Gjest NiChia Skrevet 29. november 2009 #2301 Del Skrevet 29. november 2009 Hvordan vet man egentlig om man ikke har nok melk? Vesla her er urolig noen ganger etter måltidene. Hun blir sur fordi det ikke kommer mer, men roer seg ned etter litt raping og avledning. Men helsesøster sier at hun legger på seg nesten mer enn forventa, så jeg skjønner ikke egentlig helt at hun skulle gå rundt sulten. Er det noe annet enn vektoppgangen som "viser" at man har forlite melk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. november 2009 #2302 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg synes bare jeg har lite melk fordi brystene alltid virker tomme og slappe, bortsett fra kanskje om natta når det går flere timer i mellom amming. Og ungen sutter på fingerene og virker mer sulten, og jeg må amme ofte. Hver time - halvannen time på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. november 2009 #2303 Del Skrevet 29. november 2009 Her merket jeg det med at gutten aldri ble fornøyd. Han hylte etter endt måltid, og selv om han roet seg etter litt, gikk det ikke lange tiden før han var mer sulten. Om natta spiste han med toppen 1,5 times mellomrom, og da lå han gjerne og vridde og kavde på i en time før han endelig fikk sove igjen. En liten halvtime. Vektoppgangen hans som tidligere hadde vært veldig god, snudde brått og ble dårlig. Jeg var sliten, gutten var sliten og sulten. Ammingen ble slitsom for oss begge. Da var ikke veien til MME så fryktelig lang. Nå pumper jeg og ammer litt på natt/morgenkvisten. Da går det greit. Ellers er det flaskemating, og nå synes jeg det er helt greit det og. Mamming kommer faktisk foran amming her i gården. Skal forøvrig kjøpe inn en Hipp mme, hvis det er slik at den gir mindre gulp og/eller gulpelukt. Er egentlig ikke så glad i Nestle heller, så da kan jeg like gjerne teste ut hipp. Økologisk er heller ikke så verst. Har han økologisk tøy, kan han like gjerne få økologisk mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. november 2009 #2304 Del Skrevet 30. november 2009 Her merket jeg det med at gutten aldri ble fornøyd. Han hylte etter endt måltid, og selv om han roet seg etter litt, gikk det ikke lange tiden før han var mer sulten. Om natta spiste han med toppen 1,5 times mellomrom, og da lå han gjerne og vridde og kavde på i en time før han endelig fikk sove igjen. En liten halvtime. Vektoppgangen hans som tidligere hadde vært veldig god, snudde brått og ble dårlig. Jeg var sliten, gutten var sliten og sulten. Ammingen ble slitsom for oss begge. Da var ikke veien til MME så fryktelig lang. Nå pumper jeg og ammer litt på natt/morgenkvisten. Da går det greit. Ellers er det flaskemating, og nå synes jeg det er helt greit det og. Mamming kommer faktisk foran amming her i gården. Skal forøvrig kjøpe inn en Hipp mme, hvis det er slik at den gir mindre gulp og/eller gulpelukt. Er egentlig ikke så glad i Nestle heller, så da kan jeg like gjerne teste ut hipp. Økologisk er heller ikke så verst. Har han økologisk tøy, kan han like gjerne få økologisk mat. Høres ut som vi har det helt likt i heimen om dagen Jeg og syns det er koseligere med blid gutt og flaske, enn hylete gutt ved puppen - men på natta tar han alltid puppen, merkelig. Men fy som han legger på seg av mme! Har ikke veid han på helsestasjonen - men veide han på badevekta. På 3 måneders kontrollen for under to uker siden veide han 5220g, og på vekta her, vel og merke med klær, veide han 6kg!! Merker at han blir mer lubben for hver dag omtrent, :rødme: og 62 klærne som vi såvidt begynte å bruke på 3 måneders dagen er nå helt passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. november 2009 #2305 Del Skrevet 30. november 2009 Ja, de legger mye fortere på seg med MME. Fra å være sped, har han fått gode bollelår, og lubben skrott. Veldig søt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. november 2009 #2306 Del Skrevet 30. november 2009 Problemet er at ho ikke vil ha mme..Smaker de forskjellig? Vi bruker NAN nå... Jepp, de smaker forskjellig. Gutten vår er vant til Hipp og synes den er god. Han drikker til nød ferdig Nan (sånn i kartong), men vanlig Nan fra pulver liker han ikke. Vi fikk en pakke, men den kastet vi siden han bare skreik og grein på nesa av den, i tillegg kom det lille vi fikk i han i retur... Når du blander ut i varmt vann (antar det er rett før måltidet). Hvor mye kaldt tilsetter du for å få rett temperatur? Er det 1/3 kokt+2/3 kaldt? Er det 50-50? Annet blandingsforhold? Hmm... går litt på feelingen.. Lager i 99% av tilfellene med fem måleskjeer som blir 210 ml ferdig melk. Heller ca. 