beskjeden vi fikk også. Jeg ville aldri ha bråslutta, det synes jeg er litt vel mye. Men vi hadde jo 4 måltider fra klokka tolv om kvelden til han stod opp, så vi avvente han sakte ned til to måltider. Det ble litt gråt, men han gavseg etter hvert. Nå er vi nede i et klokka 23.00 og 04.00, samt klokka 07.00 når vi står opp. Det kan jeg leve med ei lita stund til. Men det er ikke lenge til vi kutter ut måltidet klokka 04.00.

Han spiser hver 2-3 time på dagen, så han kan fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråslutte er uaktuelt. Det er nok mye gammel lære ute og går. Skulle tro babyen plutselig gjennomgikk en transformasjon det døgnet de fylte 6 mnd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvist: Fatter ikke at det er mulig at det går an å tenke så svart-hvitt jeg. Det er latterlig, rett og slett :lol: Grattis med 6 måneders-dagen forøvrig :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et bastant råd du fikk da Kvist! :rolleyes:

Jeg ville ikke bråsluttet med mat, og hvert fall ikke bare fordi ungen var 6 måneder. Det skjer vel ikke noe magisk over natta?

Vi er jo heldige, og lillegutt har helt selv styrt dette med å kutte ut nattmating. Det skjedde etter en måneds tid med grøt. (Nå får han ett grøtmåltid og ett middagsmåltid)

Jeg leste et sted at får de to måltider (i tillegg til melk selvfølgelig) om dagen med grøt/ middag/ brød, da kan man begynne å avvenne om natta ved å tilby vann fremfor melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...