80 ml kokt vann i flaska, tilsetter pulver og rister. Heller kaldt, kokt vann til 210 ml. Så forholdet mellom varmt og kaldt er ca. 80/ 110. Sånn cirka 1/3 varmt og 2/3 kaldt. -- Vi er jo nesten bare vant til mme vi da. Han fikk ett måltid mm om dagen den første måneden, og nå får han litt mm utblandet i mme innimellom (kommer an på hvor mye venninna mi har fått pumpet seg) Snaue 4 måneder gammel var han over 8 kg og 70 cm... Spennende å se på 5-mnd kontrollen. Men den er ikke før over nyttår. Lurer litt på disse klesstørrelsene jeg da. De kommer jo helt skeivt ut fra begynnelsen av, ikke rart det ikke stemmer. Lillegutt bruker nå str. 74 og 80. Og str. skal være 1 år, han er bare 4 måneder.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 30. november 2009 #2307 Del Skrevet 30. november 2009 Hvordan vet man egentlig om man ikke har nok melk? Vesla her er urolig noen ganger etter måltidene. Hun blir sur fordi det ikke kommer mer, men roer seg ned etter litt raping og avledning. Men helsesøster sier at hun legger på seg nesten mer enn forventa, så jeg skjønner ikke egentlig helt at hun skulle gå rundt sulten. Er det noe annet enn vektoppgangen som "viser" at man har forlite melk? Her merker vi det veldig om kveldene..Det begynte med at ho ville ha begge puppene til kveldsmåltidet (til vanlig tok ho bare en), etter hvert var ikke de heller nok (ho skreik hver gang det ble tomt) og vi ga en flaske mm i tillegg, men nå drikker ho så mye oftere på dagtid at jeg ikke rekker å pumpe og ho våkner 2 ganger mer på natta enn hva ho gjorde tidligere..Så vi driver å prøver mme og det gikk helt fint de første dagene, men nå er visst det også slutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. november 2009 #2308 Del Skrevet 30. november 2009 Vet ikke om det å ikke ha nok mm til babyen kan sammenlignes med en mme-baby som ikke blir mett nok, men.. Vi merket at ungen trengte mer mat ved at han begynte å våkne oftere om natta enn tidligere. og siden vi ikke kunne gi mer mme (pga litersgrensa) måtte vi begynne med grøt og litt fruktmos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 30. november 2009 #2309 Del Skrevet 30. november 2009 Vi har heldigvis en mett og god liten røver. Han spiser ofte, ivertfall på natta, og det vises på vekta også. Han er straks 4 mndr nå, og vekta har økt fra 2700 gram ved fødsel til 7100 gram idag, og han har strekt seg fra 46 til 64 cm. Og det med kun mm, kjempegodt å se at han får i seg nok Når man ammer aner man jo ikke hvor mye de får i seg. Men ser jo om han er fornøyd etter å ha spist i det minste. Spurte helsesøster om tips for å få han til å ta flaske, men det kom egentlig ikke så mye nytt. Pass på temperaturen, bruk pumpet mm og la far gjøre det. Alt dette gjorde vi da vi prøvde i helga, så vi får vel bare forsøke på nytt om ei stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. desember 2009 #2310 Del Skrevet 1. desember 2009 Vi ammer og ammer og hååper på at produksjonen øker! Jeg har forresten ett nytt tips for å få de til å ta flaske I går la Darlingen amme-innlegget mitt (brukt) over ansiktet til M når ho skulle få flaske og ho drakk som bare det! Lurte ho godt der ja! (det var mm på flaska...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. desember 2009 #2311 Del Skrevet 1. desember 2009 Det var jammen en lur taktikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 1. desember 2009 #2312 Del Skrevet 1. desember 2009 @Ilja: Vi er to som fikk bittesmå babyer (min jente kom to uker før termin, og var 2600 gram). Hun spiste seg opp til 4700 til seksukerskontrollen, og var nå 6800 og 63 cm, og altså litt tyngre enn gjennomsnittsbabyene. Jeg tror jeg har fløte i puppene. Men flaske blånekter hun å ta, og det orker vi ikke å styre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. desember 2009 #2313 Del Skrevet 1. desember 2009 Noen dager siden jeg har vært innom her nå, og da er det mye å lese gjennom gitt Artig å lese om alle babyene og vekta dems. Rart hvordan det er så enorm forskjell på dem. Vi skal på 5 mnd kontroll om en time, men sist kontroll veide han 5,8 tror jeg det var, og var 63,5 lang. Han har jo fått mye mme han også. Ikke nå i det siste, men ble vel i gjennomsnitt 2 flasker pr.døgn i noen uker. Men han legger fortsatt ikke på seg noe mer enn ved mm. Det virker som han har arvet forbrenninge til pappaen, som kan spise og spise uten å legge på seg Nichia: Jeg merker fort når det ikke er nok. Da er han urolig etter amming og bare gråter. Innimellom kan jeg avlede hav, og da blir han fornøyd. Men da går det gjerne bare et par timer før han er sulten igjen. Har forøvrig så smått begynt å gi han litt vann. Koker det og lar det være litt varmt, så det ikke skal bli helt ulikt mm. Han rynker som bare det på nesa, men elsker flasker. Mamma kjøpte seg ei colaflaske i helgen, og han ble helt vill når hun drakk av den Så fikk han smake litt av min vannflaske da, og da var det greit, da kunne mormor bare drikke sin :rødme: Har dere begynt å pynte til jul da? Her begynte vi så smått i går, og nå begynner nissene å komme. Skal avsted å hamstre julepynt senere, jeg bare elsker julen og alt det fine med den Har just funnet ut at jeg kal lage kalender til mannen i år også, så da må jeg få handla inn litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 1. desember 2009 #2314 Del Skrevet 1. desember 2009 Her har lillegutt styra litt med flasken i går og i dag... Det meste kom opp igjen igår, så tror jeg skal bytte fra Nan til Hipp - er det ikke sånn at den er litt mildere og gir mindre gulping? Han gulper og raper hele tiden, enda vi er veldig flinke til å rape han under og etter måltidene... Kom gjerne med tips og råd hvis dere har noen Tror det er tennene som plager han, for han har nesten begge hendene i munnen samtidig hele dagen igjennom... det sies vel ofte at når tennene kommer så kan det slå seg på magen dems... Har kjøpt og bruker Dentinox på gommene hans, men føler ikke det har mye effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. desember 2009 #2315 Del Skrevet 1. desember 2009 Mini ligger også med hendene i munnen halve dagen, og også han gulper av NAN, så det blir å teste ut Hipp. Vi skal snart på tur, og tenker vi handler inn Hipp da. Må bare få på han litt mer klær, stonzene, og så surrer jeg han fast i meitaien, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 1. desember 2009 #2316 Del Skrevet 1. desember 2009 Ble litt inspirert av en tråd inne på Seksualitetforumet. Hvordan er sexlivet deres etter babyene inntok huset?? Her er det heller labert egentlig....han vil, men jeg er sliten... Skulle gjerne hatt mer lyst, men når mini endelig sover (på vårt soverom), er det liksom ikke sex som er det første jeg tenker på. Syns det tar på litt egentlig, for kjære "maser" litt, og gjør at jeg bare blir sur og iallefall ikke vil... Har kanskje hatt sex 2-3 ganger i måneden eller noe sånt, etter E ble født - før humpet vi som kaniner dvs. som regel hver dag. Så da lurer jeg på hvordan dere andre har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. desember 2009 #2317 Del Skrevet 1. desember 2009 Da har vi vært på 3-mnd kontroll, og minibebisen er 7,2 kg og 64,5 cm lang. 42 cm rundt hodet. Stor baby altså, men på kurven med vekt forhold til lengde, ligger han perfekt midt på skalaen. Hvor store var deres unger til 3-mnd kontroll? Prøvde flaske i går, men ingen stor suksess... Tror vi må prøve sukkervann. Og ammeinnlegg over ansiktet ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. desember 2009 #2318 Del Skrevet 1. desember 2009 Ang sex, så er mannen min som din, Soon, veldig ivrig på sex. Jeg er vel ikke fullt så ivrig, vil helst sove når ungene endelig sover. Men vi har vel sex (samleie) 1-3 ganger i uka. Oralsex og sånn enda oftere. Så jeg tror ikke han har noe å klage på... Leste i Foreldre og barn om temaet; og gjennomsnittlig har visst foreldre med barn under 4 år sex 2-3 ganger i mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. desember 2009 #2319 Del Skrevet 1. desember 2009 Sex? Hva er det? Det har vi ikke hatt siden jeg var rundt 16-18 uker på vei! Nå er jeg jo så trang etter syinga, at ingenting slipper inn! :frustretr: I tillegg er jeg jo trøtt og sliten. Har vel hatt oralsex 1 gang på snart 4 mnd. Han vil, jeg vil, men får ikke til. Det går nok mot at jeg må snittes opp igjen og sys på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 1. desember 2009 #2320 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) @Ilja: Vi er to som fikk bittesmå babyer (min jente kom to uker før termin, og var 2600 gram). Hun spiste seg opp til 4700 til seksukerskontrollen, og var nå 6800 og 63 cm, og altså litt tyngre enn gjennomsnittsbabyene. Jeg tror jeg har fløte i puppene. Men flaske blånekter hun å ta, og det orker vi ikke å styre med. Det var jammen mye likt må jeg si, godt at skattene våre har matvett Stresser ikke med flaske vi heller, går det ikke så går det ikke. Men skal prøve igjen om ei stund, kan jo hende han plutselig finner ut av det. Da blir jeg litt friere også, det hadde vært litt greit å kunne overlate mating til andre av og til Endret 1. desember 2009 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå